Maak jij "fouten"op je werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Maak jij "fouten"op je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:48

iedereen maakt fouten op het werk............ zou ook niet goed zijn als dit niet zo was.........

Ik als directeur zijnde maak ook fouten, en ik word gelukkig gewoon op mijn fouten aangesproken door mijn MT leden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:59

Ik wordt ook op mijn fouten aangesproken hoor maar sommige fouten zijn gewoon zo grappig! Vandaag heb ik ook weer een fout gemaakt.

Ik werk in de gehandicaptenzorg, elke client woont zelfstandig maar heeft een intercom waarmee ze ons 24/7 mee kunnen oproepen. Wijzelf zitten ook in een huis met een pieper en wachten dus tot we opgeroepen worden. Als je bij een client bent en je hebt hulp nodig dan kun jij je collega ook via de intercom oproepen met een andere code.

Vandaag was ik bij een client en ze werd niet goed. vanuit het niets werd ze helemaal rood, greep naar haar hart en ging overgeven. Ik werk daar nog niet zo zolang dus ik raakte een beetje in paniek en wilde heel gauw een collega erbij hebben. In plaats van die op te roepen drukte op de knop van het alarm. En ja dan komen al je collega's dus in paniek aanrennen want het alarm is alleen voor hele ernstige problemen( client laten vallen, hartaanval etc) maar wat blijkt nu..deze client schijnt hier vaker last van te hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:05

das een fout die mag bij mij iedereen maken........... ik ren liever 3 keer teveel mijn benen uit mijn reet dan een keer te weinig :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:53

Tja, ik maak ook fouten op mijn werk, ik denk dat iedereen dat wel eens heeft. Ik ben receptioniste en werk eigenlijk meestal op vrij rustige tijden en kan dan lekker bokken of huiswerk doen. Nadeel is wel dat je een beetje 'inkakt' en traag gaat reageren als wanneer je je hele dienst op scherp staat.
Zo heb ik al regelmatig mensen naar verkeerde piepers doorgestuurd, post stom gesorteerd (afdelingen allemaal omgedraait :P ) en nog wel meer kleine stomme dingetjes.
Ach, fouten horen erbij en de keer erna let ik gewoon beter op. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:55

Daarom je leert van je fouten.

@Kiwiko: Zo reageerden mijn collega's dus ook. Want als het een keer echt fout gaat en ik roep ze op de normale manier op kan het soms wel 10 minuten duren voordat er iemand bij is. met de alarmcode is iedereen er binnen 1 minuut

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:14

Oef ik vraag me af of er wel eens een week is waarin ik geen fouten maak :o of iig blunders.
Zo heb ik al eens de gehele milkshake machine op hol laten slaan, met als gevolg hele counter onder de shake.
Verkeerde bestelling per ongeluk aan de verkeerde klant geven :)ddd
Of dat je in een bak met een opstaande rand spuit, met de spuitslang en dan komt dat water gewoon keihard terug over je heen.
In de mac Drive vergeten je headphone knopje uit te zetten terwijl je met collega's kletst. Collega zei een keer een paar lelijke woorden, bleek dat ding nog aan te staan.. oeps.
En je hebt ketchup zakken die je moet vervangen, maar ik kwam na vervangen bij het terughangen van de bak met volle ketchup zak met mijn arm tegen de drukknop, met als gevolg ketchup van boven naar beneden op de muur in de keuken :=
en voor de rest kan ik me even niets meer herinneren, maar dit is ook wel genoeg denk ik zo :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:45

Dat zijn idd een berg foutjes nevony maar ach je leert er wel van. Al hoewel met een opstaand randje iets schoonmaken probeer ik elke keer, maar ik leer er niets van want ben altijd zeiknat haha

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:26

Oooh ja hoor!
Zo vaak. Ik werk op de brood afdeling bij de Albert Heijn. Zo laat ik best vaak dingen aanbranden, vergeet ik dingen optijd te bakken, bak ik iets onder een verkeerd programma, laat ik een hele stapel met broodjes vallen, sticker ik zakjes verkeerd enz. enz.

Maar mijn grootste blunder was toch wel tijdens de opening van de winkel. We hadden een nieuwe oven, die dus nét iets anders werkte. Ik was vergeten een bepaalde handeling uit te voeren waardoor de oven niet piepte als hij klaar was. Nou, dat heb ik geweten. De koeken (à 75 euro) kwamen er zwart uit en er hing een behoorlijke wolk rook bij onze afdeling.

Gevolg: het brandalarm werd meteen even getest tijdens de opening :Y)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:41

Hihi, wat een geweldige dingen hier *D.

Ik werkte op de voedingsadministratie van de ggz en deed ook de inkoop. Heb ik een keer per ongeluk 5400 eieren besteld ipv 9 doosjes van 6 :D. Alles stond vol..gelukkig konden ze na 2 dagen terug. Heb ik lang aan moeten horen, eieren als achtergrond van mn pc etc etc..

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:42

ik maak wel is de fout om te bokken op het werk ipv te werken

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:43

mystery1980 schreef:
ik maak wel is de fout om te bokken op het werk ipv te werken

Van die fout heb ik ook wel ooit last :=

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:46

ik lak net mijn nagels met doorzichtige lak :o valt het potje om wil ik het wegvegen met een theezakje,

:o nu zit er een groene streep op t tafelblad en ik krijg het er niet af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:46

Laatst nog, zijn de mensen weggelopen en hebben niet betaald :\

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:54

Flying_Angel schreef:
Laatst nog, zijn de mensen weggelopen en hebben niet betaald :\

Dat vind ik meer een fout van die mensen als van jou hoor. Beetje onbeschoft om zomaar weg te lopen zonder te betalen :\

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:58

Ik heb ooit bij een bouwmarkt gewerkt, waar ze van die automatische hekjes hadden bij de ingang. Ik loop naar zo'n hekje, maar aan de andere kant stond een meneer. Omdat dat hekje mij detecteerde, vloog het open, tegen meneer zijn kruis... Hij droogjes zeggen: "en bedankt hè..." :o

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:01

DyMarvel schreef:
ik lak net mijn nagels met doorzichtige lak :o valt het potje om wil ik het wegvegen met een theezakje,

:o nu zit er een groene streep op t tafelblad en ik krijg het er niet af!

Zit jij een beetje je nagels te lakken op je werk, schande! :Y)

Flying_Angel, dat is mij ook wel eens overkomen. Het was vrij druk op het terras, en dan heb je toch wat minder overzicht. Op zich werden de mensen wel op tijd geholpen hoor, dus het kan niet zijn geweest dat ze al heel lang zaten te wachten om te betalen. Ze waren ook héél snel weg, ik vind dat echt wel te asociaal voor woorden!

Toen heb ik die ijsjes maar weer uit de kassa gehaald, want mijn baas vloog wel eens om minder uit zijn slof, dus ik heb het risico maar niet genomen dat hij erachter kwam. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:06

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:09

ommisverstanden te voorkomen in mijn pauze ofcourse

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:35

Toen ik nog in de horeca werkte mocht ik voor de 2e keer bedienen. Hartstikke leuk en ik nam mij taak ook zeer serieus. Toen was er die avond een receptie van een trouwerij. De bruid en bruidegom hadden een zeer exclusieve rode wijn besteld en wilden daar eerst een glaasje van gaan proeven. Ik loop zo met dat dienblad naar de bruid en bruidegom en op een of andere manier kom ik te struikelen. Gevolg: de 2 glazen vlogen (net zoals in een film) over de bruid heen. Ze zat er helemaal onder en haar jurk ook.. Ik heb mij nog nooit zo geschaamd! Achteraf werd de stomerijkosten van mijn loon afgehaald, ik verdiende daar al zo weinig dus ik had die maand 2 euro loon. :')

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:44

Kanelly schreef:
Oh en ik ben ook een keer vergeten een cliënt van het toilet te halen.
Had hem op het toilet gezet en als hij klaar was, klopte hij altijd op de deur... Nou ja het duurde even... grote boodschap waarschijnlijk.
Ik ging ondertussen verder met andere dingen en mijn collega ook..niks aan het handje.
Tot het etenstijd was....en R. maar niet aan tafel kwam...
:oo R. zit nog op de wc!!! Dus ik snel naar het toilet en het was angstvallig stil, trek de deur open, zit hij te slapen := _O-

ahhahaahhahahah!!!!! geweldig!!!

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:51

Ik ben een keertje op mijn toenmalige werk uitgeschoten met de wormenkuur.. een A ponytje kreeg een stoot wormenkuur van 700 kilo.... Was wel koliekerig en ik voelde me dom!

en toen ik heeel lang geleden leerde benen opscheren, ging ik die van een vos doen....echt totaal verpest!!!!! en die moest dat weekend mee op ZZ zwaar concour..... het was echt niet te verbergen en viel heel erg op :P wat voelde ik me l*llig!

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:21

Ik werkte eerst bij de AH op de afdeling vleeswaren/kaas. Ik moest daar 's avonds ook altijd de bestelling doen. I.p.v. 1 kratje salami 11 kratjes besteld. :x Daar hebben we nog erg lang mee gezeten. :Y)

Werk nu in een andere supermarkt op de slagerij-afdeling. Moest op vrijdag avond werken en had geen zin om het proefpannetje schoon te maken. Dus ik had 'm maar in de vaatwasser gezet, met wat extra afwasmiddel (Hallo, dat is echt aangekoekt allemaal hoor! }:0 ) Was meteen zo aardig om net voordat we allemaal naar huis gingen de vaatwasser aan te zetten. Volgende ochtend zag de kantine er heel.. euhm... bijzonder uit :+

Op mijn stage in een verpleegtehuis heb ik ook een stomme blunder gemaakt.
Had een mevrouw 's ochtends verzorgd, netjes aangekleed, haren netjes gekamt, lekker luchtje op e.d. Mevrouw in haar rolstoel naar de huiskamer gebracht en aan tafel gezet en alvast een kopje thee gegeven. Ik ging weer verder met het opruimen van de kamer, totdat de voedingsassistente naar me toe kwam, of ik alsjeblieft het gebit van mw X in wilde doen, ze kon zonder gebit immers geen boterham eten!! :=

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:24

hahahaha zo heb ik ooit een trui binnenstebuiten aangetrokken bij een client :) :)

kon er wel mooi voor teruggaan :D :D

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:33

Nog een van op m'n stagé, niet echt een blunder, maar ik stond wel effe met m'n mond vol tanden :P haha

Had 's ochtends een mevrouw verzorgd, zag een bekertje staan met tandenborstel en tandpasta, dus ik ging er vanuit dat deze mevrouw haar eigen tanden nog had. (Deze mevrouw heeft een avesie, dus kan niet altijd alles goed duidelijk maken.. en weet ook niet altijd wat ze met bepaalde voorwerpen moet doen)

Ik pak de tandenborstel van mevrouw, doe er tandpasta op en maak hem een beetje nat en zeg tegen haar : "U mag even uw tanden poetsen" waarop deze mevrouw in haar mond begint te "friemelen". :?

Ik snapte dit niet zo goed, totdat ze haar gebit uithaalde (Wat ze 's nachts blijkbaar dus altijd in wilde houden) en zelf nog maar 2 tanden bleek te hebben. :+

Dan sta je ook even heel raar te kijken hoor, geloof me!}:0

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:00

Mayflower_ schreef:
Toen ik nog in de horeca werkte mocht ik voor de 2e keer bedienen. Hartstikke leuk en ik nam mij taak ook zeer serieus. Toen was er die avond een receptie van een trouwerij. De bruid en bruidegom hadden een zeer exclusieve rode wijn besteld en wilden daar eerst een glaasje van gaan proeven. Ik loop zo met dat dienblad naar de bruid en bruidegom en op een of andere manier kom ik te struikelen. Gevolg: de 2 glazen vlogen (net zoals in een film) over de bruid heen. Ze zat er helemaal onder en haar jurk ook.. Ik heb mij nog nooit zo geschaamd! Achteraf werd de stomerijkosten van mijn loon afgehaald, ik verdiende daar al zo weinig dus ik had die maand 2 euro loon. :')

Meen je dat!
Bij ons op het werk zijn ze gewoon verzekerd tegen stommerij kosten..

Daarbij is het toch belachelijk dat ze dat van je loon afhalen..
Als ze bij mij op het werk, alles wat ik kapot heb laten vallen, op mij zouden verrekenen, zou ik 4 jaar voor niks hebben gewerkt :o