Hallo iedereen,
Ik doe momenteel de opleiding tandartsassistente, en zit in mijn laatste jaar. Nu moet ik een opdracht doen, en het leek mij leuk om er een enquete bij te voegen over beugels.
Iedereen mag deze enquete invullen, ook wanneer u geen beugel heeft gehad.
Man, vrouw, jong, oud, het maakt mij niets uit. Alle ingevulde enquete's zijn meer dan welkom!
Alvast enorm bedankt voor het invullen.
Enquete beugelsVraag 1:Wat is uw geslacht?- Vrouw
Vraag 2:Wat is uw leeftijd?15 jaar
Vraag 3: Wat is uw woonplaats?- Cuijk
Vraag 4:Heeft u zelf een beugel?- Ja, ik heb momenteel een beugel. (ga door met vraag 5)
Vraag 5:Wat is de reden waarom u een beugel kreeg?- Overbeet. Het ondergebit ligt ten opzichte van het bovengebit te ver naar achteren.
- Diepe beet. Als het kind de tanden op elkaar zet, bedekken de boventanden volledig de ondertanden.
- Ruimtegebrek. Het gebit past niet goed in de mond. De kaken zijn te klein of de tanden en kiezen juist te groot.
- Afwezige tanden. Soms zijn tanden en kiezen niet aangelegd in de mond. Dit komt het meest voor bij de kleine snijtanden in de bovenkaak en de kleine kiezen in de onderkaak. Ook door een ongeluk kan een kind tanden of kiezen verliezen.
(weet niet zeker of dat de redenen zijn

)
Vraag 6:Hoelang heeft u een beugel (gehad)?- langer als 3 jaar, namelijk vanaf me 8e jaar dus nu 7 jaar..
Vraag 7:Wat soort beugel heeft u (gehad)? (meerdere antwoorden mogelijk)
- Slotjesbeugel
- Buitenboordbeugel
- Plaatjesbeugel (geen activator)
Vraag 8: Wat vind u van het dragen van een beugel?- Vervelend en pijnlijk.
Vraag 9:Wat vind u van de kosten?- Ik heb geen idee wat de kosten zijn.
Vraag 10:Wat vind u van beugels?- Niet mooi, maar ik vind de functie van een beugel wel goed.
Vraag 11:Waarom, en waarom neemt u er geen een?- …
Bedankt voor het invullen van de enquete!