Wat verdienen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:54

Ir111 schreef:
lejo schreef:
Maar de kosten die je maakt ook, dus dit is ook wel logisch.

De kosten in levensonderhoud zijn hoger maar daar ligt het niet aan. In de Randstad zijn meer -internationale- bedrijven gevestigd die hogere salarissen uitbetalen. Kleinere bedrijven 'moeten' mee daarin omdat er anders geen goed personeel te krijgen.

Das nou Marktwerking!

Meer bedrijven, meer mensen, minder plek, duurder wonen enz enz
allemaal hetzelfde dus.
En die bedrijven moeten wel meer betalen, want anders gaan die mensen wel naar een goedkoper gebied.
Als de mensen naar een goedkoper gebied gaan, gaan de bedrijven er achteraan, want die hebben mensen nodig, wordt het daar weer duur, enz enz enz

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:56

Lejo, denk niet dat het zo werkt :+

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:56

lejo schreef:
Das nou Marktwerking!

Meer bedrijven, meer mensen, minder plek, duurder wonen enz enz

Ik ben bekend met t begrip marktwerking. :D Maar een bedrijf houdt geen rekening met de kosten van t levensonderhoud van een werknemer in zijn salaris voor zover ik weet. :)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:58

Als ik volgend jaar afstudeer genoeg om van rond te komen. :D Ik droom al jaren van een huisje met weiland (voor paard ;) ) dus wie weet....
Nu werk ik geen vast aantal uur dus ook iedere maand een ander loonstrookje...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:59

daniella74 schreef:
Lejo, denk niet dat het zo werkt :+

Maar het zou wel mooi zijn als t zo was. :D

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:00

Nee dat bedoel ik ook niet, maar het is wel het gevolg hiervan

Als je de salarissen niet omhoog doet, blijven mensen daar niet.

Ook kleine bedrijven moeten in een duur gebied meer betalen om op te kunnen tegen de grote die dit makkelijkker kunnen.
Anders raken ze hun personeel kwijt, omdat die niet kunnen blijven waar ze graag willen wonen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:03

lejo schreef:
[...]Anders raken ze hun personeel kwijt, omdat die niet kunnen blijven waar ze graag willen wonen.

Als je de salarissen niet omhoog doet gaan ze bij de concurrent werken die wel een hoger salaris biedt. Waarom hetzelfde werk doen voor een lager salaris?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:03

Ik werk 12.5 uur in de week en verdien 650 euro pm!
Ik ben een studentje van 20.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:04

Als er veel grote bedrijven in bijvoorbeeld groningen gaan komen en de kleine bedrijven daar hun salarissen niet omhoog doen, raken de kleintjes hun mensen kwijt aan de groten.
Komen er ook meer mensen naar groningen, worden de huizen schaars, worden de huizen duurder, moeten de salarissen omhoog, omdat de mensen er niet kunnen wonen en dus ook niet bij het bedrijf komen.

Zo breid het dure gebied van de randstad zich ook steeds verder uit, voorheen kon je om utrecht nog goedkoper wonen dan erin, nu maakt het niks meer uit...

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:05

Ir111 schreef:
lejo schreef:
[...]Anders raken ze hun personeel kwijt, omdat die niet kunnen blijven waar ze graag willen wonen.

Als je de salarissen niet omhoog doet gaan ze bij de concurrent werken die wel een hoger salaris biedt. Waarom hetzelfde werk doen voor een lager salaris?

Thats my point!
Als je je mensen niet kwijt wilt die hun huis anders niet kunnen betalen
(wat in de randstad het geval is)
Moet je meer betalen, ergo, hoger loon in de randstad

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:09

lejo schreef:
Als er veel grote bedrijven in bijvoorbeeld groningen gaan komen en de kleine bedrijven daar hun salarissen niet omhoog doen, raken de kleintjes hun mensen kwijt aan de groten.

Met dit stuk van je redenering ben ik t eens, dat is marktwerking.

lejo schreef:
Komen er ook meer mensen naar groningen, worden de huizen schaars, worden de huizen duurder, moeten de salarissen omhoog, omdat de mensen er niet kunnen wonen en dus ook niet bij het bedrijf komen.

Naar mijn mening maak je met het vetgedrukt een denkfout; een werkgever geeft niet meer salaris aan zijn werknemer omdat het levensonderhoud duurder is. Dat staat los van de marktwerking waar we het nu over hebben (in NL dus).

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:12

Ir111 schreef:
lejo schreef:

Naar mijn mening maak je met het vetgedrukt een denkfout; een werkgever geeft niet meer salaris aan zijn werknemer omdat het levensonderhoud duurder is. Dat staat los van de marktwerking waar we het nu over hebben (in NL dus).

Dat zullen ze ook niet letterlijk doen, dat is ook niet wat ik zeg.

Ik heb het hier over het gevolg. Ze moeten wel meer betalen want anders raken ze mensen kwijt.
De oorzaak hiervan is in zoverre voor hen irrelevant, maar die oorzaak is er weldegelijk.
nl. ten dele te weinig salaris door/voor de hoge kosten.

edit; ik zie personeel in dit geval maar even als 'handel' de hoogste bieder krijgt het 'goed'
Maar gezien als mens, zal een mens zijn levensstandaard willen behouden bij een nieuwe baan en er het liefts op vooruit gaan.
Laatst bijgewerkt door lejo op 22-04-09 14:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:12

jeetje, je kunt beter secretaresse worden dan fysiotherapeut zo te lezen :D Ik verdien bijna de helft van de bedragen die ik hier lees als secretaresse. Komt toch ook aardig wat verantwoordelijkheid en opleiding bij kijken en ik woon ook nog eens in de randstad, maar in de zorg maakt dat niet zo veel uit.
Ach ik heb wel een hele leuke en afwisselende baan!

bulck

Re: Wat verdienen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:17

ikzelf ben 24jaar, man, universitaire, en werk als credit analyst in een multinational. ik verdien netto per maand net geen 1900 euro, maar heb wel een groeps en hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, laptop en gsm.
ingeschreven als 40 uren/week, maar dat is enkel op papier :-)

ik klaag niet, zolang je plezier en uitdaging houdt in je werk, collega's etc.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:18

lejo schreef:
Ik heb het hier over het gevolg. Ze moeten wel meer betalen want anders raken ze mensen kwijt. De oorzaak hiervan is in zoverre voor hen irrelevant, maar die oorzaak is er weldegelijk.
nl. ten dele te weinig salaris door/voor de hoge kosten.

Ik heb niet enorm veel verstand van marktwerking op de arbeidsmarkt (die me afwijkend lijkt van normale marktwerking omdat een werknemer door allerlei wetten beschermd is waardoor vraag en aanbod anders werken lijkt me) maar ik vraag me serieus af of de hogere kosten van het levensonderhoud een rol spelen bij de hoogte van t salaris. Maar daar ik mijn waarom niet kan onderbouwen heeft deze dicussie niet zoveel zin, dan wordt het een welles nietes spelletje. :D
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 22-04-09 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:19

Ik woon ook niet in de Randstad, daarom heb ik voor een secretaresse ook geen hoog salaris :). Ik heb wel al de nodige jaren evaring als Management Assistent en Directiesecretaresse. Die functies worden ook hoger betaald als bijvoorbeeld die van afdelingssecretaresse of junior secretaresse.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:21

ik werk 20 uur per week en heb €1600,- netto in de maand

met het bedrag wat jij verdiend kan je wel rondkomen hoor ts, enkel kan je geen leuke dingen doen in de maand en of je hiermee ook een paard kan onderhouden lijkt me sterk tenzij je jezelf ergens op kort.

edit: ik heb hiervoor in de horeca gewerkt en daar verdiende ik wel aanzienlijk minder. momenteel ben ik werkzaam op een dressuur/ africhtingsstal als stalmanager, stalruiter, intructrice en administratief medewerker van alles wat dus. de "rot" klusjes om het zo maar even te noemen zoals uitmesten, terrein aanvegen enzo dat doe ik niet.
Laatst bijgewerkt door Pashon op 22-04-09 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

lejo

haha, houdt het waarom er maar op dat het soms ook gewoon draait om wat de mensen die jij wilt hebben graag willen.

Helaas heb je daar als bedrijf ook mee te maken.
Als iedereen die jij wilt hebben graag een paard wil, zul je dat moeten bieden :P
als iedereen in de randstad wil wonen, moet je zoveel geld bieden dat ze dat kunnen.

en ik ben het met je eens we houden op! :+
Laatst bijgewerkt door lejo op 22-04-09 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

rebekky

Ik ben 19 en werk 40 uur als administratief medewerker.
Hiervoor krijg ik 1250 euro bruto.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:22

Volgens mij heb ik het ook nog niet slecht..

Heb een bijbaantje en werk soms wat meer en soms wat minder maar heb gemiddeld zo'n 500,- in de 4 weken, voor 32 uur werk in de 4 weken..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:22

Pashon schreef:

met het bedrag wat jij verdiend kan je wel rondkomen hoor ts, enkel kan je geen leuke dingen doen in de maand en of je hiermee ook een paard kan onderhouden lijkt me sterk tenzij je jezelf ergens op kort.

Wat doe jij voor werk? Dat vind ik best wel veel (of bedoel je bruto?)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:23

Volgens mij wordt het tijd dat ik een andere opleiding ga kiezen :+
Werk in een supermarkt, 17 jaar en verdien 545,45 netto per maand voor 32 uur per week.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:24

mo_van_dijk schreef:
Pashon schreef:

Wat doe jij voor werk? Dat vind ik best wel veel (of bedoel je bruto?)

nee dit is netto, heb even een edit toegevoegd bij mijn vorige reactie met wat ik doe.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:25

Ireen_ schreef:
jeetje, je kunt beter secretaresse worden dan fysiotherapeut zo te lezen :D Ik verdien bijna de helft van de bedragen die ik hier lees als secretaresse. Komt toch ook aardig wat verantwoordelijkheid en opleiding bij kijken en ik woon ook nog eens in de randstad, maar in de zorg maakt dat niet zo veel uit.
Ach ik heb wel een hele leuke en afwisselende baan!

:D ik denk het zo langzamerhand ook.....Tiepmiep verdient helemaal nog niet zo slecht :Y)

Ik ben 34, MBO (Detailhandel) diploma op zak en werk als Management Assistente bij een groot installatiebedijf in Eindhoven (NB).

Momenteel verdien ik € 2830,- bruto (40 uur)
Netto heb ik incl. maandelijkse teruggave belasting (eigen huis) ongeveer € 2100 netto te spenderen.
Oh ja en ik krijg in November nog een bonus van € 400,- via de CAO vastgesteld.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:29

@ pashon

En ze zeggen dat er in de paarden geen droog brood te verdienen valt :Y)

Ik weet het, dit is erg generaliserend en fout van me. Dit laat maar weer zien dat het dus niet altijd zo is :D