Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Citaat:Citaat:Ben per direct naar huis gestuurt en is nu afwachten op een oproep van het uwv....
Ik vind het echt heel erg rot dat je je baan kwijt bent. Maar afwachten op een oproep van het UWV vind ik wel heel makkelijk...
Misschien je CV een update geven en naar elk bedrijf dat je kent een open sollicitatie doen?
Een baan vinden is op dit moment niet makkelijk, maar onmogelijk is het ook niet.
Dit vind ik nou een opmerking die nergens op slaat!!!
Mensen die hard werken èn premie's af dragen hebben na ontslag recht op een uitkering! Daar hebben ze namelijk al jaren voor betaald.......
Natuurlijk moet je wel proberen een andere baan te vinden, maar om de TS over de vingers te tikken omdat ze een oproep van het uwv afwacht??
mag ik jou dan op je vingers tikken want dit is niet netjes je kunt het ook zo zien ik moet weer betalen al jaren omdat anderen vinden dat ze recht hebben op dat geld
) voor betaald.DenK4ever schreef:Autobranche is inderdaad ook zwaar de klos!
Ik zit/zat in de staalbranche... ook mega terugloop op orders...
wij zijn lab van een staalbrance hebben het nog wel druk door concentraten en kolen maar de ferro's is gehalveerd gelukkig nog druk zat maar niet wat het ooit was (gelukkig niet
moest toen hard werken ) Maflinger schreef:In dit soort tijden mogen werkgevers iedereen eruit gooien die ze willen. Uiteraard alleen als het echt slecht gaat met het bedrijf.
DenK4ever schreef:Autobranche is inderdaad ook zwaar de klos!
Ik zit/zat in de staalbranche... ook mega terugloop op orders...

Wendy schreef:Maflinger schreef:In dit soort tijden mogen werkgevers iedereen eruit gooien die ze willen. Uiteraard alleen als het echt slecht gaat met het bedrijf.
Dat is niet waar. Vast contract is idd niet belangrijk, maar wel hoe lang mensen er werken. Mensen die al lang bij het bedrijf werken worden beschermd door de rechter, ongeacht of dat in het belang van het bedrijf is of niet.
Bij een bedrijf wat ik ken moesten ook een heel aantal mensen er uit. De werkgever wilde van de gelegenheid gebruik maken om ook van iemand af te komen die er weliswaar al lang werkte, maar niet goed functioneerde. Dat mocht niet... eerst moest hij iedereen die er korter werkte ontslaan.
Dus ja, een vast contract zegt niet alles... maar ze mogen niet zomaar iedereen ontslaan.
Marjolein schreef:Last in First out, wordt door de rechter niet meer geaccepteerd. Tegenwoordig moet je een afspiegeling maken van je werknemers. Dus je deelt ze in groepen en van daaruit wordt pas de LaFo toegepast. Natuurlijk gaan de contracten voor bepaalde tijd er eerst uit.