Puissance schreef:Ik heb nu volgens mij al ontieglijk vaak gezegd dat ik natuurkunde laat vallen.
Maar goed, dan nog wiskunde.
Je mag een 4 en een 5 hebben als ik me niet vergis (wat ik op kan maken uit het moeilijke verhaal over de tekorten), maar die 4 halen kan ik dus van te voren niet zeggen.
Het fijne is dat ik nu dus wél naar een gestructureerde school ga, waarmee ik vanaf het begin bijles heb, en bij zelfs een 5 al naar de mentor moet, dus veel meer begeleiding.
Ik kan van te voren helaas niet inschatten hoe en wat precies, maar dat het zwaar gaat worden, daar kan ik het volgens mij heel erg mee eens zijn.
Ik heb het even voor je opgezocht (dit geld op dit moment, wie weet verandert het nog
)Geslaagd als:
- Alle eindcijfers 6 of hoger zijn, of:
- Er 1x5 is en de rest 6 of hoger;
- Er 1x 4 is en de rest 6 of hoger en gemiddeld 6,0
- Er 2x5 of 1x5 en 1x4 is en alle overige eindcijfers 6 of hoger en gemiddeld 6,0.
- De cijfers van de vakken die het combinatiecijfer opleveren moeten afgerond minimaal 4 opleveren
Algemene opmerkingen:
· De handelingsdelen moeten naar behoren afgerond zijn. Zonder dit is slagen onmogelijk.
· De praktische opdrachten tellen mee als schoolexamencijfer
· Extra vakken in het vrije vrije deel met studielast zoals profielvakken tellen mee als de andere vakken.
· De vakken Anw, KCV, maatschappijleer, het profielwerkstuk en extra vakken met een studielast 200 uur of minder worden tot één combinatiecijfer verwerkt (CC), dat als één vak meetelt in de zak/slaag-norm. Dit combinatiecijfer is het gemiddelde van de afgeronde cijfers van de afzonderlijke vakken waarbij deze afgeronde cijfers minimaal 4 moeten zijn.
Extra vakken gold bij ons niet hoor, tenzij het bijvoorbeeld 2 vakken buiten je profielkeuze waren. Dan was het wel mogelijk er één te laten vallen! Maar dat was bij ons op school niet haalbaar ivm uurbezettingen en studielast.
, dan was je gewoonweg gezakt!
), en wiskunde dus een 4.
.
.
?