naomii__ schreef:Ben jij van plan een paard te kopen/verkopen? Of is dit misschien al gebeurd?
Wij zijn studenten van de opleiding Equine, Leisure and Sport, We zijn op dit moment bezig met een onderzoek over de vraag naar professionele hulp bij de aan en verkoop van paarden. Is hier vraag naar en is het dus de moeite waard om een bedrijf op te starten? Ons bedrijf is bedoelt om je te helpen met de aan of verkoop van je paard. Wij willen op deze manier de ideale paard-ruiter combinaties vormen en eventuele problemen voorkomen.
Daarom willen we jullie bokkers vragen om deze enquête in te vullen. Jullie helpen ons hier enorm mee. Het zal niet lang duren, het zijn maar een paar vraagjes!
Wij mogen 50 VHL shabrakken verloten onder de deelnemers!
Enquête: Paardenmakelarij
Aankoop
1.Denk je dat professionele hulp nodig is bij de aankoop van je paard?
Misschien, als het niet te duur is
2.Heb je je paard gekocht met behulp van anderen?
Nee, alleen.
3.Had je professionele hulp willen hebben als daar een verantwoordelijke mogelijkheid voor was?
Ja, ik zou het overwegen
4. Ben je bereid om voor professionele hulp bij de aan en verkoop van je paard te betalen?
Ja, maar geen grote bedragen
5.Toen je je paard kocht was je je toen bewust van je plichten en rechten als nieuwe eigenaar?
Ja, ik wist wel wat over de procedure
6.Zijn er dingen mis gegaan tijdens de koop van je paard?
Ja, er waren wat problemen
7.Had je als je erop terug kijkt dingen anders willen doen?
Ja, ik had geheel anders te werk moeten gaan
Verkoop
8.Was je je bewust van je rechten en plichten als verkoper?
Ja, ik wist me wel te redden
9.Heb je je paard verkocht met behulp van anderen?
Nee, alleen.
10.Zijn er dingen mis gegaan met de verkoop van je paard?
Nee, alles is goed gegaan
11.Had je als je erop terug kijkt dingen anders willen doen?
Nee, alles is goed gegaan
12.Had je als er een verantwoordelijke mogelijkheid voor was, professionele hulp willen hebben bij de verkoop van je paard?
Nee, is niet nodig
Hoe denk jij over professionele hulp bij de aan en verkoop van paarden?
…………………………………………………………………
Bij verkoop vind ik het niet nodig. Je zet je paard op Markplaats. Koper mag keuren en klaar.
Bij de aankoop zou het wel fijn zijn als je iemand hebt die je goed kent (je slechte kanten ook) en daarbij een goed passend paard uitzoekt. Ben best wel bedrogen uit gekomen en je word helaas toch snel 'opgelicht'