anneliesdj schreef:Cerilene_ schreef:Natuurlijk is het zonde om te stoppen met school, maar doorgaan terwijl je er totaal ongelukkig van wordt is ook niks.
Ik ben sinds september gestopt met school (Sociologie aan de universiteit van Amsterdam), een half jaar voordat ik mijn bachelor zou halen. En weet je wat, het is het beste besluit dat ik ooit heb genomen. Ik werk nu met zeer veel plezier als winkelmedewerker en kon het me eindelijk veroorloven op een comfortabele manier uit huis te gaan samen met mijn vriend (Dus niet samen in een studentenkamertje van 3x2 geprakt) en een autootje te nemen.
![]()
Sorry maar dat vind ik echt ongeloofelijk stom, echt, heb er geen woorden voor. Je hebt dus gewoon minstens 3,5 jaar weggegooid en daarmee minstens een 4000-5000 euro. Echt,
sorry.
Ze zegt dat ze gelukkig is hoe haar situatie nu is, dus blijkbaar heeft haar keuze goed uitgepakt. Als je maar gelukkig ermee bent. Dat vind ik athans het belangrijkste. (Natuurlijk wel er over nagedacht dat je in de toekomst er ook nog gelukkig mee bent.) Ze heeft ws 2,5 jaar weggegooid en geen 3,5, aangezien ze over een wo bachelor praat. Zonde idd, ben ik met je eens, maar achteraf dus wel een prima keuze. Moet zeggen, mijn keuze was ook doorzetten geweest, ook al zou ik achteraf niets met het diploma hebben gedaan; maar haar doel is bereikt en dat lijkt mij belangrijker dan een diploma waar je toch niets meer mee doet.
Ik heb zelf destijds wel een opleiding afgemaakt, terwijl ik het niet meer leuk vond. Ik heb er geen spijt van dat ik de opleiding heb gedaan en heb afgemaakt, maar ik had mijn tijd efficienter kunnen gebruiken. Voor mij is iets met dat diploma doen geen optie, omdat ik daar niet gelukkig van wordt. In mijn stage kwam ik er namelijk achter dat ik absoluut niet gelukkig van het werk werd/wordt. Dus ik heb wel mooi vast een diploma op zak, maar ik zal er nooit op terugvallen.
En nu ws weer hetzelfde. Ik doe nu een andere opleiding, waar ik toch weer niet zeker over ben. Ik ga de opleiding weer zeker afmaken, maar daarna ga ik, denk ik, toch weer een andere opleiding doen. Tegen die tijd heb ik twee diploma's op zak, ben ik 7 jaar studeren verder en heb ik dus nog niet wat ik wil. Het is zeker geen weggegooide tijd etc. (ook gezien ik steeds een stapje hoger ga in niveau en toch extra ervaring en kennis heb), maarja, met doorgaan en doorzetten bereik je dus ook niet altijd wat je wil.
@TS en andere twjfelaars. Zoals andere al zeggen, ga praten met een decaan. Die zijn daarvoor bedoelt. Denk goed na over wat je dan wel wilt en ga ook actief opzoek naar datgene. Je kan ook denken over een orientatiejaar. Denk vooral goed na over welk beroep je zou willen uitoefenen en zoek daar een studie bij. Niet alleen naar de studie zelf kijken, maar vooral naar wat je ermee kan. Succes!
) en een autootje te nemen.
sorry.
) en daar ben ik gewoon wat meer gaan werken. Kan elke week mn rooster aanpassen, dus dat doe ik dan ook. 
) en omdat het een brede opleiding is. Hierna mag ik dan nog elke opleiding doen die ik wil.