Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Respect voor de postbode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:52

Pff nee, dat zijn geen fijne honden. Dat vind ik wel het nadeel met andere wijken lopen, daar willen idd nog wel eens minder lieve honden zitten, waar je je vingers niet te ver door de brievenbus moet steken. Hoor van andere collega's ook wel van enkele plekken waar honden zitten die niet leuk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:54

@horsefreak, ik heb gelukkig vanaf het begin een vaste wijk gehad (behalve in vakanties, dat ik extra dagen werkte). dus weet inmiddels wel waar ze zitten en vraag als ik een hond zie en de eigenaren zijn buiten, wat voor soort hond het is, zodat ik mijn opvolgster ook kan waarschuwen.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:31

Als ik ze niet ken doe ik ook voorzichtig. Ik heb op zaterdag wel mijn vaste wijk, maar daarbuiten werk ik nog wel extra en doe ik allerlei wijken. In mijn eigen wijk ben ik paar keer meegeweest toen met de bezorgster die de wijk doordeweeks loopt, zei vertelde me ook dat de honden in die wijk eigenlijk niets doen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:56

Ik had een wijk waar ik door de voortuin moest om bij de brievenbus te komen en zat altijd hun hondje buiten. Zo'n klein kefding, maar hallo, ik ga mij daar niet aan wagen. Hoe lief ze ook beweren dat hun honden zijn. Dat ga ik gewoon niet wagen. Zelfs een keer geweigerd bij een ander huis de tuin in te komen, zegt ze; 'hallo het is een pup hoor'. Nou dus. Postbodes zijn niet echt honds beste vreidnen omdat wij hun terrein zomaar betreden en dan oko nog eens herriemaken bij de brievenbus. Klein groot, jong oud, ik waag mij niet zomaar aan honden, of ik moet ze kennen. Vingertjes duw ik tegenwoordig zowiezo zo min mogelijk door. Ik haal mij dan altijd open :P :o

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:04

Ik ben opgegroeid met honden, maar ik zal ook altijd voorzichtig zijn. "Hij bijt niet" hoor je vaak, maar je zal maar net de eerste zijn...

Bij een wijk die ik liep zat ook wel eens een venijnige kat, die zou bijna door de brievenbus naar buiten kruipen als het zou passen. Die zat ook echt te wachten tot je vingers in beeld kwamen (zo'n onhandige brievenbus laag in de deur die je in moet duwen, en dan te weinig post hebben om dat met de post te kunnen doen zodat je 2 handen nodig hebt, 1 voor de post, en 1 om die brievenbus open te duwen) en dan ging die kat lekker met z'n klauwtjes op en neer :+

Ik heb wel eens een verhaal gehoord overigens van een collega, die de post door de brievenbus in de deur deed en weg liep, en dat toen de hond die binnenzat door de ruit naar buiten is gesprongen :\ , dan schrik je ook wel even!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:13

Toekie schreef:
- Check eens bij je eigen brievenbus of die eigenlijk wel fijn is. Met één hand! Krijg je de post er makkelijk door heen? Ook als het vrij dikke bundel is, of juist een heel dun velletje (reclame)? Bedenk dat de postbode best wat gewicht losse, schuivende post en daarbij soms ook reclamefolders met één arm draagt. Dan kan een 'moeilijke' brievenbus heel onhandig zijn. Ik heb mijn handen bovendien ook al een paar keer open gehaald aan de brievenbussen die naar binnen opengaan en sluiten als je je hand terugtrekt. Auw!! :+

Tja... als je dit werk zelf doet of hebt gedaan, bekijk je het ineens van een heel andere kant. :-)

Hier ben ik het zó mee eens :oo
Ik heb dan een tijdje krantjes gelopen inplaats van post, maar echt die brievenbussen >;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:35

Ik ben een keer buiten een straat moeten blijven vanwege een hond. Was zo'n mastief ding (wel heel oud, onder de gezwellen, dus eigenlijk ook wel beetje vies naast het zielig zijn :o) maar die kwam flink blaffend aanwaggelen. Geen mens te bekennen, nou sorry hoor, zeg maar dag met je handje tegen de post, daar ga ik mij niet aan wagen. Ik hou van honden, kan prima met ze opschieten, maar ik waag mij er gewoon niet aan.

Haha, ik heb in een wijk gelopen en zat een keffertje, en zodra die postbodes zag, met of zonder post, ze hoefte alleen maar in uniform langs te fietsne, ging dat ding helemaal tekeer, geweldig :)) Kwam hem een keer tegen toen ik na werk een boodschapje ging doen. Geen post, gewoon vrije tijd, en begon hij toch tekeer te gaan. Echt schattig eigenlijk :+:

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:40

Ik moet zeggen dat in de wijken waar ik heb gelopen echt weinig honden rondliepen, behalve eentje, maar ik stak gewoon de post een heel klein stukje de brievenbus in, hond trok het er tochwel doorheen dus :+ Maar ik herinnerde me die nog van toen ik daar een streekkrantje bezorgde, en ik bleef me toch elke keer weer een ongeluk schrikken als ik ineens dat geblaf achter de deur hoorde, ondanks dat ik het gewoon wist :7 En een brievenbus ook standaard, zelfde wijk, altijd sloopte ik de post bij een poging het erdoorheen te duwen, er zat een veel te krachtige veer in en van die zwarte dingen aan de binnenkant, op een gegeven moment had ik de hoop maar opgegeven en gewoon de post mee teruggenomen := Ook vaak gehad dat de brievenbus achter een hek zat en ik er dus niet bij kon, erg handig want ik bezorgde altijd buiten kantoortijden :roll:

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:53

Ik heb op zaterdag wel eens dat er ergens een ochtendkrant in de bus gepropt zit, maar die kan niet helemaal door de gleuf, dan past de post er ook niet meer bij. Vorige week ook in andere wijk post mee terug genomen, de krantjes en reclame staken uit de brievenbus.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:19

Ik heb regelmatig 1 brievenbus die al helemaal volgepropt zit, 1 ochtendkrant, een paar folders, regionaal krantje normale post en dan moet dat van mij er nog bij.
En dan staan er fietsen bij het huis en een auto voor de deur maar niemand die er aan dacht de post even uit de bus te halen.
Tja dan stuur ik het net zo hard weer terug hoor.
Honden heb ik eigenlijk nooit echt last van dat is maar bij 1 huis en die zit eigenlijk altijd netjes achter het hek.
De ene keer dat dat niet zo was had die persoon gelukkig geen post.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:29

Ik sta helemaal achter de TS! :) Ik ben zelf ook 2 jaar lang postbode geweest! Moet zeggen dat ik het altijd met plezier heb gedaan (behalve de dagen dat het goot). Had altijd wel een beetje zelfde wijken dus dan gaan de mensen je ook herkennen.

Ik kan helaas ook meepraten over ongelukken. De tijd dat ik ingewerkt werd al. Ik had een pakketje met pennen ofzo...en ja..daar zat mijn vinger bij. Verschrikkelijk, ik VOELDE het gewoon snijden in mijn vinger. Dus ik maar aangebeld en gevraagd of ze een hele harde klap op het pakket wilde geven (zodat ik mijn vinger terug had). Dat heeft ze toen overigens ook direct verbonden want er stroomde best wel wat bloed uit! Miste gellukkig alleen een nagel :).

Respect voor de postbode! :)

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:28

Vandaag was het een feestje om te lopen..
Mooi weer, geen wind..kan niet beter!
En had bijna geen valentijn post, scheelt een hoop dat in mijn wijk veel ouderen wonen..

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:20

Wij hebben een geweldige pakketbezorger! +:)+
Nadat ik een keer de deur open heb gedaan met de baby in m'n armen tikt hij op het keukenraam ipv aan te bellen, om de baby niet wakker te maken.. Lief he?! :D (nou slaapt dat monster van mij amper, maar ja, het gaat om het idee ;) )

Verder idd niets dan lof voor postbodes en bezorgers!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:33

Ik heb vandaaag als postbode overleeefd!

En dan mensen die van die paadjes hebben waar de stenen heel ongelukkig van liggen! 4x door me enkel gegaan, maar het ging verder goed! :D

Vandaag was echt stralend weer, lekker zonnetje, lekker warm, alleen als de zon weg was, was het koud!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:42

ik breng folders rond elke dinsdagmiddag, en je ziet steeds weer de zelfde brievenbussen die gewoon mega krap/klein zijn en waar je dus je vingers echt aan openhaalt, ook kan ik me vreselijk iriteren aan die honden die je steeds zowat aanvliegen,of je achterna rennen en terwijl als de dood ben voor vreemde honden... :=

Maar verder heb ik inmiddels veel meer respect voor postbodes.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:50

Ik heb speciaal voor de postbode een brievenbus naast de deur gehangen.
Mijn kat wil nog wel eens in de deur hangen als de postbode komt, en om te zorgen dat ze veilig hun werk kunnen doen, heb ik die extra brievenbus opgehangen.

We hebben nog wel eens een postbode gehad die dacht dat er een tijger achter de deur zat. Die durfde de post niet in de bus te gooien.
Na een aantal keer de post bij de buren te hebben opgehaald, hebben we gekozen voor een andere oplossing.

Nu kunnen de postbodes/ krantenbezorgers en dergelijke kiezen welke ze nemen.

Of deze brievenbus echt makkelijk is weet ik niet. Ik heb nog niemand horen klagen erover in ieder geval.
Er zit een grote klep op, die je gemakkelijk met 1 hand kan openen.

Overigens ben ik gek op de pakjesbezorger van de TNT.
Altijd op tijd. Weet precies wanneer hij aan de deur moet komen.
En als we er niet zijn, kan ik het in mijn straat ophalen. Hij woont namelijk enkele huizen verder :P

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:53

LimaMambo schreef:
respect voor iedereen die werkt!

_/-\o_

Respect voor de schoonmakers anders zitten wij nooit op een schone wc, respect voor de vuilnismannen anders waren onze tuinen bezaaid, respect voor kassameisjes anders kunnen we ook geen boodschappen doen...

kortom respect voor iedereen die werkt :)*

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:57

Ik had op de middelbare school een bijbaantje waarbij we de tv gidsen en de intermediar moesten bezorgen.
De frustraties mbt de brievenbussen herken ik wel. Het leek wel of de mensen de de intermediar moesten ontvangen allemaal juist inimini brievenbussen hadden. Op een gegeven moment gooide ik het daar gewoon op de mat (onder een afdakje). Er lag ook wel eens een stapel post dus wrs was de postbode het ook al beu.
En voortuin hekjes :')
En een steigerende fiets als je niet uitkeek. :P

Maar inderdaad; respect hoor voor alle postbezorgers, zwaar werk in weer en wind!
En ach, zo zijn er nog veel meer beroepen waarbij ik toch erg dankbaar ben dat mensen het willen doen :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:36

Njen schreef:
lies schreef:
Njen; 3 weken?? Als je bij TNT een poststuk een nacht in je tas laat liggen, kan je dat een schorsing opleveren.

Dan is bij jullie toch anders geregeld dan in het gebied waar ik liep.
Als ik dan om 5 uur nog ff wat tassen kwam terugzetten stond er soms nog een hele wijk. Hadden ze weer eens wat verkeerd ingedeeld. Als ik dan leidinggevende aan de lijn had: La ma legge, komt morge wel... Net als wanneer je belt dat je het laatste deel van je wijk niet gaat redden omdat ze zo belachelijk hebben ingeroosterd: o, pleur de reclame maar weg dan.
Mijn vriend heeft ondertussen een passend attitude gevonden(als zij er geen enkele moeite voor doen, dan ga ik het me ook niet aantrekken), maar ik kon niet aan dat soort dingen wennen.
Is toch echt dezelfde TNT:P.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:38

Tja respect voor de postbode? Tuurlijk wel. Maar heb respect voor iedereen die werkt hoor! Mijn baantje is ook niet elke dag leuk! Heb als kind ook kranten bezorgd (en had echt een rotwijk zo een van het ene uiteinde naar het andere uiteinde dus kilometers fietsen) Ik krijg hier echt maar 1x in de week post. Altijd een hele berg op zaterdag, vind het maar vreemd waar ik voorheen woonde kregen we alleen zondag (duh) en maandag niet. Het is niet dat ik een verlaten gat woon hoor :D

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:41

Paulusjuh schreef:
Ik sta helemaal achter de TS! :) Ik ben zelf ook 2 jaar lang postbode geweest! Moet zeggen dat ik het altijd met plezier heb gedaan (behalve de dagen dat het goot). Had altijd wel een beetje zelfde wijken dus dan gaan de mensen je ook herkennen.

Ik kan helaas ook meepraten over ongelukken. De tijd dat ik ingewerkt werd al. Ik had een pakketje met pennen ofzo...en ja..daar zat mijn vinger bij. Verschrikkelijk, ik VOELDE het gewoon snijden in mijn vinger. Dus ik maar aangebeld en gevraagd of ze een hele harde klap op het pakket wilde geven (zodat ik mijn vinger terug had). Dat heeft ze toen overigens ook direct verbonden want er stroomde best wel wat bloed uit! Miste gellukkig alleen een nagel :).

Respect voor de postbode! :)

Huh? Die snap ik even niet! Hoe krijg je dat dan voor elkaar?

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:22

Ha, eindelijk een positief topic over de TNT! Leuk om alle verhalen hier te lezen. Herken er ook een heleboel!

Ik werk alweer ruim 2 jaar als zaterdagwerker en het bevalt nog steeds. De collega's zijn super en ik heb een heerlijk wijkje met alleen maar flatjes. Dus ik heb geen last meer van hekjes of honden :D Heb mezelf ook aangeleerd om met handschoenen aan de post te lopen dus ik heb nu ook niet zo snel last meer van koude handen.

En indd Paulusjuh, hoe kwam je hand tussen die pennen? :P

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:20

Colorado schreef:
Toekie schreef:
- Check eens bij je eigen brievenbus of die eigenlijk wel fijn is. Met één hand! Krijg je de post er makkelijk door heen? Ook als het vrij dikke bundel is, of juist een heel dun velletje (reclame)? Bedenk dat de postbode best wat gewicht losse, schuivende post en daarbij soms ook reclamefolders met één arm draagt. Dan kan een 'moeilijke' brievenbus heel onhandig zijn. Ik heb mijn handen bovendien ook al een paar keer open gehaald aan de brievenbussen die naar binnen opengaan en sluiten als je je hand terugtrekt. Auw!! :+

Tja... als je dit werk zelf doet of hebt gedaan, bekijk je het ineens van een heel andere kant. :-)

Hier ben ik het zó mee eens :oo
Ik heb dan een tijdje krantjes gelopen inplaats van post, maar echt die brievenbussen >;)

dus mensen moeten hun hele brievenbus eruit slopen en een nieuwe erin zetten speciaal voor de postbode, niet l*llig bedoeld maar een baan heeft voor en nádelen.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:18

Af en toe zou ik wel eens aan die mensen willen vragen om zelf hun post eens in de brievenbus te doen..
Dan merken ze zelf wel hoe lastig hun brievenbus is! :)

Ik heb ook in mijn wijk zo'n giga grote herdershond die helemaal tekeer gaat als er iemand langs komt.
Het hek is groot genoeg, maar als ik zie dat hij buiten is doe ik de post bij de buren en loop ik er met een grote boog omheen..
Wat een eng beest is dat! :n

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:09

xDramaQueen schreef:
dus mensen moeten hun hele brievenbus eruit slopen en een nieuwe erin zetten speciaal voor de postbode, niet l*llig bedoeld maar een baan heeft voor en nádelen.

Het is zelfs in de wet vastgelegd hoe het moet, ik mag dus gewoon weigeren die mensen nog hun post te bezorgen tot het aangepast is.
http://www.st-ab.nl/wettennr03/0239-002 ... bussen.htm

-Brievenbussen in of aan gebouwen of woningen voldoen aan de in het eerste lid gestelde voorwaarde, indien zij zich niet meer dan tien meter gaans bevinden van de grens van een daar omschreven weg, waaronder mede worden verstaan de daartoe behorende trottoirs, paden, bermen en taluds.

Artikel 2

1. De vorm en de kleur van de brievenbussen moeten zodanig zijn, dat verwarring met voor het publiek bestaande brievenbussen van de houder van de concessie niet mogelijk is.

2. De brievengleuf dient horizontaal in de vertikaal vlak of in het bovenvlak van de brievenbus te zijn aangebracht en dient zich bij voorkeur te bevinden 1,1 meter boven het niveau, waarop de brievenbus wordt bediend, maar in geen geval lager dan 0,6 meter dan wel hoger dan 1,8 meter.

3. De afmetingen van de vrije inwerpopening dienen in de lengte ten minste 265 mm te bedragen en in de breedte 32 mm.

4. De inwerpopening dient zo te zijn uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden

5. Indien zich achter de inwerpgleuf een ruimte bevindt, bestemd voor de bewaring van postzendingen, dan dient de inwendig bruikbare breedte ten minste 270 mm te bedragen en de twee andere inwendige bruikbare afmetingen ten minste 150 en 380 mm.