Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
, dan schrik je ook wel even! Toekie schreef:- Check eens bij je eigen brievenbus of die eigenlijk wel fijn is. Met één hand! Krijg je de post er makkelijk door heen? Ook als het vrij dikke bundel is, of juist een heel dun velletje (reclame)? Bedenk dat de postbode best wat gewicht losse, schuivende post en daarbij soms ook reclamefolders met één arm draagt. Dan kan een 'moeilijke' brievenbus heel onhandig zijn. Ik heb mijn handen bovendien ook al een paar keer open gehaald aan de brievenbussen die naar binnen opengaan en sluiten als je je hand terugtrekt. Auw!!
Tja... als je dit werk zelf doet of hebt gedaan, bekijk je het ineens van een heel andere kant.

) maar die kwam flink blaffend aanwaggelen. Geen mens te bekennen, nou sorry hoor, zeg maar dag met je handje tegen de post, daar ga ik mij niet aan wagen. Ik hou van honden, kan prima met ze opschieten, maar ik waag mij er gewoon niet aan.
Kwam hem een keer tegen toen ik na werk een boodschapje ging doen. Geen post, gewoon vrije tijd, en begon hij toch tekeer te gaan. Echt schattig eigenlijk

Maar ik herinnerde me die nog van toen ik daar een streekkrantje bezorgde, en ik bleef me toch elke keer weer een ongeluk schrikken als ik ineens dat geblaf achter de deur hoorde, ondanks dat ik het gewoon wist
En een brievenbus ook standaard, zelfde wijk, altijd sloopte ik de post bij een poging het erdoorheen te duwen, er zat een veel te krachtige veer in en van die zwarte dingen aan de binnenkant, op een gegeven moment had ik de hoop maar opgegeven en gewoon de post mee teruggenomen
Ook vaak gehad dat de brievenbus achter een hek zat en ik er dus niet bij kon, erg handig want ik bezorgde altijd buiten kantoortijden
Ik ben zelf ook 2 jaar lang postbode geweest! Moet zeggen dat ik het altijd met plezier heb gedaan (behalve de dagen dat het goot). Had altijd wel een beetje zelfde wijken dus dan gaan de mensen je ook herkennen.
.

(nou slaapt dat monster van mij amper, maar ja, het gaat om het idee
)

Njen schreef:lies schreef:Njen; 3 weken?? Als je bij TNT een poststuk een nacht in je tas laat liggen, kan je dat een schorsing opleveren.
Paulusjuh schreef:Ik sta helemaal achter de TS!Ik ben zelf ook 2 jaar lang postbode geweest! Moet zeggen dat ik het altijd met plezier heb gedaan (behalve de dagen dat het goot). Had altijd wel een beetje zelfde wijken dus dan gaan de mensen je ook herkennen.
Ik kan helaas ook meepraten over ongelukken. De tijd dat ik ingewerkt werd al. Ik had een pakketje met pennen ofzo...en ja..daar zat mijn vinger bij. Verschrikkelijk, ik VOELDE het gewoon snijden in mijn vinger. Dus ik maar aangebeld en gevraagd of ze een hele harde klap op het pakket wilde geven (zodat ik mijn vinger terug had). Dat heeft ze toen overigens ook direct verbonden want er stroomde best wel wat bloed uit! Miste gellukkig alleen een nagel.
Respect voor de postbode!
Heb mezelf ook aangeleerd om met handschoenen aan de post te lopen dus ik heb nu ook niet zo snel last meer van koude handen.
Colorado schreef:Toekie schreef:- Check eens bij je eigen brievenbus of die eigenlijk wel fijn is. Met één hand! Krijg je de post er makkelijk door heen? Ook als het vrij dikke bundel is, of juist een heel dun velletje (reclame)? Bedenk dat de postbode best wat gewicht losse, schuivende post en daarbij soms ook reclamefolders met één arm draagt. Dan kan een 'moeilijke' brievenbus heel onhandig zijn. Ik heb mijn handen bovendien ook al een paar keer open gehaald aan de brievenbussen die naar binnen opengaan en sluiten als je je hand terugtrekt. Auw!!
Tja... als je dit werk zelf doet of hebt gedaan, bekijk je het ineens van een heel andere kant.
Hier ben ik het zó mee eens
Ik heb dan een tijdje krantjes gelopen inplaats van post, maar echt die brievenbussen

xDramaQueen schreef:dus mensen moeten hun hele brievenbus eruit slopen en een nieuwe erin zetten speciaal voor de postbode, niet l*llig bedoeld maar een baan heeft voor en nádelen.