hulp nodig mbt spijbelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: hulp nodig mbt spijbelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:10

een sollicatiegesprek voor een fulltime baan vind ik trouwens niet te vergelijken met een middelbare school :\ Je zit in een compleet andere levensfase dan :?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:15

Ik kan het wel begrijpen (niet alleen met gym)
maar als je zoals ik 13 tot 15 tussenuren in de week hebt, de rest van de lessen niks doet (Nee, echt serieus.. de leerkrachten weten niet wat voor stof ze moeten behandelen en anders zijn de boeken er nog niet of snapt de leerkracht de stof zelf niet) dan kan ik wel begrijpen dat je tussen allemaal tussenuren bijvoorbeeld niet naar school gaat.
(Zoals op maandag les tussenuur tussenuur vak tussenuur tussenuur les les. snap ik dat wanneer je wat verder weg woont dat middelste lesuur niet gaat aangezien je toch niks doet.)

Maar om gewoon gym te spijbelen omdat je geen zin hebt vind ik onzin.. en dan moet je ook gewoon het lef hebben om het te zeggen.

Ik ben ook wel eens (uit mezelf) naar de teamleider gegaan en heb gezegd "Woensdag middag ben ik er niet omdat ik dan ga winkelen met mijn zus die ik al een hele poos niet gezien heb, ik mis alleen Duits en ben bereid die les in te halen, en anders kom ik een paar uur extra na."

Was geen probleem..
Hij vond het eerder geweldig dat ik zo eerlijk vertelde dat ik niet 'ziek' was of naar de dokter moest, maar gewoon ging winkelen.

Edit typfout..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:19

verootjoo schreef:
een sollicatiegesprek voor een fulltime baan vind ik trouwens niet te vergelijken met een middelbare school :\ Je zit in een compleet andere levensfase dan :?

Waarom niet? Het is iets waar je iedere dag heen moet, wat verantwoordelijkheids gevoel vraagt, wat misschien niet altijd even leuk is of nuttig overkomt...

En ik had het ook niet over een fulltime baan, een bijbaantje kan ook...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:38

zoals ik zeg; je zit dan in een compleet andere levensfase, bent hopelijk geen puber meer, en bent gewoon verantwoordelijk voor je werk wat af moet komen. ;)
Bijbaantje; sja dan kun je het proberen om gewoon lekker vaak te spijbelen, maar dan ben je wel snel je baan kwijt :Y)
wat ik bedoel te zeggen: mensen/pubers moeten gewoon doen wat ze willen, de consequenties komen vanzelf.

Ik heb ook vaak gespijbeld, maar zei dan wel gewoon dat ik geen zin had om te komen _O- Kon toch geen betere smoes verzinnen.
Als puber zijnde moet je leren, idd op school, maar je moet ook leren op te groeien, volwassen te worden, verantwoordelijk te worden. Niemand is dit van zichzelf, maar dit word je door fouten te maken. TS heeft een fout gemaakt door te spijbelen, en leert nu de consequenties. En het is 1x... kom op zeg. Tegen de tijd dat ze 3/4 van de lesuren spijbelt omdat ze met een joint in dr mond in de goot ligt moet ze weer op het rechte spoor gebracht worden. Maar zulke dingen zijn gewoon menselijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:41

verootjoo schreef:
Niemand is dit van zichzelf, maar dit word je door fouten te maken.

Hallo, ik ben Niemand

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:43

Moderatoropmerking:
Bokt is niet voor zulke dingen bedoeld, daarom hier een slotje :)

fleurriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 15:46

hoe komen jullie er bij dat iemand het 'stoer' vind om te spijbelen?
ik spijbel niet omdat ik het stoer vind hoor! ik doe dat omdat ik het nut er niet voor in zie oid..

btw..nooit geweten dat dit zo'n groot topic zou worden :S
en ik ben het eens met wat Verootjoo schreef!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:47

Herstel, slotje :)