Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:23

Urielle: dat is ook niet handig, zoalng al aan het solliciteren zijn! Ben je zo breed bevoegd, heb je er nog niks aan.

Ik begin wel steeds meer zin in te krijgen, maar ook wel beetje bang, straks blijkt dat helemaal niks van kan enz. Moet nu ook intake invullen, wat ik ze te bieden heb, wat ik verwacht, nog echt wel lastig!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:25

Pfff...nouja...hopen dat het werkaanbod over 4 jaar beter is anders mag ik me andere vakkennis wat gaan bijspijkeren denk ik zo. :=

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 11:15

Urielle: Dat is wel heel vervelend: zo lang soliciteren en niets vinden. Ze zoeken met dat lerarentekort ook voornamelijk mensen voor de minder "populaire" vakken: Bio, NaSk, Wi, techniek, NL, etc. kijk maar naar het aantal inschrijvingen per opleiding ;)

Maar goed ik wens je in ieder geval heel veel succes met soliciteren!

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:13

Als ik dit zo hoor ben ik toch wel heel erg bang wat ik over twee jaar voor mijn kiezen krijg. Ik zou toch wel graag geschiedenis geven. Maar goed als het echt niet kan ga ik wel natuurkunde geven :P

JacordeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:16

Hallo, hallo :) bij deze meld ik me ook. Ik ben ook in de richting onderwijs bezig. Ik studeer aan pabo de Kempel in Helmond in het derde jaar.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 12:43

martina1 schreef:
Als ik dit zo hoor ben ik toch wel heel erg bang wat ik over twee jaar voor mijn kiezen krijg. Ik zou toch wel graag geschiedenis geven. Maar goed als het echt niet kan ga ik wel natuurkunde geven :P

Anders maak je een mooie combinatie van geschiedenis en natuurkunde ;) Onderwerpen:

-Het leven van Albert Einstein.
-De geschiedenis van het stroomdraadje
-Newton de pechvogel; de zwaartekracht theorie.

Alleen niet te vreemd opkijken als hele volksstammen dan zakken voor hun examen :P

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 12:43

JacordeX schreef:
Hallo, hallo :) bij deze meld ik me ook. Ik ben ook in de richting onderwijs bezig. Ik studeer aan pabo de Kempel in Helmond in het derde jaar.

Welkom :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:44

MLoeser schreef:
martina1 schreef:

Anders maak je een mooie combinatie van geschiedenis en natuurkunde ;) Onderwerpen:

-Het leven van Albert Einstein.
-De geschiedenis van het stroomdraadje
-Newton de pechvogel; de zwaartekracht theorie.

Alleen niet te vreemd opkijken als hele volksstammen dan zakken voor hun examen :P

Hahaha!

Jacordex: welkom!

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:42

MLoeser schreef:
He, nog een windesheim student :D

Ga ik ook aan jou vragen: in welke gebouwen loop jij rond? :D

Je kan mij het meest vinden in F en E

Urielle dat is balen dat het soliciteren niet zo opschiet

JacordeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:58

Danku :D

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:48

Ik meld me ook! :wave:
Zal me eens even netjes voorstellen!
Mijn naam is Raissa en ben 21! (17-03-1987)
Momenteel zit ik in de afstudeerfase van de Pabo, pabo Groenewoud te Nijmegen en loop ik mijn afstudeerstage in groep 8 op een school in Hatert. Ik heb gister mijn afstudeerplan ingeleverd, dus ben nu in afwachting of deze wordt goedgekeurd!
Als iemand meer info wil hoor ik t wel. Via PB of via t topic.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:50

MLoeser schreef:
Urielle: Dat is wel heel vervelend: zo lang soliciteren en niets vinden. Ze zoeken met dat lerarentekort ook voornamelijk mensen voor de minder "populaire" vakken: Bio, NaSk, Wi, techniek, NL, etc. kijk maar naar het aantal inschrijvingen per opleiding ;)

Maar goed ik wens je in ieder geval heel veel succes met soliciteren!

En toch vind ik Bio een aardig populair vak, als ik teminste kijk wat er bij ons rondloopt ;)
wel vallen heel wat studenten af, omdat het te moeilijk blijkt of ze er gewoon gee zin meer in hadden.

Welkom Raissa :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 16:28

Rais schreef:
Ik meld me ook! :wave:
Zal me eens even netjes voorstellen!
Mijn naam is Raissa en ben 21! (17-03-1987)
Momenteel zit ik in de afstudeerfase van de Pabo, pabo Groenewoud te Nijmegen en loop ik mijn afstudeerstage in groep 8 op een school in Hatert. Ik heb gister mijn afstudeerplan ingeleverd, dus ben nu in afwachting of deze wordt goedgekeurd!
Als iemand meer info wil hoor ik t wel. Via PB of via t topic.

Hey welkom :D leuk stage in groep 8, doe je dan ook de begeleiding van de CITO enzo?

En Mielo, bij ons zijn er ook veel gestart, maar er vallen elk jaar een boel af. Je kan het beste kijken naar de laatste jaars. Dat zijn er bij ons 7 geloof ik. Bij geschiedenis en engels zijn dat er meer dan 30, ter verhouding ;) Net als de starters: Bio 33, Engels, 140 Geschiedenis, 180 (!)

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:53

Er valt bij geschiedenis wel een hele hoop af hoor. Wij begonnen met 100 vorig jaar, zijn nu nog met 40 en zelfs nu zijn er nog mensen die stoppen. Dus wij eindigen waarschijnlijk met 30 of minder.
Maar als ik zo de vooruitzichten hoor, ben ik nu al bang voor mijn sollicitaties als geschiedenis docent. Had toch wel gehoopt dat er werk was, al zie ik nu ook nauwelijks geschiedenis vacatures staan.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:02

Bij ons valt het ook mee in onze klas zitten 35 studenten waarvan er 5 al weer gaan stoppen of zijn gestopt en als je beide 2de jaar kijkt is daar 50% al afgehaakt

Ach ik vind het niet zo erg meer werk voor mij straks ;)

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:02

Citaat:
Hey welkom :D leuk stage in groep 8, doe je dan ook de begeleiding van de CITO enzo?

Ikzelf doe niet de begeleiding van de cito. Een aantal kinderen van mijn stageklas doen geen cito, die hebben een LWOO toets gemaakt en hoeven daarom geen cito te maken, deze kinderen begeleid ik de 3 dagen van de cito, gewone dagplanning draaien in een apart lokaal.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 03:39

Klopt, mijn beginjaar is gestart met 164, daarvan zijn er zo'n 35 afgestudeerd uiteindelijk. Mijn tweede jaar (heb een jaar geskipt vanwege mijn dochter) is begonnen met 183. Daarvan zijn er nu rond de 30 over. Bij Duits was er een klas met 4 begonnen, uiteindelijk nog eentje over. Zit je daar in je uppie :=
Martina, als je de kans hebt: blijf dan op een stageadres hangen ;) Ik kreeg helaas mijn aanbod in het tweede jaar en dat vond ik te vroeg omdat ik in het derde jaar nog colleges had (school van het derde jaar wil me wel maar heeft gewoon geen vacatures). Nu kom ik er niet meer tussen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 10:12

Urielle schreef:
Bij Duits was er een klas met 4 begonnen, uiteindelijk nog eentje over. Zit je daar in je uppie :=

Lekker toch? Het priveschool gevoel voor de spotprijs van 1500 euro :P

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:55

martina1 schreef:
Er valt bij geschiedenis wel een hele hoop af hoor. Wij begonnen met 100 vorig jaar, zijn nu nog met 40 en zelfs nu zijn er nog mensen die stoppen. Dus wij eindigen waarschijnlijk met 30 of minder.
Maar als ik zo de vooruitzichten hoor, ben ik nu al bang voor mijn sollicitaties als geschiedenis docent. Had toch wel gehoopt dat er werk was, al zie ik nu ook nauwelijks geschiedenis vacatures staan.

Bij ons echt niet... er is bij ons misschien maar 10% afgevallen. :=
en dan hadden we ook nog het grootste aanmeldingsaantal... :=

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:01

Ja, het stageadres wat ik nu heb vind ik heel leuk, maar mijn stagebegeleidster heeft maar 10 lesuren. En zij gaat er denk ik voorlopig niet weg. Maar het vinden van stageplekken is al een hel, nergens willen ze geschiedenis stagiaires, wij zijn twee maanden na de start van onze stage pas ergens geplaatst, en dat is ook nog eens op meer als anderhalf uur reizen van mijn huis af. En dan zit ik nog wel in een gebied waar weinig medestudenten wonen.
Maar de opleiding is veel te leuk, ik zou echt niet stoppen :p

Jeetje Tellie dan hebben jullie echt een grote groep

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:40

Ja.... 4 klassen op het moment... :=

Ik vind me stage echt super. :j
Zit op me oude middelbare school, dus het is nog lekker dichtbij ook. :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:03

Fijn dat je stage zo goed bevalt Tellie!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 14:09

Inderdaad Tellie, ik ga ook naar mijn oude middelbare school, en ik vermaak me er prima. Wel vreemd om nu ook eens in de personeelskamer te mogen rondhangen, en leuke gesprekken te voeren met mensen waar ik zelf nog les van heb gehad :D Daar weer rondlopen voelt een beetje als thuiskomen. Wel jammer dat het vanuit mijn nieuwe adres 2 uur en een kwartier reizen is...

Ik moet nu ook weer keihard aan de studie! Nog 1 tentamen (plant vorm en functie, voor de biologen: Campell 8e editie H35, H38 en de reader, achtergrondkennis H29 en H30.) En straks al die leuke (ahum) portfolio's!

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:07

Op verzoek van MLoeser aanwezig hier ;).

Ja ik zit nu dus in het 3e jaar van de lerarenopleiding bio in tilburg op de Fontys...

Wil hierna misschien nog op het mbo paraveterinair gaan studeren. Daarna kan ik dan eventueel aan de slag als docent dier. Dat was meer voor mij geweest dan biologie (hoewel ik dit ook helemaal geweldig vind!). Ik haat daarom mijn decaan van mijn middelbare. Ik ben totaal niet goed begeleid. Anders was ik namelijk wel meteen naar het STOAS gegaan.........

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 17:10

MarjonTampon schreef:
Op verzoek van MLoeser aanwezig hier ;).

Ja ik zit nu dus in het 3e jaar van de lerarenopleiding bio in tilburg op de Fontys...

Wil hierna misschien nog op het mbo paraveterinair gaan studeren. Daarna kan ik dan eventueel aan de slag als docent dier. Dat was meer voor mij geweest dan biologie (hoewel ik dit ook helemaal geweldig vind!). Ik haat daarom mijn decaan van mijn middelbare. Ik ben totaal niet goed begeleid. Anders was ik namelijk wel meteen naar het STOAS gegaan.........

En van harte welkom dus :D

Goh dat is inderdaad een bijzonder plan. Jammer dat je dan toch studievertraging oploopt. Kan je paraveterinair dan wel verkort doen? Omdat je al veel voorkennis hebt? En hoe bevalt jou de studie en de stages? :)