Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juline schreef:heb een jaar in de winkel gestaan en verdiende daar ernstig weinig dat ik 40 uur moest werken om net de rekeingen te betalen.
goeroe schreef:Er zijn twee soorten uitkeringen, dat waar jij het over hebt is een WW-uitkering en daar heb je inderdaad alleen recht op als je lang genoeg hebt gewerkt. Iedereen die werkt betaalt daar premie voor. Het is dus een soort verzekering voor als je zonder werk komt te zitten. Daarnaast heb je nog een bijstandsuitkering, dat moet je niet zien als een verzekering maar een sociaal vangnet. Als je zo'n uitkering aanvraagt wordt er getoetst of het wel echt nodig is. Er wordt dan bijvoorbeeld ook gekeken of je eigen vermogen hebt of huisgenoten die wél inkomen hebben. De meeste gemeenten hebben regelingen waarbij jongeren meteen aan een baantje of een opleiding geholpen worden. De kans is dus groot dat een uitkering er voor jou niet in zit. Je kunt natuurlijk altijd naar het CWI voor meer informatie, maar bedenk van tevoren goed of het je wel waard is. Ze willen dan namelijk echt alles van je weten, en waarschijnlijk zadelen ze je dan alsnog binnen de kortste keren op met een baantje dat je niet wilt hebben, maar toch moet nemen omdat je anders geen uitkering meer krijgt.
palominotje schreef:Uitkering moet je minimaal 27 jaar zijn
rakni schreef:Ik ben heel blij nu ik dit allemaal zo lees dat ik gewoon ben gaan studeren, de kracht heb gehad dit af te ronden en al 5,5 jaar werk als docent in het vmbo. Veel zekerheid en gewoon een baan met veel vrijheid waarmee ik niet slecht verdien. ik vind mijn baan zwaar, maar wel heel leuk.
Ninx schreef:rakni schreef:Ik ben heel blij nu ik dit allemaal zo lees dat ik gewoon ben gaan studeren, de kracht heb gehad dit af te ronden en al 5,5 jaar werk als docent in het vmbo. Veel zekerheid en gewoon een baan met veel vrijheid waarmee ik niet slecht verdien. ik vind mijn baan zwaar, maar wel heel leuk.
Een studie is niet heilig... maar als autodidact en/of zelfstandige moet je bereid zijn erg hard te werken....
Voordeel is dan wel dat je eigen baas bent en dat niemand in je nek hijgt![]()