Gezocht: Paardenopleiding!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:14

Hoi! :wave:

Ik zit nu in 3 mavo, wil heel graag paardenhouderij of paardensport gaan doen, zit alleen nog te twijfelen welke school.
Paarden zijn echt mijn passie waar ik graag mijn beroep van wil maken.
Heel veel mensen zeggen dat je er niks in kan vinden enzo maar ik heb liever een leuke baan dan dan dat ik de hele dag op kantoor moet zitten omdat het goed verdient.
Als dit niks wordt wil ik onderwijsassistent worden, en dan de pabo.

Ik woon in Leusden dus Groenhorst College Barneveld is heel dicht bij.
Heb er gister een voorlichting van gehad en ik vond het erg positief.
Ik ga ook naar de open dag.

Ik wil natuurlijk wel verder kijken dan iets omdat het dicht bij is.
Ik ga al die sites maar even bekijken en houd dit maar even bij.

Marjo

Re: Gezocht: Paardenopleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:44

Deurne heeft zondag opendag :) Ik ga erheen, meer mensen?

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:15

Gaan er nog mensen naar de open dag op de Groene Welle op 4 februari?

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:12

RCHLLKE schreef:
Gaan er nog mensen naar de open dag op de Groene Welle op 4 februari?

van hoelaat is dat en is dat op een zaterdag? :+ dan moet ik werken tot 12 uur maar ik wil er wel naartoe!

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:15

Kirstjuhh schreef:
Heeft er niemand verder nog ervaring met opleidingen in de paardenhouderij? :D

Hier, ik zit in Enschede paardenhouderij :)

Erg slechte opleiding vind ik.. Haak ook af en ben zéker niet de enige wie dat doet !

Als je écht verder wilt met de paarden, kun je er zonder deze opleiding ook wel komen :)

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:36

AnoukB schreef:
Het licht eraan wat voor opleiding met paarden je wilt doen.
Ik zou het ECHT NIET doen als ik jou was.
Ik heb ook gedaan terwijl iedereen het mij afraden. Ik heb niet naar hun geluisterd en heb er echt veel spijt van.

Je hebt niet veel aan die opleiding. Je kunt er je brood niet mee verdienen, en als je al werk vind dan is het werk wat je zonder die opleiding ook goed kunt doen (denk aan; stalruiter, stalmedewerker, groom), daar heb je echt niet persee die opleiding voor nodig. Praktijk ervaring is veel belangrijker dan theorie.

Als je echt goed kunt rijden, en dan bedoel ik ECHT. Dan ga je het zonder die opleiding ook wel maken in de paardensport. Het je die kwaliteiten niet, dan kom je er met dat diploma ook niet. Je hebt er wel iets aan als je echt een eigen stal/bedrijf op wilt zetten, maar dit is echt niet voor iedereen weggelegt. Daar komt gewoon meer bij kijken dan men van te voren denkt. (ik spreek uit ervaring)

Het is hard en veel werken en weinig verdienen.

100% mee eens! Klopt helemaal, ik raad het ook af.
Met de open dagen hebben ze allemaal mooie praatjes wat je allemaal wel niet leert en wat je allemaal wel niet gaat doen,
ma nee hoor, trap er niet in ! (ik spreek ook uit ervaring)
Laatst bijgewerkt door Le_onie op 26-01-09 10:43, in het totaal 4 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:40

AOC groene welle in Zwolle zou ik afraden

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:14

LADPR; Hoezo raad je de Groene Welle af? (mag ook via PB).
4 Februari is op een woensdag, van 14.00 tot 21.00.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:30

Ik stuur je een PB

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:28

SuusKiiss schreef:
Heel veel mensen zeggen dat je er niks in kan vinden enzo maar ik heb liever een leuke baan dan dan dat ik de hele dag op kantoor moet zitten omdat het goed verdient.

Ga lekker de Pabo doen meid! Dat paarden je passie zijn is helemaal super! Maar ben zo verstandig om toch voor n andere opleiding te kiezen.
Tis wel zo dat je een leuke baan wilt, maar der is gewoon echt nix in te verdienen, en je zult toch later je huis/vast lasten e.d. moeten betalen.

Wil je echt een baan in de paarden? Dan krijg je die zonder dat diploma ook, je hebt echt geen reet aan dat diploma! En der zijn genoeg leuke, WEL goed betaalde banen. (Buiten de kantoorbanen)

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:31

maar ik vraag me nog steeds af of julie het dan een goede vooropleiding vinden voor HBO hippische bedrijfskunde? :+ het kan dan geloof ik ook in 3 jaar en dan 3 jaar hbo

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:33

Met een MBO niveau 3, kun je niet na het HBO.. Dan moet je de 4jarige opleiding doen

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:36

AnoukB schreef:
Met een MBO niveau 3, kun je niet na het HBO.. Dan moet je de 4jarige opleiding doen

ja niveau 4 er is geloof ik wel een 3 jarige als je zeker weet dat je daarna naar de HBO gaat hebben ze me op het hbo verteld

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:49

Ja, zover ik het weet is het als volgt.
Niveau 3 duurt 3 jaar
Niveau 4 duurt 4 jaar en met een niveau 4 kun je doorstromen na HBO. Bij ons was het niet mogelijk om Niveau 4 in 3 jaar te doen omdat je je stages nooit rond krijgt dan.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:55

Wat zijn jullie ervaringen over helicon in nijmegen??
Ik ben aan het denken om daar de opleiding Paardenhouderij niveau 4 te gaan doen.
Zodat je dus ook managment papieren krijgt

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:33

Lees de bovenstaande berichten:P

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:08

AnoukB schreef:
SuusKiiss schreef:

Ga lekker de Pabo doen meid! Dat paarden je passie zijn is helemaal super! Maar ben zo verstandig om toch voor n andere opleiding te kiezen.
Tis wel zo dat je een leuke baan wilt, maar der is gewoon echt nix in te verdienen, en je zult toch later je huis/vast lasten e.d. moeten betalen.

Wil je echt een baan in de paarden? Dan krijg je die zonder dat diploma ook, je hebt echt geen reet aan dat diploma! En der zijn genoeg leuke, WEL goed betaalde banen. (Buiten de kantoorbanen)
Dankje, dit topic heeft me aan het denken gezet, mijn vriendinne ook.
Ik ga nu onderwijsassisten studeren en dan de Pabo.
Verdien je meer mee, je hebt nog tijd over voor paarden :)
Super!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:20

AnoukB schreef:
Lees de bovenstaande berichten:P

ik lees nergens iets over helicon nijmegen hoor.....

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:10

Tussen paardenhouderij en paardenhouderij zit niet veel verschil. Het is dezelfde opleiding alleen op een andere school.
Ze moeten aan de zelfde criteria vol doen!

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:17

ik ga aanstaande zaterdag naar de opendag van Groenhorst in Barneveld ben benieuwd!

ik ga ook even zoeken naar een onderwijs assistenten opleiding zijn die er veel? en is dat niveau 4?

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:54

OA is niveau 4. En die zijn er heel veel! Heb ik gedaan, maar ook weer gestopt.. Die kinderen kwamen me neus uit :').

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:55

ben net terug van de opendag van groehorst college, de school zelf viel me wat tegen de mensen enzo voelde me niet zo opmngemak weet niet gewoon geen lekker gevoel. maar de opleiding zelf vond ik dan wel weer leuk het is me wat duidelijker geworden. je doet dan de 1e 2 jaar paardehouderij bol kan ook bbl en daarna kan je paardensport en orun, hoefsmederij of veterinair er bij gaan doen.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:01

denk er inderdaad goed over na
helaas heb ik wel de "fout" gemaakt om paardenhouderij te gaan doen en heb nu al jaren een diploma ervan maar echt je kan er bij wijze van spreke alleen maar stallen mee mesten of je moet echt alles opgeven en er vol in mee willen gaan dus echt intern ergens gaan en keihard werken.

onthoud wel voor instructrise moet je l1 rijden, dus je moet wel met wedstrijden mee doen.

dus mocht je dit wel doen zou ik lekker een andere opleiding doen en een instructrise curcus in ermelo of deurne er bij doen in de toekomst

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:47

vivian2 schreef:
ben net terug van de opendag van groehorst college, de school zelf viel me wat tegen de mensen enzo voelde me niet zo opmngemak weet niet gewoon geen lekker gevoel. maar de opleiding zelf vond ik dan wel weer leuk het is me wat duidelijker geworden. je doet dan de 1e 2 jaar paardehouderij bol kan ook bbl en daarna kan je paardensport en orun, hoefsmederij of veterinair er bij gaan doen.

Kan ik me helemaal in vinden.. Ik heb daar toen ook geweest met de open dag (2 jaar terug), en voelde me ook helemaal niet prettig..

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:49

[quote="Jordy_"]Hoi! Ik zit in zwolle op school Opde AOC groene welle. Paardensport niveau 4. Deze opleiding is vooral rijgericht. Hierbij kun je ook je orun halen. niveau 2 en 3. Verder krijg je dressuur en springles van school. Is een leuke opleiding. Je kunt die zowel BBL doen al BOL. Realiseer je wel dat de paarden hard werken is, en je eerst heel wat jaren bij een stal moet werken voordat je eigenlijk ergen alleen een stalruiter ben. Ik heb het geluk met de stal waar ik werk dat ik s'morgens gewoon stal werk doe en verder de hele middag train. ;) Ik geloof dat deze school niet zo achterlijk duur is , omdat ook de rijlessen erin zitten.

Over de paardensport op Pesse heb ik mindere verhalen gehoord..[/quote]

wat heb je gehoord dan?
Ik vind het een hele fijne opleiding.
heel erg persoonsgericht, de hele opleiding word afgestemd op jou niveau en tempo waarop je vooruit komt.
ik vind het wel aan te raden