Genee schreef:Mijn vriendjeh is 19 en hij verdient 11,30 bruto bij de belastingdienst. Ik snap heel goed dat je niet op 5 euro per uur kan teren hoor, dan kun je gewoon niet de dingen doen die je wil doen als 20-jarige.
Je moet toch ergens beginnen???
Kijk als jij 1 jaar daar werkt en 1 jaar daar dan wordt het natuurlijk nooit meer. En geen dingen doen die je wilt doen... dan had je óf eerder moeten gaan werken, óf meer gaan werken, óf beter plannen met je geld. Het komt allemaal niet aanwaaien hoor 
Ik ben 21 en verdien zo'n 10 euro per uur. En dan verdien ik meer dan de rest van mijn leeftijdsgenootjes bij de super. Waarom? Omdat ik er al een tijd werk en dus per jaar extra krijg en ik kan je vertellen dat dat flink op kan lopen. Naast je leeftijd krijg je vaak ook per jaar in dienst extra.
Het is dus vaak maar relatief wat mensen opgeven als uurloon. Uurloon verschilt vaak per dienstjaren. Iedereen begint onderaan de ladder en pas als je begint kan je iets opbouwen.
Natuurlijk verschilt het ook per sector, maar dan moet je maar net iemand treffen die jouw eisen ook voor lief neemt (alleen op dinsdag en dan nog het liefst niet heel de dag ivm de paarden
)