Studie fysiotherapie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:13

car0linee schreef:
Heb zelf ook met onderwijsassitent stage gelopen in het speciaal onderwijs, daar aan vast zit een revalidatiecentrum.
Hier gingen alle kinderen veel naar toe en kregen begeleiding.
Ik vond dit heel erg interessant en mij lijkt deze opleiding nu ook erg leuk!

Ik werk in de kinderrevalidatie, het centrum zit aan een mytylschool vast. Het is echt enorm leuk en bijzonder werk!! Voor mij de leukste setting binnen de fysiotherapie. Als je uiteindelijk echt in de kinderrevalidatie wilt werken zul je waarschijnlijk wel de opleiding kinderfysiotherapie moeten gaan volgen (duurt 3 a 4 jaar, deeltijd, na de gewone fysiotherapie opleiding. best wel pittig dus)

Fleury

Re: Studie fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:40

Ik wil ook fysiotherapie gaan doen volgend jaar via weer een andere weg :D
Ben net afgestudeerd voor bewegingswetenschappen en wil nu de verkorte opleiding in Eindhoven gaan doen. Hoef niet mee te loten maar moet wel een gesprek hebben met de studieadviseur van de opleiding en die moet een positief advies geven.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:10

Wat leuk Fleury! Vaak hoor je andersom. Ik ben wel bang dat het theoretische gedeelte heel erg gaat tegenvallen, dat weet je echt allemaal al lang, of het is gewoon niet moeilijk.
Verder zal je merken dat je meer (studie)ervaring hebt dan je studiegenoten, en toch ook wel een verschil in leeftijd...
Het praktische gedeelte zal je nog wel veel leren, denk ik. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:38

Op de verkorte opleiding zitten eigenlijk alleen maar mensen die al een ((para)medische) opleiding achter de rug hebben ;)

Zal wel veel niveau verschil zijn idd :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:54

Ik ben wel benieuwd hoe lang de verkorte opleiding duurt? :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:11

3 jaar :j

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:17

Deze verkorte opleiding duurt 3 jaar en ik start in het 2e jaar gewoon bij mensen die nu in het 1e jaar zitten. Dan krijg ik voor sommige vakker vrijstelling (een minor hoef ik niet te doen omdat ik dus al iets anders gedaan heb) en in die vrije ruimte vul ik dan vakken van het eerste jaar in.
Ik weet niet precies hoe het niveau verschil is. Ik denk vooral dat het anders is. Ik heb wel anatomie gehad maar dat is dan inmiddels alweer 4 jaar geleden. Toen heb ik alles in 5 weken moeten stampen en veel in de snijzaal geweest maar ja dat weet ik nu echt niet meer. Verder was die opleiding wel heel veel verslagen schrijven en oefenen met onderzoek doen. Ik zal wel een flink deel van de fysiologie weten maar daarintegen weer helemaal niets van de praktijk.
Ik ben nu 22 en dan 23. Die mensen zijn dan 18 of 19. Ik lijk ook 19 ofzo dus denk dat t meevalt :+
Heb in de afgelopen 4 jaar wel vee ervaring opgedaan met verslagen schrijven. Heb nu ook net een thesis klaar van 54 pagina's engels, ik kan geen engels maar is me gelukt, een heel verschil met toen ik van de midelbare school kwam!
Maar ik moet dus eerst een gesprek hebben en dan aangenomen worden dus het is nog niet zeker!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 01:12

Ik merk echt flinke verschillen tussen hbo en wo, en heb geeneens een aanverwante studie gedaan. Er zitten in het eerste jaar ook mensen die zo van de havo komen, zonder bv biologie gehad te hebben na de derde klas.
Schrijven leer je op het hbo niet imo, wel onzin kletsen dmv leerprocesverslagen ed...
Ik kom nu heerlijk negatief over... Zo moet je het niet al te sterk opvatten, ik vind de opleiding leuk, maar wil je wel vast even 'waarschuwen'. :)

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:51

Ik zit ook te overwegen om fysiotherapie te gaan studeren.
Zijn er hier mensen die (niet vergelijkbare) MBO als vooropleiding hadden?
Zo ja, hoe was dit? Was de overgang goed te doen, of had je het idee dat je achterstand had op de rest van de studenten?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:34

Ik heb meerdere mensen die van het CIOS komen in mijn klas. Ik merk geen verschil (misschien positief, vaak al ietsje ouder, zelfverzekerder). Gaat prima. :)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:26

hallo,
ik heb nu 1 intaketest gedaan voor sport&beweging en 14 april doe ik er nog een. ook ben waarschijnlijk aangenomen voor mijn 2de keus vooropleiding namelijk verpleegkundige.
ik hoop dat ik met deze uiteindelijk bij de studie HBO fysiotherapie kom