Fleurtje100 schreef:Noem er eens een paar dan: Grotere studentenverenigingen, die geen jaren, disputen, huizen, genootschappen etc. structuur hebben maar die wel echt actief zijn (dus dat er wel minimaal wekelijks iets te doen is voor de leden). Want een dergelijke structuur is volgens mij wel het 'clubjesgedoe' waar Wendy op doelt.
Ik ben geen lid (of lid geweest) bij een grote studentenvereniging die geen jaren, disputen, huizen, genootschappen - structuur hebben maar die wel actief zijn. Zo'n structuur ken ik niet.. Zodoende ken ik het clubjesgedoe ook niet.
Ik wijs er alleen op dat elke vereniging anders is en het er écht niet bij alle traditionele of grotere studentenverenigingen zo aan toe gaat als omschreven in bijv. Wendy's bericht.
Fleurtje100 schreef:Ik vind trouwens mijn eigen verhaal helemaal niet negatief, ik vind het leuk en heb het prima naar mijn zin. Ik heb het trouwens over een niet traditionele vereniging zonder ontgroening, en waar je dus ook niet verplicht bent wekelijks naar de activiteiten te komen (eigenlijk ben je helemaal niks verplicht). Het is inderdaad helemaal aan je zelf.
Maar.... als je niet langs komt en niet actief bent kun je ook niet verwachten dat je ergens een superleuke tijd beleefd. Dus een bepaalde sociale druk kan wel voelbaar zijn, er zullen best ouderejaars zijn die zeggen, als je hier een leuke tijd wil hebben moet je geregeld je gezicht laten zien, en eens een praatje maken met iemand. Wil je dat niet ook prima, maar dan mis je wel een boel, want het kan heel leuk zijn.
Het komt niet allemaal van één kant, een vereniging draait op vrijwilligers die zich inzetten dingen te organiseren, en die om dingen voor elkaar te krijgen afspraken maken en zo ook verplichtingen aan gaan. Er zal toch iemand achter die bar moeten staan, het pand moeten schoonmaken, zorgen dat de bar is aangevuld, zorgen dat er sponsoren zijn, dat er communicatie naar de leden toe is etc.
Nu schrijven we hetzelfde
Zoals jij de vereniging waar je lid van bent hier omschrijft, komt het overeen met Osiris, waar ik lid ben.