Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Maar voor een eerste baan is dat voor mij nu niet een must, kan ook eerst even een jaar of wat verder ervaring opdoen buiten promotieonderzoek. Promotieplekken op wat ik wil (en dingen wat daarop lijken) zijn helaas vrij dun gezaaid.
Laatst wel op dé ideale promotieplek voor mij gesolliciteerd, heel eind gekomen in de sollicitatieprocedure maar helaas ben ik het nèt niet geworden. Anders was ik al aan het promoveren geweest
Ik heb ook heel wat meer ervaring dan de gemiddelde net-afgestudeerde, da's het probleem niet.
En alles is tussentijds beter dan het baantje wat ik nu doe 
Ook al ben ik niet in een echte HR-job terecht gekomen nu, ik vind dat mijn opleiding me veel inzichten geeft
) maar juist als je hart er ligt, kom je die dipjes ook weer te boven.
.
das dus echt niets voor mij,
Psychologie lijkt mij op zich best leuk, maar hoe denken jullie over de HBO opleiding toegepaste psychologie ? Is daar een evt. master aansluiting op? of is het verstandiger eerst mijn VWO te halen en dan een WO opleiding psychologie te doen ?
Je kan na je propedeuse wel naar de universiteit, ik weet niet of je na de hele HBO ook direct naar de master kan..
) 
katiavl schreef:Een vraagje, als ik een beschrijving van proefpersoon moet geven moet er toch geen gemiddelde bij?
Hermelijn schreef:katiavl schreef:Een vraagje, als ik een beschrijving van proefpersoon moet geven moet er toch geen gemiddelde bij?
Hangt er vanaf waarvan
Zonder dan zit toch aan mijn limiet.
Gemiddelde leeftijd + SD is wel erg gebruikelijk of op zijn minst de spreiding. Ik weet niet voor welke demografische kenmerken je nog meer je afvraagt of er een gemiddelde bij moet? Maar ik vind een populatie beschijven zonder dat ik weet wat de kenmerken zijn toch wat onhandig. Hoe kun je dan iets zeggen over de generaliseerbaarheid? Sorlede schreef:Ik werk in een academisch ziekenhuis als secretaresse voor de afdeling psychologie/psychiatrie. Erg leuke afdeling, maar om zelf psycholoog te worden zie ik toch niet zo zitten, dan eerder psychologisch diagnostisch medewerker en dat kun je halen met het toegepaste psychologie?