Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
El_vis schreef:Ik ben niet in barneveld geweest, hoewel ik daar wel alleen maar positieve verhalen over heb gehoord.
Ik ben vorig jaar echter wel in Deurne op bezoek geweest, maar ik was niet onder de indruk.
In eerste instantie natuurlijk wel; wat een prachtige stal, zo mooi schoon en alles zo luxe maar toen de details naar voren kwamen begon het wat af te doen voor mij.
Mijn duidelijke afknapper was het feit dat ze geen weide hebben.... al die luxe maar dan nog niet eens een stukje natuurlijke leefomgeving voor het paard. Naar mijn idee weet iedere goede ruiter dat een paard de kans moet krijgen zich lekker uit te leven, en zijn kudde-gedrag te ontwikkelen.
Maargoed daarnaast kwam het bij mij erg over als een kostschool; heel mooi, luxe, goede reputatie in de sportwereld maar érg strak en absoluut niet open voor nieuwe ideeen.
Dit laatste heb ik ook van verschillende vrienden gehoord die de opleiding hebben gedaan (of hebben geprobeerd).
Ik heb gehoord van iemand die eerst verschrikkelijk werd uitgescholden door een instructeur en daarna de les is uitgestuurd omdat ze haar Deurne-blouse niet aanhad (zat in de was).
Iemand die van de intake is weggestuurd omdat ze een te hoge sprong niet nam (ze sprong met een jong paard, en wilde het niet meteen verzieken).
En als je aankomt met een paard dat niet aan hun 'perfecte' eisen voldoet (goede papieren, juist uiterlijk, juiste lengte etc.) word je ronduit uitgelachen.
Nou bedankt, maar toch maar niet![]()
Maarja goed, aan de andere kant, als je de echte sportkant op wilt; de sportwereld is nou eenmaal hard, en dan heb ik zoiets van tja wen er maar aan.
Kijk voor mij was dat iets anders, want ik wilde niet de sportrichting in, ik wil management en verzoring doen etc (ga uiteindelijk een HBO doen hoor maargoed) en ik had het idee dat die richtingen op Deurne gewoon secundair zijn, het draait om de sportrichting. Verder niks mis mee, maar niet voor mij bestemd.
Trouwens, dit is niet bedoeld om Deurne de grond in te stampenmisschien een beetje lomp verwoord,.. mijn excuses daarvoor.
Maar in ieder geval, was dit mijn impressie van het hele gebeuren.
Succes met je keuze
Citaat:de hele Deurne opleiding is niet een kwart meer van wat het ooit was........
KiWiKo schreef:daarom vallen er ook zoveel af Luxket.........
er zijn er maar weinig die echt de hele opleiding afmaken............
en dat ligt niet aan het werk hoor, want het werken met paarden is super
.
TurdusMerula schreef:Draai ik hem even om: wat als je wél karakter en doorzettingsvermogen hebt, en motivatie, wat raad je dan aan?
Een goede opleiding volgen met een goede baan, en dan altijd nog iets kunnen doen in de paarden, uiteraard. Maar verder?
TurdusMerula schreef:Draai ik hem even om: wat als je wél karakter en doorzettingsvermogen hebt, en motivatie, wat raad je dan aan?
Een goede opleiding volgen met een goede baan, en dan altijd nog iets kunnen doen in de paarden, uiteraard. Maar verder?
dan ga je bij een handelsstal werken en dan kom je er vanzelf

Citaat:het is een NAADJE baan.......... voor de mensen die niet het mooie kunnen voelen van het werken met paarden........... en daar zijn er niet zoveel van

Hoe ik daar later mogelijk een draai aan kan geven zie ik dan, niet direct in elk geval.
TurdusMerula schreef:.
Als je er niet tegen kan dat je je moet kleden volgens een bepaalde code, dan had je daar niet naar school moeten gaan. Ik kan me wel voorstellen dat je het onzin vind, maar dat je moet je dan slikken...
Discipline kan nooit kwaad.
Edit: zie nu de reacties, kan me er helemaal in vinden hoor.

Zat ook bij mij op de cursus en heeft haar eigen naam veranderd in een knaagdier. KiWiKo schreef:als je al het 4de jaar hebt bereikt dan heb je het wel in je om straks in de paarden te gaan werken............. maar realiseer je, dat je in de huidige prof maatschappij, in hun ogen, nog een groentje bent......... en dat je na deze studie....... op een stal gewoon het zwaar voor je kiezen krijgt, en dat je jezelf echt moet gaan bewijzen...........
vroeger was alleen het papiertje genoeg............ nu niet meer
Tis hard werken om wat te bereiken maar als je hart daar ligt dan zal dat geen probleem zijn.. crossmonster schreef:En zelfs dat stukje discipline is weg, ze mogen hedendaags met alle kleuren van de regenboog rijden
Vroegah was het veel meer discipline, veel vaker straf als je stal niet schoon was etc.
En in de vrieskou in je apenpakkie in de bak lesgeven. Dat hoorde erbij en dat had ook wel wat.
Ik schrok me kapot toen ik er een tijd terug was en iedereen in alle kleuren van de regenboog zag rijden.
Van het oude les geven is ook niks over. Als ik zie wie er nu op de bankjes zitten... zijn dat mensen die bij mij op de cursus zaten en toen al niet uitblonken ...
Waar zijn de cor loeffens en bierenbroodspotjes ?
Ver te zoeken.
Oh ja er zit er een die meeeent dat ze er een isZat ook bij mij op de cursus en heeft haar eigen naam veranderd in een knaagdier.
mijn coach momenteel.. Bij wie heb jij in de cursus gezeten, 1 weet ik nu al