Geslacht: vrouw
1.Ben je wel eens dronken geweest?
Ja
2. Drink je vaak alcohol?
Ja, eigenlijk elk weekeind wel.
Hoe oud was je toen je voor het eerst alcohol nam? (dus echt een glas vol)
13
4. Wat vind je van het alcohol gebruik onder de jongeren?
Tja, somige jongeren weten hun grens niet.
5. Waarom denk je dat jongeren onder de 16 gaan drinken?
Op een feest is het gezellig om er een biertje bij tedrinken (teminste daarom drink ik)
6. Wat zijn volgens jou de voordelen aan alcohol drinken?
Je wordt er wat losser van.
7. Wat zijn volgens jou de nadelen aan alcohol drinken?
Dat somige mensen zich zelf toch in coma drinken..
en de kater de volgende dag.xD
8. Wat vind je van het zo genaamde “slaapmutsje”?
Tja, je kan ook wat anders pakken dan alcohol.
9. Hoe denk je dat jongeren die nog geen 16 zijn aan hun drank komen?
Van ouderen vrienden. die halen het dan voor ze

10. Vind je dat ouders het drinken onder de 16 mogen verbieden en waarom vind je dat?
Ja, ik vind van wel. maar ik denk dat het daardoor alleen maar aantrekkelijker is om alcohol tedrinken.
11. Heb je wel eens sterk de behoefte aan alcohol?
Ja, als ik me echt niet goed voel. bijv naar een best zware week. krijg ik wel trek in een biertje!
12. Drink je wel eens door de week?
Ja, op vakantie meestal. en soms savonds wel is 1 biertje. (Maar dan ook echt niet meer)
13. Wat drink je meestal?
bier of rooiewodka
14. Weet je wat comazuipen is, zo ja kun je het uitleggen?
Dat je zoveel drinkt dat je in coma raakt.
15. Heb je wel eens nare ervaringen gehad wat door alcohol kwam? Zo ja kun je er iets over vertellen?
Nee eigenlijk niet. Ja wel is met een jonge gegaan, wat niet helemaal de bedoeling was.
16. Vind je dat de regering meer aan alcohol gebruik onder jongeren moet doen, waarom vind je dat?
Weet niet, aan de ene kant wel, want de meeste weten hun grens niet.
En ik denk dat ze er weinig aan kunnen doen. want als ze willen drinken doen ze het toch wel.

17. Denk je dat jongeren het moeilijk vinden om nee te zeggen en waarom vind je dat?
Ja, anders denken ze dat ze er niet bij horen. En om toch stoer tedoen tegen over je vrienden.
18. Vind je dat alcohol bij drugs hoort?
Ja eigenlijk wel, er zijn nog al wat mensen verslaaft aan.

19. Wat voor invloed heeft alcohol op je hersenen volgens jou?
Het breekt cellen af. en als je hersens nog niet zijn uitgegroeit, dan groeit het ook minder ver.
20. Hoeveel glazen alcohol moet jij ongeveer drinken tot je dronken bent? Vindt je dat veel of weinig vergeleken bij anderen?
ligt er aan. als ik van tevoren weinig gegeten heb. hoef ik er niet veel voor tedoen. maar als ik gewoon goed gegeten heb, valt het nog wel mee. Ik ben eigenlijk altijd wel eerder dronken dan anderen..

.

Dat vind ik best wel weinig, maar dat komt omdat ik niks gewend ben.