(ex) studenten STOAS hogeschool dronten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: (ex) studenten STOAS hogeschool dronten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:36

je krijgt als je voltijd naar school gaat gewoon studiefinanciering dus misschien een idee voor benzine.. Ik heb ook geen rijbewijs nog maar ga die aan het einde van dit schooljaar wel halen... voor mij is het met de auto 45 min en met het ov 3 uur omdat ik via amsterdam moet en in enkhuizen woon, andere kant van lelystad dijk.. nooit nodig gehad me rijbewijs nu in deurne zit maar dan toch echt wel..

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:43

Ik ben 17 als ik aan de opleiding begin (als ik de opleiding ga doen, natuurlijk) dus dan duurt het voor mij ook een tijdje voordat ik mijn rijbewijs heb. Met openbaar vervoer duurt het 1 uur en 15 minuten, dus dat valt nog wel te doen denk ik.

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:14

luxket schreef:
je krijgt als je voltijd naar school gaat gewoon studiefinanciering dus misschien een idee voor benzine.. Ik heb ook geen rijbewijs nog maar ga die aan het einde van dit schooljaar wel halen... voor mij is het met de auto 45 min en met het ov 3 uur omdat ik via amsterdam moet en in enkhuizen woon, andere kant van lelystad dijk.. nooit nodig gehad me rijbewijs nu in deurne zit maar dan toch echt wel..

Met ov is 1.5 uur hoor Knipoog Je kan namelijk met een bus de dijk over. Maar de aansluiting is niet altijd top, dus met de auto is wel het fijnste.

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:16

nienke_92 schreef:
Ik ben 17 als ik aan de opleiding begin (als ik de opleiding ga doen, natuurlijk) dus dan duurt het voor mij ook een tijdje voordat ik mijn rijbewijs heb. Met openbaar vervoer duurt het 1 uur en 15 minuten, dus dat valt nog wel te doen denk ik.

Wat ook een idee is. Is als je na de herstvakantie 2 dagen in de week naar school moet (donderdag en vrijdag) Dat je dan donderdag bij iemand blijft pitten die in Dronten op kamers zit Lachen Doen wel meer mensen in mijn klas die van ver komen. Zo hoeven ze niet heel ver te reizen. Want je moet wel meestal het 1e uur beginnen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:40

ook met de bus ben je 3 uur bezig minouk, heb ik al uitgezocht, die aansluitingen sluiten niet aan en je moet via hardewijk

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:07

Ik ben toch laatst echt met de bus vanuit lelystad direct naar dronten gedaan.. Het sloot toen wel redelijk aan.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:51

dat is maar op 2 tijden he minouk, sochtends vroeg en savonds laat, als je keer anders moet rijd die bus niet meer die rijd maar tot half 8 en anders moet je met de trein staat op 9292ov vandaar..

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:34

krummel schreef:
nienke_92 schreef:

Wat ook een idee is. Is als je na de herstvakantie 2 dagen in de week naar school moet (donderdag en vrijdag) Dat je dan donderdag bij iemand blijft pitten die in Dronten op kamers zit Lachen Doen wel meer mensen in mijn klas die van ver komen. Zo hoeven ze niet heel ver te reizen. Want je moet wel meestal het 1e uur beginnen.

Ja, heb ik ook over na zitten denken, is misschien wel een goed idee!

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:54

El_vis schreef:
@Marij88 had je voor biologie een onvoldoende? want ik heb nog nooit een onvoldoende gestaan op mijn rapporten Vork Bloos (alleen vorig jaar voor gym; te vaak ziek Sigaar )
Maar als dat idd zo is, dat dat is afhankelijk van je cijferlijst toen, dan neem ik aan dat ik dat wel red.
Maar wat moest je dan doen? echt een cursus volgen? en deed je dat tijdens school of nog in de vakantie voordat je begon ofz?

Ik had op het VWO (jaja dat heb ik nog een jaartje gedaan) een onvoldoende voor biologie, maar hoe ik daar aan kwam waarschijnlijk omdat ik de paarden belangrijker vond dan school. Knipoog
Je krijgt gewoon op school lessen om de vakken in te halen en je krijgt er ook gewoon studiepunten voor het is onderdeel van je studieprogramma.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 15:35

Zijn er nog mensen die naar de open dag op vrijdag 23 januari gaan?
Ik iniedergeval wel :)).

Ik hoorde ook op school dat STOAS dronten gaat verhuizen naar Wageningen :( ...
Dat is voor mij echt minder mooi nieuws..
Maar er is vast wel weer wat op te vinden ;)..

Zijn er ook mensen die op de STOAS paardensport volgen bij Deurne?
Of kennen jullie mensen die dit doen?
Ik was hier ook wel benieuwd naar..

Ik zit trouwens ook nog steeds in dubio of ik R&G wil doen, paardenhouderij of paardensport..
Hopelijk word ik met de open dag wat wijzer :)...

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:13

Ik hoorde het ook op de open dag. Maar het meisje wat mijn vragen beantwoorde vertelde me dat van de verhuizing pas sprake is over 3 jaar. Is dat dan verandert? Kijk want dat scheelt namelijk nogal: of je 4 jaar of 1 jaar wat verder weg moet.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 16:14

Dat scheel idd veel.
Mijn docent op mijn school nu had het er over dat ze zouden verhuizen per 2010... Dus dat is al best snel...
Noujah, ik zal het vrijdag de 23e wel horen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:20

Ik begin binnenkort ook bij de STOAS, maar dan in Den Bosch. Ga het versnelde traject doen (1jaar) omdat al bijna mn diploma heb van de HAS. Ben erg benieuwd, morgen gesprek helicon ivm stage. Hebben jullie een stagevergoeding gehad bij de scholen waar jullie werkten?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:26

Ik heb ook iets gehoord over het verhuizen van de Stoas en wat ik eruit begreep is het wel sneller dan 3jr.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:32

Okee, ik dacht dat er pas sprake van was over ong. 3 jaar. Maar kan het ook helemaal verkeerd begrepen hebben. Dat zou namelijk wel minder zijn...

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:25

De verhuizing staat geplant voor eind 2010. Maarrr, er moet nog een locatie gevonden worden (stad is wel bekend, Wageningen) Er moet nog gebouwd worden en weet ik veel wat, wat nog meer. Er moet iniedergeval nog veel gebeuren.

Nouja ik zie het wel, Dronten is perfect voor mij en ik heb het er erg naar mijn zin. Wageningen gaat toch wel voor wat problemen zorgen. Alleen kunnen we er nu niet zoveel aan doen.

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:31

Er is nog niets zeker over de verhuizing dit zijn speculaties. De ene schreeuwt nog harder dit dan de ander. En aan 2010 moet je je nu ook absoluut niet vasthouden, dat zou betekenen dat er nu al gebouwd zou moeten worden. Er is nog niet eens grond aangekocht, zodoende kan dit nog wel lang duren.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 19:35

Dat is wel goed om te horen :))..

Noujah, voor mij was het sowiezo nog niet zeker of ik nou naar Dronten ga of naar Deurne..
Maar op de open dag zullen ze me er vast meer over kunnen vertellen, zonder dat er allemaal verzinsels bij zijn gekomen :P..

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 08:54

Ik heb hier alleen neergezet wat ik opgestuurd heb gekregen, deze info stond ook in de brief.

Ik zie het allemaal wel, mijn verwachting is dat het nog wel een tijdje kan duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:16

Net geweest voor stage en hoorde toen ook dat Stoas wegging uit Den Bosch naar Wageningen, kon nog wel even duren.

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:43

Het is de bedoeling dat biede locaties Den Bosch en Dronten samen gaan komen in Wageningen. Dat is in ieder geval het plan wat er ligt, maar er is nog niet eens volledig mee in gestemd. Dus het duurt nog wel even, sept. 2010 zal echt niet gehaald worden!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:21

jammer :( dan moeten mijn plannen worden omgegeooit :(
ik zit op kamers in barneveld, het leek mij helemaal ideaal, maar misschien dan nu toch maar verhzuizen naar dronten!! wilde ik niet!!

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:24

je moet afwachten en nu nog geen dingen beslissen over wel of niet verhuizen. Want er is dus nog NIETS zeker... er moet eerst nog mee worden ingestemd en dan een heel tijdpad worden gemaakt.

Alleen het college van bestuur wil het graag en loopt op de zaken vooruit en gaat dus nu in de media al allerlei dingen roepen zoals 2010 en al een locatie in Wageningen. Maar hier is dus niets en dan ook NIETS zeker over! Het is beide erg onwaarschijnlijk!

Dus het is nog even afwachten...

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:30

oke, nou laten we zeggen spannend!!

bedankt voor deze infomatie!

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:26

Hier nog iemand die naar het Stoas in Dronten wil gaan!
Paardenhouderij.
Heeft iemand ervaringen met op de campus wonen en je paard gestald hebben staan op de paardenplaats?
Hoe kan je dit allemaal aanvragen? Ik heb me al wel via studielink voor de opleiding opgegeven, eergister geloof ik. Krijg ik die aanvraagformulieren dan vanzelf binnen of moet ik daar zelf achteraan? Ik woon namelijk in Lommel (België) en dan is het 4 uur reizen naar Dronten dus dat wordt op kamers! Kan mn paard natuurlijk niet hier laten staan dan, dus dat wordt meenemen!
Meningen/opmerkingen over de opleiding zijn ook van harte welkom xD