Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:19

Ik heb al eventjes niet gereageerd in dit topic, maar heb een vraag.

Een vriendin van mij gaat bij een school stoppen met haar functie en daar is een interne vacature uitgerold, die ik nu heb gekregen. Maar hoe refereer ik in mijn opening, dat het haar oude functie was?

Of gewoon zeggen, via een collega van uw school heb ik blablabla. Ze gaat overigens wel aangeven dat ik ga solliciteren, dus misschien kan ik haar naam wel gewoon gebruiken?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:31

Je kunt er wel naar refereren :) "door ... geattendeerd op de vacature, direct enthousiast blabla".

Ik heb zo goed als zeker een werkervaringsplek voor twee dagen in de week.
Eigenlijk van de zotte, werkervaringsplekken zijn bedoeld voor omscholing/reorganisatie en ik ga nu met een diploma op zak ergens zitten voor een minimale vergoeding.
Neemt niet weg dat ik stiekem toch heel erg blij ben :')
Nu maar hopen dat het ergens toe leidt.
Wordt wel proppen met opleiding en werk, maar het moet te doen zijn.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:42

Idem Snorlex, ik ga woensdag contract tekenen voor mn werkervaringsplaats. Maar alles is beter dan nooit het werkveld inkomen hier.

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:54

Als het je kans op werk in het vakgebied flink verhoogd is het iig wel een goede investering!

Ik heb een leuke vacature gezien... maar ik heb al paar weken werk. Ga denk morgen toch gewoon reageren. Dan heb ik gewoon een idee of ik met mijn CV überhaupt kans maak bij zoiets. En tenslotte 99,9% kans op een afwijzing toch :+

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:29

Ik vind dat werkervaringsplekken verboden zouden moeten worden. Belachelijk, om zo'n misbruik te maken van de huidige economische situatie. :r

Maar dat terzijde.

Ik meld me hier ook maar weer eens. De afgelopen maand heb ik wonder boven wonder drie sollicitatiegesprekken gehad, waarvan 1 bij 1 bedrijf en 2 bij een ander bedrijf. Helaas ben ik het weer niet geworden omdat er ALTIJD sollicitanten bij zijn die net wat meer specifiekere ervaring / opleiding hebben dan ik. Nogal frustrerend. Net voor die laatste afwijzing (die ik net heb gekregen) weer drie weken in spanning gezeten. Hoewel ik al bijna niet meer durf te hopen. En nu weer terug bij af. Ik vind het allemaal erg demotiverend.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:28

:(:) Dorientjuh

Gewoon schrijven idinn!

Ik ben geen voorstander van een verbod op werkervaringsplekken (in geval van omscholing/reorganisatie) maar verder kan ik niet ontkennen dat het eigenlijk "misbruik" is.
Er moet een knop om, maar zolang die niet om gaat... Kies ik toch voor het grijpen van mijn kansen (= direct ook de oorzaak van de vicieuze cirkel).

Ik heb vacatures gezien voor werkervaringsplaatsen van +/- 32 uren. Dat is echt te gek. Waar gaan mensen hun vaste lasten dan van betalen?
Twee dagen past nét in mijn schema (qua financiën en tijd) en krijg gelukkig een kleine vergoeding.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:23

Na lang solliciteren, heb ik een baan!
Als oproepkracht, Reis assistent bij Valys :) Ik mag 4 januari beginnen.

Dorientjuh, demotiverend is het zeker, maar altijd hoop houden. Mijn vader heeft 5 jaar zonder gezeten en werden hem 3 banen tegelijk aangeboden op 60-jarige leeftijd. Wat ik dus wil zeggen, uiteindelijk vind je iets, soms snel en soms duurt het even maar voor iedereen is er iets! :j

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:46

Gefeliciteerd Ylvy!

Ja de hoop niet opgeven. I know, maar het is moeilijk. Zeker op momenten als deze. Maar goed, opgeven is geen optie he. :Y)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:36

Gefeliciteerd Ylvy!

Ik ben principieel eigenlijk ook tegen werkervaringsplaatsen, maarja ik kies dan toch wel voor ervaring op doen ipv de rest van mn leven in de horeca werken..

Ik ga 2 dagen daar werken en 1 dag vanuit huis, wordt dus wel een half jaar afzien om rond te komen (toch eigenlijk 3 dagen ernaast wel werken).. maar het is voor een goed doel.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:55

Gefeliciteerd Ylvy!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:03

Dankje!

Overigens nog nooit gehoord van werkervaringsplaatsen :oo

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:50

ylvy:Gefeliciteerd

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:05

Misschien dat jullie het weten.

1 januari werk ik niet langer voor tempoteam maar voor manpower. Ik blijf wel binnen het zelfde bedrijf werken.

In de tijd dat ik voor tt heb gewerkt heb ik een bepaald bedrag aan vakantiegeld opgebouwd. Moet tt mij dit betalen of neem ik dat mee wanneer ik voor manpower ga werken.

Hoe zit het verder met het ingehouden loon, dat je bij de belasting aangifte gedeeltelijk terug krijgt.

Het bedrijf vervangt tt door manpower.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:42

Overgang van onderneming. Verplichtingen en ao gaan mee.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:53

Vakantiegeld wordt meestal in december uitbetaald. Loonstrook over het hele jaar hoor je nog van TT te krijgen en aan de hand daarvan kun je bij de BD terecht.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:07

Vakantiegeld? December? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:09

Winged schreef:
Vakantiegeld wordt meestal in december uitbetaald. Loonstrook over het hele jaar hoor je nog van TT te krijgen en aan de hand daarvan kun je bij de BD terecht.

Nou meestal in mei hoor :+ Er zijn bedrijven die het eindejaar doen, maar die zijn best zeldzaam..

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:20

Mag ik even heel hard juichen? :')

Heb na mijn afwijzingen ivm "werkervaring" via google gezocht naar bedrijven in de buurt en in de branche.
Kwam een bedrijf tegen, website sprak mij aan en heb gebeld met de vraag of ik werkervaring op mag doen (2 dagen in de week).
Schot in de roos :+
Ben er gisteren geweest, heel leuk gesprek. Maarre... "als we je nu eens intern opleiden met baangarantie fulltime".
Uh ja?! :D
Januari beginnen, 3 dagen per week. Vanaf maart fulltime (dan loopt contract oude werkgever af).

Hoe kan het lopen. Ik wil jullie allemaal meegeven: brutalen hebben de halve wereld :D

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:25

Wow Snorlex wat gaaf!
Wat voor branche is dat?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:31

wauw snorlex wat geweldig!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:46

Financieel/juridische dienstverlening

Over twee weken alles doorspreken. Ben helemaal hyper :+
Heb ik wel de goede datum opgeschreven? Was het nu 23 of 30? :')
Hoe erg kun je aan jezelf twijfelen haha.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:38

Na bijna een jaar werkloos thuis te zitten, heb ik dan toch eindelijk een baan gevonden! *\o/*

Bedankt dat jullie me in mijn begin periode hebben geinspireerd en soms geholpen!

Ik zie dat nog 2 mensen op deze pagina een baan hebben, gefeliciteerd!

En voor de rest, wiens zoektocht nog doorgaat... Veel sterkte! :* :(:)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:32

Hoi bokkers, ik meld mij hier (helaas) ook even. Nog niet werkloos maar met nog 3 weken werk voor de boeg, wel erg hard op zoek. Helaas wordt mijn huidige contract niet verlengd wegens financiele redenen. Nu op zoek naar iets in de communicatie/marketing in omgeving Almere. Als iemand iets weet..? :)
Leuk om te lezen trouwens dat sommige na heel lang thuis zitten, weer wat hebben gevonden. Gefeliciteerd!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 18:42

Vraagje weten jullie dit.

Ik ben werkloos en nu vroegen ze voor een tijdelijke baan
Prima maar hoe zit dat dan want ik heb een uurloon waar ik mijn uitkering over krijg
Als ik nu minder ga verdienen en maar bv een maand daar werk dan moet ik na die maand weer terug vallen op mijn uitkering dan wordt mijn uitkering toch ook weer lager of behoud ik mijn eerste uitkering dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:01

Wauw wat een nieuwe banen ineens! Gefeliciteerd!