Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:18

ik zou over de ziektewet etc niks melden :n

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:19

Ik weet niet waarvoor je in de ziektewet zit, maar dat hoef je volgens mij niet te melden op een sollicitatie.
Er zitten wat mensen in dit topic die daar een stuk meer verstand van hebben dan ik geloof ik maar voor zover ik weet kun je vrij veel privé houden (of mogen ze er niet naar vragen) ;)

Welkom Marjan19!
Een studie-gerelateerde bijbaan is zeker een goed idee om te vinden, al is het maar dat je alvast in de goede sector contacten en ervaring opdoet. Kun je misschien via stage-adressen vragen of ze je kunnen gebruiken?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:20

ik ben geopereerd aan een hernia maar dat betekend toch al gauw 6/8 weken thuis zitten :(

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:24

Het ligt een beetje aan de baan waarnaar je solliciteert en de taken die je daarin moet uitvoeren. Stel je solliciteert naar een baan achter de kassa (ik zeg maar even wat hoor) en je weet dat je, als je na het thuiszitten weer aan het werk mag, moet gaan opbouwen qua tijd dat je op een stoel zit. Ik vind het in zo'n geval wel handig en wenselijk om dit wel te melden bij het gesprek, want zullen ze daar tijdens je proeftijd achter komen en problemen mee hebben, dan vlieg je er dan alsnog uit.
Als jij door lichamelijke problemen (tijdelijk) extra hulp of aanpassingen nodig hebt, dan kun je het maar beter meteen melden, want nodig heb je het toch :)

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:27

NoeskaMoos schreef:
Ik weet niet waarvoor je in de ziektewet zit, maar dat hoef je volgens mij niet te melden op een sollicitatie.
Er zitten wat mensen in dit topic die daar een stuk meer verstand van hebben dan ik geloof ik maar voor zover ik weet kun je vrij veel privé houden (of mogen ze er niet naar vragen) ;)

Welkom Marjan19!
Een studie-gerelateerde bijbaan is zeker een goed idee om te vinden, al is het maar dat je alvast in de goede sector contacten en ervaring opdoet. Kun je misschien via stage-adressen vragen of ze je kunnen gebruiken?

Ik ben op dit moment op stage in een ziekenhuis. Wel heel leuk, maar ja, hier wordt ook alleen maar bezuinigd, bezuinigd en nog eens bezuinigd. Hier kan ik dus sowieso niet blijven. Nu heeft mijn vader aardig wat contacten in de logistiek, misschien dat ik via hem ergens terecht kan.. Tot die tijd blijf ik maar braaf bij de thuiszorg....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:39

Maar Alja, sta je bij het UWV ingeschreven? Want dan moet je je ziekmelden bij het UWV en dan heb je geen solliplicht.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:40

@ Irine, en kan je vrijdag nog gewoon naar je andere afspraak? beviel je 1e dag een beetje?

@ Alja, ik zou alvast solliciteren als je echt leuke dingen ziet.

@ Joolien wat vreselijk balen zeg, is er niet iemand bij het bedrijf waar je dit kan gaan aangeven? Dat je beter ingewerkt wil worden?

Alja

nee ik heb nog gewoon werk maar het bevalt door omstandigheden niet zo goed meer :)

Sonja_vR

wat Corelli aangeeft, dat is idd wel een punt,
als je dalijk bij start van een nieuwe baan wat (tijdelijke) aanpassingen nodig hebt , dan zou je het idd beter wel kunnen melden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:43

michele schreef:
@ Irine, en kan je vrijdag nog gewoon naar je andere afspraak? beviel je 1e dag een beetje?

@ Alja, ik zou alvast solliciteren als je echt leuke dingen ziet.

@ Joolien wat vreselijk balen zeg, is er niet iemand bij het bedrijf waar je dit kan gaan aangeven? Dat je beter ingewerkt wil worden?

Dat heb ik zojuist wel gedaan, ik moet toch wat. Dan maar even doorbijten met inwerken. Word er gek van en vooral chagrijnig.

Alja, dat is lastig.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:48

@ joolien, ik kan mij het helemaal voorstellen.
Hopelijk helpt het nu wel (tenminste ik dacht dat je het al een keer had aangekaart?)

Waar ik persoonlijk ook heeeeeel klein beetje van baal is dat ik nu bij 2 bedrijven op gesprek mag, maar waar je eerder nog kon zeggen liefst wat later op de dag zeggen ze gewoon dit is de tijd en als je niet kan of wilt dan heb je gewoon pech.
Is natuurlijk geen wereldramp hoor begrijp mij goed maar is wel jammer dat ik nu dus 2x om 11 uur een gesprek heb en ja dat is wat lastig met mijn huidige werk omdat ze er niets van weten, dus dan maar vrij vragen.

Maar goed ik mag echt niet klagen hoor, en vind het al helemaal tof dat ik toch nog op gesprek mag komen. 1 van de gesprekken heb ik begin december een brief gestuurd en gisteren pas wat over gehoord.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:01

Joolien schreef:
Help, wie kan me motiveren om lekker aan het werk te blijven. De werksfeer is hier zo naar dat ik echt zo geen zin heb om aan de slag te gaan. Ik ben echt blij dat we vanavond weer internet hebben thuis en ga me suf solliciteren op een andere baan. Echt naar dit.

Hier ook. Directeuren zijn vriendelijk... maar er moest wat uitgelegd worden dat was maar irritant.. als ik wat vraag krijg ik n sneer. Niemand is geïnteresseerd in mij of heeft nog maar iets gevraagd...

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:13

Ik kan me voorstellen dat je het niet echt ziet zitten zo Joolien!
Toch wel zonde dat ze niet even de moeite willen nemen je fatsoenlijk in te werken, zou henzelf waarschijnlijk ook een hoop tijd en frustratie schelen!

Michele, ik krijg ook heel vaak gewoon een tijd gestuurd voor een gesprek. Nu heb ik op het moment geen werk dus kan altijd wel, maar ik vrees ook altijd dat als je niet kunt het meteen afgelopen is.
Hopen dat 1 van de gesprekken een leuke baan oplevert, dan maakt het toch niet uit dat je op je huidige werk veel vakantiedagen op hebt gemaakt :+

Ik heb een open sollicitatie gestuurd naar een huiswerkbegeleiding-instituut. Eigenlijk ben ik op zoek naar een PhD-positie (even iets anders haha) maar dit lijkt me een nuttige besteding totdat ik iets vind. En stiekem nog best leuk ook. Hopelijk kunnen ze me ergens gebruiken, ik ben een bèta en daar is toch wel wat vraag naar.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:19

nou heb toch misschien geluk ! heb me al even terug gemeld maar....op het bedrijf waar me moeder werkt (andere afdeling!) zochten ze nog iemand voor tijdelijk,dus enkele maanden. Het is iedergeval wat en we kunnen carpoolen! Ik mag dan de 3 dagen die ik kan werken, top dus!! Want ik heb die 3 dagen de opvang mogelijkheid. !! Ik ben even blij en ga intussen zoeken voor erna!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:22

Nou ik heb in de pauze wel weer gemerkt dat t niet echt aan mij ligt maar dat iedereen moeite heeft met het beleid van de directie dus dat scheelt wel weer. Mja wat ga je er aan doen, niks. Voor jou 100 anderen...

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:29

Fijn Mioux! Heb je tenminste wat om handen.

Balen Joolien.... Geruststelling dat het niet alleen aan jou ligt, maar uiteindelijk koop je er niks voor...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:47

Nee idd niet...lastig

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:01

Ik meld me maar weer. Ik heb momenteel werk, alweer een jaar... Bij de Burger King. Maar ik vind het zo slopend en hersendodend... Ik trek het niet meer :+ Ik ben me nu aan het oriënteren op werk in de beveiliging/douane/politie of iets in die richting. Ik moet een baan hebben wat mij uitdaagt en de hele tijd bezig houd. Merk gewoon dat ik met het huidige werk vreselijk lui en gedemotiveerd raak...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:02

PPPeet schreef:
Fijn Mioux! Heb je tenminste wat om handen.

Balen Joolien.... Geruststelling dat het niet alleen aan jou ligt, maar uiteindelijk koop je er niks voor...

ben er ook blij mee!!! Want na 1,5 jaar zoeken pff mocht het wel weer eens!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:28

lifaya schreef:
Ik meld me maar weer. Ik heb momenteel werk, alweer een jaar... Bij de B.urger K.ing. Maar ik vind het zo slopend en hersendodend... Ik trek het niet meer :+ Ik ben me nu aan het oriënteren op werk in de beveiliging/douane/politie of iets in die richting. Ik moet een baan hebben wat mij uitdaagt en de hele tijd bezig houd. Merk gewoon dat ik met het huidige werk vreselijk lui en gedemotiveerd raak...

Dreamy gaf een leuke tip :j op Schiphol, incl opleiding!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:35

Jans schreef:
lifaya schreef:
Ik meld me maar weer. Ik heb momenteel werk, alweer een jaar... Bij de B.urger K.ing. Maar ik vind het zo slopend en hersendodend... Ik trek het niet meer :+ Ik ben me nu aan het oriënteren op werk in de beveiliging/douane/politie of iets in die richting. Ik moet een baan hebben wat mij uitdaagt en de hele tijd bezig houd. Merk gewoon dat ik met het huidige werk vreselijk lui en gedemotiveerd raak...

Dreamy gaf een leuke tip :j op Schiphol, incl opleiding!

Dat is ook exact waar ik voor ga solliciteren haha :)) Had haar hierover al aan de telefoon gehad :)

Moet alleen nog een motivatie schrijven maar dat is niet echt mijn sterkste kant. Wou dit met mijn vader doen maar die doet alweer heel erg negatief omdat hij het zogenaamd allemaal dromen vind en dat ik het toch niet kan en niet bij mij past en noem maar op " en voldoe je aan de eisen? gezondheid enzo" ... >;) wat een vertrouwen joh. Het enige wat aan mijn gezondheid mankeert is dat ik elke avond maag medicatie slik, en dankzij die medicatie voel ik me kiplekker en verder ben ik een brokkenpiloot die over mijn eigen voeten struikelt en wel eens blessures hebt

zoals nu, tijdens mijn reisje Oostenrijk mijn enkel verstuikt en nu doet ook mijn knie weer pijn :') maar gelukkig kan ik wel prima lopen, alleen rennen lukt niet en als ik een tijdje stil heb gezeten en weer op sta dan is mijn been even stijf. Maar kom op, dat ik een beetje onhandig bent maakt mij niet meteen ongeschikt voor het werk :+ Ik moet nu ook 8 uur aan 1 stuk door rondrennen op een kleine oppervlakte, overleef ik ook prima hoor :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:36

Schrijf anders een motivatie en stuur hem (onder andere) naar mij :j ik wil wel helpen hoor!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:38

Super! Ik ga er mee aan de slag, dan stuur ik het wel op! :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:40

Lifaya, laat je niet omlaag praten he :)
als jij dit graag wil en zoals ik lees zie je jezelf het werk doen, er voor gaan :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:42

tjah mijn zelfvertrouwen is wel heel laag, maar ik weet dat ik het gewoon moet kunnen, ik ben niet laag begaafd en kan absoluut gewoon werken, moet alleen bezig blijven en structuur hebben. Dan komt het gewoon goed :j