Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:27

Nee gesprek is eind deze week, maar blijf deze week nog ziek thuis helaas :(

lovelys

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:32

Mijn eerste dag is begonnen. Blijf nog steeds solliciteren. Ik heb zelfs een halve middag volgende week vrij om te solliciteren :P Dat weten zij niet XD

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:34

Ik werk nu als uitzendkracht voor tempo team bij een bedrijf. In januari wordt tt overgenomen door Manpower. Ik kom dan in dienst van Manpower. Wil dan gaan proberen om binnen Manpower aan een andere baan te komen.
Hier mensen ervaring met wissel van bedrijf als uitzendkracht?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:47

Is overgang onderneming. Inprincipe verandert er niets aan je (lopende) AO.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:25

Ik heb ook geen nieuwtjes, ja heb mijn eerste werkweek erop zitten en ben kapot :+

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:00

Ook ik ga me weer melden.

Kan per 1 februari weer beschikbaar zijn voor werk.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:28

Haha, herkenbaar A_nouk! Ik ben sinds vorige week maandag begonnen, wel pittig hoor!! Ik ben pas om half 9 thuis en dan moet ik nog eten :+ Of ik moet niet gaan rijden met mijn paard, dan ben ik wat vroeger thuis :) Het werk bevalt wel!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:36

Hier bevalt het wel ook goed hoor !
Alleen lange dagen van 08:00 tot ongeveer 17:30 iedere dag := en dan inderdaad nog met de hond op pad en paardlief aandacht geven of rijden.

Hopelijk gaat t wat settelen met een week of wat zodat ik ook weer een leven naast het werk heb :))

Gelukkig ook goed naar mijn zin. Vind het zelf wel eng dat alles nieuw is voor mij. Hopelijk ga en voldoe ik aan de verwachtingen 8-)

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:08

Goedemorgen,

voor de secretaresses/management assistentes die nog op zoek zijn, ik heb 2 fulltime banen in Utrecht op een groot accountantskantoor beschikbaar. voor meer info graag een pb

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:43

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:17

Voor mensen met interesse, in Malta zoeken ze nog Nederlands sprekende mensen.
Enige nadeel, je moet er dan wel heen verhuizen :+

Ik had gesolliciteerd, omdat er stond dat ze in omgeving Rotterdam mensen zochten,
Bleek dat die vacature opgemaakt was in Rotterdam, maar je wel woonachtig moet zijn in Malta :')
De vraag was of ik niet evengoed wilde verhuizen..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:58

Ik lees nog steeds mee, wil iedereen even een dikke knuffel geven, niet opgeven hoor!

Mijn contract wordt iig verlengd :):) Pas goed in het team, doe mijn werk goed en ben flexibel :D

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:03

Fijn dat je contract verlengd word en het goed bevalt!
Ik heb er inmiddels een schoonmaak pant bij en zit nu op 7,5 uur per week schoonmaken! Toch nog steeds uitkijken naar een leukere baan, maar ben al blij dat het iets is aangezien eind december m'n uitkering stopt.

Ben wel benieuwd naar m'n uitkering deze maand, aangezien ik nu wat uurtjes heb gemaakt met schoonmaken.. Vind het zo stom dat je dan op je uitkering genekt word.. Word zo totaal niet gemotiveerd om uren te aangezien die uren van je uitkering afgaan

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:13

Bij mij ging het helaas fout met de uitkering. In oktober 40 uur gewerkt dus 480 euro minder uitkering. Dat werd in november gedaan maar dan kreeg ik de brief dat ik 0 euro krijg in november. Omdat ze aannemen dat ik in november ook 40 uur heb gewerkt terwijl dat nu maar 15 uur is.
super irritant heb dus geen geld gekregen en gaat wel even duren voordat het opgelost is. Krijg ook maar 700 euro normaal.

Maar je wordt inderdaad totaal niet gemotiveerd. Hopelijk hebben ze snel voor mij een locatie waar ik vast kan gaan staan :)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:23

Ik heb vandaag twee sollicitaties de deur uit gedaan :).
Bij de eerste heb ik de tips van Sollicitatiedokter op de voet gevolgt. Bij de tweede heb ik een gepassioneerde brief geschreven, paste ook wel bij de functieomschrijving, dus had zoiets van: waarom niet!

Moet er nog twee voor het weekend wegsturen. Ik hoop op in iedergeval een gesprek!

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:32

Iloveiswan schreef:
Bij mij ging het helaas fout met de uitkering. In oktober 40 uur gewerkt dus 480 euro minder uitkering. Dat werd in november gedaan maar dan kreeg ik de brief dat ik 0 euro krijg in november. Omdat ze aannemen dat ik in november ook 40 uur heb gewerkt terwijl dat nu maar 15 uur is.
super irritant heb dus geen geld gekregen en gaat wel even duren voordat het opgelost is. Krijg ook maar 700 euro normaal.

Maar je wordt inderdaad totaal niet gemotiveerd. Hopelijk hebben ze snel voor mij een locatie waar ik vast kan gaan staan :)

ooh wow das echt flink balen zeg! Moet je nu weer opnieuw alles aanvragen? Ik had iemand in mijn kennismakingsgroep die dit had.. die was ook flink pist off

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:44

_Juudith schreef:
Iloveiswan schreef:

ooh wow das echt flink balen zeg! Moet je nu weer opnieuw alles aanvragen? Ik had iemand in mijn kennismakingsgroep die dit had.. die was ook flink pist off

Niet dat ik weet. Heb een mail gestuurd dat ik een afspraak wil om te weten te komen wat alle bedragen betekenen en hoe ze erbij komen dat we zoveel inkomen hebben.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:00

A_nouk ook even wennen aan de dagen. Ik ook. En de files := Ik ga iets na 7:30 van huis, en kom om 20:30 thuis ongeveer. Iig als ik wat met paardlief doe, anders ben ik wel iets eerder. Ga gelijk uit werk door naar de paarden. Maar dat is wel even wennen hoor, elek dag in het donker moeten mesten :+

Ilvy, jammer dat het zo ver weg voor je was :P

Kaatje, gefeliciteerd, fijn dat je contract wordt verlengd!

Juudith, ben jij voor 1 juli in de uitkering gekomen? Idd niet echt motiverend om te gaan werken op die manier... dan beter doorzoeken naar iets wat meer opleverd... iig zo dacht ik wel een beetje. In het begin dan. Want nu het einde in de buurt komt moet ik wel, en heb ik deze baan aangenomen. Al komt het niet in de buurt met wat ik bij mijn oude baan verdiende helaas.

Iloveiswan, sh*t dat er wat is fout gegaan met je uitkering! Ook voor 1 juli in de ww gekomen dan zeker? Ik moet mijn inkomsten opgeven vanaf de 1e van de maand.

Ik duim voor je Oshaa!

Ik ben benieuwd hoe het met mijn ww gaat bij de volgende uitbetaling. Nu november heb ik nog niet inkomsten van de gewerkte uren, maar volgende maand zal dat anders zijn. Ik word niet echt wijzer over wat ik kan verwachten, en mijn 'coach' is ook alles behalve behulpzaam 'staat op uwv.nl'. Zucht. Nou uja, we gaan het zien in januari.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:02

Nee niet de ww. Nu vanaf september in de bijstand. Maar heb nu 0 uren contract en voorderest alleen huurtoeslag inkomen. Dus waar ze dan vandaan halen dat ik minimum verdien is mij een vraag.
maar halverwege volgend jaar heb ik grote kans fulltime te kunnen werken waar ik nu 0 uren werk en waar ik het super naar me zin heb :)

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:54

Klopt ik ben 28 juni in de uitkering gekomen! ik vind het echt een krom systeem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:01

Zo ik meld me ook weer eens. Vandaag op gesprek geweest bij Randstad, hij had een match met een mooie vacature en gaat mijn gegevens doorsturen, mocht dit niets worden dan had hij wel iets anders nog..

Ons bedrijf gaat superslecht, hele week zijn er al allerlei overleggen, maar mijn leidinggevende wil/kan niets zeggen, alleen dat het niet goed is. Koers is in ruim 1,5 maand gezakt van 2,20 naar 0,25..

Nu zit ik alleen met het volgende, ik zou 1 febr kunnen beginnen (1 mnd opzegtermijn), maar in Maart hebben wij een vakantie geboekt. Geven jullie dit door in de eerste gesprekken? Of pas later?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:04

Goeiemorgen ik heb even een vraag.
Zijn er ook mensen van jullie die thuiswerk doen voor een extra zakcentje?

En dan niet de 18+ naar iets anders.
Ik ben wel benieuwd wat er nog net is en waar te vinden want op Google kom ik niet echt wat tegen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:54

Hier weer helaas een afwijzijng gehad omdat ze echt iemand zochten die per direct beschikbaar is.
Euhhh ja, dat ben ik sinds 1 december! :')

Nja, weer verder zoeken! :'(

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:56

crazyshar schreef:
Ook ik ga me weer melden.

Kan per 1 februari weer beschikbaar zijn voor werk.

Ah balen zeg!!! Erg is dat hé!
Mijn vorige werknemer die vraagt altijd eigenlijk wel personeel.
Locatie is in Etten Leur.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:17

Gewoon terugmailen.
"This is your lucky day" ik kan letterlijk NU beginnen :D