Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:52

kom me ook maar weer melden. ben al weer van af sept. heel hard aan het zoeken maar is niet makkelijk ben ik toch weer achter gekomen.
Misschien dat ik bij jullie soms wat motivatie kan halen :D

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:02

Ik heb net ook alweer wat sollicitaties verstuurd. Duimen op een positieve reactie :)

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:59

Wat betreft die afspraak ga ik inderdaad met de anderen mee, alleen aangeven dat je een afspraak hebt staan is genoeg lijkt me.

Krijg hier een vacature binnen voor transportbemiddelaar voor een leasemaatschappij. Aanwijzen waar ze auto's mogen zetten en deze eventueel zelf goed zetten. Ze vragen ruime ervaring met rijden in zowel schakel als automaat. Denk niet dat ze het een strak plan vinden als ik solliciteer met mijn 'dinsdag mag ik mijn rijbewijs ophalen'. :')

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:08

Merileth schreef:
Wat betreft die afspraak ga ik inderdaad met de anderen mee, alleen aangeven dat je een afspraak hebt staan is genoeg lijkt me.

Krijg hier een vacature binnen voor transportbemiddelaar voor een leasemaatschappij. Aanwijzen waar ze auto's mogen zetten en deze eventueel zelf goed zetten. Ze vragen ruime ervaring met rijden in zowel schakel als automaat. Denk niet dat ze het een strak plan vinden als ik solliciteer met mijn 'dinsdag mag ik mijn rijbewijs ophalen'. :')

Ligt eraan hoe lang je al bezig bent met je rijbewijs :D :D :')

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:09

@ Irine, wat cool dat je nu eigenlijk een baan hebt en misschien nog wel zelfs een andere kans erbij krijgt.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:20

michele schreef:
Ligt eraan hoe lang je al bezig bent met je rijbewijs :D :D :')

Eeehm, 40 uur les gehad (waarvan 4 in simulator, dus 36 in auto), begin oktober begonnen, gisteren geslaagd? Worden ze niet zo heel gelukkig van vrees ik :+ .

Nee, maar ik denk dat het wel het een en ander iets makkelijker maakt, plus dat het gewoon praktisch is. Op rijervaring zal ik met dit soort vacatures dus wel keihard afvallen, maar dat is niet erg :p we gaan gewoon door met solliciteren ;) .

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:02

Het zou wel een goede manier zijn om als beginnend bestuurder snel uren te maken in auto's :+
Maar ik kan me voorstellen dat er mensen solliciteren met meer ervaring ja (al is niet geschoten altijd mis hoor, gewoon solliciteren!)

Bij mij zijn de mensen weer terug van de kerstperiode, ik krijg vandaag 2 uitnodigingen binnen voor een gesprek.
Een wil ik heeeeel graag en staat gepland 27 januari, de ander stuurt meer vrijblijvend 'als je nog interesse hebt, zouden we een gesprek kunnen plannen'. Het project van die laatste zie ik niet zo zitten maar zal ik toch maar gewoon langs gaan om de opties te bespreken?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:19

michele schreef:
@ Irine, wat cool dat je nu eigenlijk een baan hebt en misschien nog wel zelfs een andere kans erbij krijgt.

Hahaha.. nou dit is een baan waarvoor ik een proefperiode van 3maand krijg.. daaarnaaaaast.. ik verstuur ook zoveeeeeel :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:06

Ik weet alleen nog niet of ik deze baan wel zo leuk vind.... maar goed. Niks is ook maar niks.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:46

Ik twijfel nogal := Ik kreeg een mailtje voor callcentermedewerker. Qua werktijden+Verdiensten+Locatie klinkt het wel aantrekkelijk, maar dat was het dan ook. Als ik van die mensen aan de lijn heb reageer ik soms best onaardig en ook logisch want daar zit je niet op te wachten.. Het voelt ook niet echt als nuttig denk ik en ik weet niet of ik tegen veel botte/chagrijnige/boze reacties kan? Maarja ik wil toch echt wel werken en geld verdienen.. Wat zouden jullie doen? Ik ben nu sinds augustus werkloos en 21 en niks lijkt echt te lukken. := Schoonmaakwerk en callcenter staan bij mij echt ergens onderaan van wat ik niet zou willen maarja je gaat steeds verder je grenzen verleggen..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:55

Wat ik inmiddels uit dit topic heb begrepen is dat er veel verschil zit tussen de callcenter werkzaamheden, weet niet precies hoe het zit. Iets met inbound en outbound volgens mij?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:59

Je werk bestaat uit het bellen van particulieren of bedrijven die je producten aanbiedt als telefonie, energieabonnementen e.d. Je informeert deze particulieren over het product en vanuit deze informatie wek je de interesse van de klant en bied je het product aan en verkoopt deze.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:02

oh jippie…echt verkopen dus. Dat moet je ook maar kunnen, ik zou het niet kunnen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:17

Je wordt getraind als het goed is om met die reacties om te gaan.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:29

hoi,

nou vanmorgen nog gevraagd hier wat ik het beste kon doen,
kreeg ik vanmiddag een telefoontje of ik op gesprek wilde komen voor weer een andere functie.
dus geweest en morgen kan ik om 10u op rondleiding komen. daarna nog naar mijn huidige werkgever geweest om tot een oplossing te komen hoe we het beste uit elkaar kunnen gaan.
ik heb genoeg overuren gemaakt om mijn maand opzeg termijn vol te krijgen maar ik vind het ook zo lu.llig om het bedrijf gelijk te laten vallen.
dus morgen na de rondleiding maar eens vragen bij de planner daar wat voor hen goed uitkomt en of we samen tot overeenstemming kunnen komen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:34

Werkzoekende mensen die geinteresseerd zijn in werken op Schiphol als agent bij de securitycheck (opleiding wordt betaald, beveiliging niveau 2) ? Er staat weer een vacature op de site van I-Sec, het bedrijf waar ik werkzaam ben.
Zal als ik weer op de pc zit de link naar de vacature hier plaatsen, voor nu dus even googlen!

Voor meer informatie of vragen, mijn pb-box staat open.

Vergis je alleen niet; je werkt heel onregelmatig en je sociale leven kan daardoor wat op z'n kop komen te staan..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:41

Jammer dat schiphol niet in de buurt is voor me. -O-

Aanstaande donderdag selectie- en wervingsdag voor gastheer-/vrouw. *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 07:57

Ik duim Marcella ! :)

Zo naar het ziekenhuis, voor een echo voor de galblaas.. :(

Daarnaast wordt dit direct mijn eerste dag. Ik ben achteraf behoorlijk overdonderd.. zou liever maandag beginnen, ook omdat ik vrijdag nog een gesprek heb... Ik ga straks maar even overleggen... :) Heb t contract gezien en kan elk moment opzeggen de eerste maand, dus dat is sowieso prima. Eerst maar eens zien wat de dag me brengt..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:01

Succes irene!

en tof marcella! :D Duim alvast voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:31

Help, wie kan me motiveren om lekker aan het werk te blijven. De werksfeer is hier zo naar dat ik echt zo geen zin heb om aan de slag te gaan. Ik ben echt blij dat we vanavond weer internet hebben thuis en ga me suf solliciteren op een andere baan. Echt naar dit.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:34

Joolien schreef:
Help, wie kan me motiveren om lekker aan het werk te blijven. De werksfeer is hier zo naar dat ik echt zo geen zin heb om aan de slag te gaan. Ik ben echt blij dat we vanavond weer internet hebben thuis en ga me suf solliciteren op een andere baan. Echt naar dit.

Dat is wel naar joolien, je was er zo blij mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:52

Alja schreef:
Joolien schreef:

Dat is wel naar joolien, je was er zo blij mee..

Nou idd, weet je wat t is ik werk maar 2 dagen in de week en ben gewoon niet voldoende ingewerkt waardoor ik soms het idee heb dat ik hier voor spek en bonen zit. Echter wil ik graag een dag extra werken zodat ik nog extra ingewerkt kan worden maar ik kan totaal niet overweg met diegene die me in moet werken, lees; geen geduld, snel geirriteerd, chaotisch en kan niet goed uitleggen dus het is een beetje dubbel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:03

Iets voor iemand hier? Teamleider in Groningen:
http://tinyurl.com/ojlz7wr

Over 5 dagen zijn de eerste gesprekken, dus snel solliciteren :)

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:06

axeltje schreef:
Werkt hier niet iemand bij ziggo?

Mijn vriend werkt bij ziggo... :j

Ik kom hier ook even binnen vallen. Werk nu al een tijd in de vakanties bij de thuiszorg, verdient goed maar begint me nu echt te vervelen.. Studeer nog Logistiek en Economie aan Stenden Hogeschool, maar wil er graag wat bij voor 16/24 uur. Het liefst natuurlijk iets wat aansluit, maar hoeft niet perse.

Ik woon samen met mijn vriend, en hij werkt fulltime. Ik werk wanneer ik kan in de vakanties en als ik vrij ben, maar jullie begrijpen wel dat ik niet echt veel binnen breng qua geld...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:12

ik moet straks ook weer serieus aan het solliciteren maar zit eerst nog in de ziektewet, kan dan toch beter wachten totdat ik weer 100% aan het werk ben?
en mocht ik op gesprek komen is het dan ook nodig om te melden?