Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:05

Pfff Snorlex, wat een prutsers, later de functieeisen te veranderen -O-

Hier nog steeds geen uitslag. Vreselijk! Gisteren al thee over mijn toetsenbord gegoten, constant vet zenuwachtig. Nouja, als ik er een paar kilo mee kwijt raak vind ik het prima :')

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:17

Lovelys gefeliciteeerd! Fijn voor je!
Balen zeg snorlex!

Ik heb inmiddels ook niets meer lopen.. En ga dus weer druk op zoek!
Gelukkig deze week wat inval werk gedaan voor het schoonmaak bedrijf, doe ik tenminste nog iets nuttigs ghehe!
Inmiddels pony ook maar te koop gezet.. (door de combinatie van geen baan, geen klik en steeds minder lef krijgen) Inmiddels betaald vriendlief alles, maar dan ook echt alles, en daar word ik niet echt gelukkig van =[

Weet iemand trouwens waar je (als het kan) kunt zien wanneer je laatste betaling word voor je uitkering?
Ik probeer ff duidelijkheid voor mezelf te krijgen, nu aankomende week de laatste keer of volgende maand, maar kan het zo nergens vinden.. Iemand tips?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:54

Dat moet het UWV toch weten Judith?
Vreselijk die financiële afhankelijkheid. Dat is echt iets waar ik vanaf wil!
Mijn ouders stoppen soms iets toe maar dat wil ik eigenlijk niet :')
Succes met zoeken!

Aaah Janine, wachten duurt zo lang :7

Ik heb besloten niet te zwelgen in zelfmedelijden :') Heb immers 2 parttime baantjes.
Beter iets dan niets! En het is leuk werk hoor, maar niet studie gerelateerd.
Inmiddels wel decaan gemaild voor afspraak studiebegeleiding (even lager pitje), een relevante korte cursus gevonden met "leuk" inschrijfgeld én een bedrijf gebeld voor werkervaringsplek.
Bedrijf reageerde erg leuk, moet nog overlegd worden en dan kan ik een telefoontje terug verwachten!

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:18

Snorlex jaa dat zullen ze vast wel weten! hoopte eigenlijk dat ik het zelf kon opzoeken achter de pc haha! maar kon het dus nog niet vinden! nog maar even de post van het uwv doorzoeken en anders een belletje er aan wagen!

Oh dat scheelt dat je wel 2 parttime baantjes hebt! maar snap wel dat je iets wilt wat bij je studie aansluit!
Ooh leuk! ff afwachten dus!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:57

En nog steeds niets gehoord :(

Ik denk dat ik morgenochtend maar eventjes bel. Wat zouden jullie doen?

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:18

Janine1990 schreef:
En nog steeds niets gehoord :(

Ik denk dat ik morgenochtend maar eventjes bel. Wat zouden jullie doen?

Ik zou denk ik wel bellen. Ze hadden toch duidelijk gezegd dat je vrijdag / maandag / dinsdag iets zou horen? Of anders miss 1 dag wachten en donderdag bellen.

Ik heb ook nog niets gehoord, maar ik had geen datum of iets gekregen. Donderdag is het twee weken na sluitingsdatum. Heb wel weer 3 leuke vacatures gezien in de omgeving waarin ik zoek. Ik twijfel alleen over eentje, het is voor een directeur van een basisschool. Er staat geen specifieke hoeveelheid benodigde ervaring, alleen dat je ervaring moet hebben in het onderwijs (wat ik heb, maar maar 2 jaar ofzo). Waarschijnlijk moet je veel meer ervaring hebben, maar het staat er niet :p. Zouden jullie op zoiets solliciteren?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:07

Wie niet waagt... :+
Als je verder voldoet aan de functievereisten, why not? :D

Ik heb ook wel eens gebeld met de vraag of ze op zoek waren naar een meer ervaren werknemer of dat ze ook open stonden voor starters. Was toen een vacature waarin ze zochten naar iemand met "enige ervaring".
Ja enige ervaring heb ik opgedaan in mijn bijbanen, maar in het "echte" werkveld nog niet.
Toen zeiden ze "we zoeken geen blanco iemand maar als je relevante werkervaring hebt opgedaan in (bij)banen, stuur dan gewoon je CV".

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:45

Stamper, wat goed dat je gesprekken hebt staan!! Succes alvast, ik duim! :):)

Snorlex, dat is een leuke opening zo!! Super passend, dat trekt vast de aandacht!
Oh, lees dat het neit heeft geholpen, jammer.

Ken je overpeinzingen trouwens... AL die kosten, vaste lasten, en het zoeken naar een bepaald salaris. Ik zit met mijn nieuwe baan zo'n 900 euro onder wat ik eerst verdiende... super zuur, ga ook niet rondkomen nog, maar goed, beter iets dan niets als ik straks geen WW meer heb... Maar het is wel lastig hoor. Ene kant moet je wel bijna 40+ uur werken om alles te kunnen bekostigen, andere kant kan je er dan ook niet meer van genieten. Ik moet toch maar eens opzoek naar een vent om mee samen te wonen, zou schelen :+

Lovelys, gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Voor hoeveel uur?

Zo. Mijn eerste twee werkdagen zitten erop! Eevn wennen hoor, na tijden thuis te hebben gezeten. Opeens weer vroeg op, hele dagen van huis, en savonds in het donker je paarden moeten doen en in die paar uurtjes voor slapen gaan nog de rest even. Nou ja, laat de rest maar zitten, ik was wel af en doe wel schoonmaken en opruimen als ik vrij ben :')
Super wennen, maar wel leuk! Erg veel leuke mensen, en een fijne sfeer. Kan lang niet iedereen, maar het voelt wel goed. Ik zit nu nog op een andere afdeling, om ingewerkt te worden in de systemen. Volgende week of de week erop ga ik naar mijn eigen afdeling :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:53

Klinkt super! :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:09

Gebeld, helaas ging een interne kandidaat voor. Ze zeiden wel dat ik een echte kanshebber was, maar ze moesten voor de interne kandidaat gaan.
Dus maar weer verder op zoek!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:15

Jammer janine.
Tancreda, fijn dat het goed bevalt, je bent vast zo weer gewend.
Oshaa, als je wel andere relevante ervaring hebt, bijvoorbeeld met leidinggeven, zou ik het wel proberen. Heb je alleen twee jaar werkervaring in het onderwijs, dan lijkt het me verspilde moeite om op te solliciteren.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:19

jammer zeg janine!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:50

Jammer Janine.

Tancreda klinkt erg leuk,

De functie werkt met min-max uren. Ik heb aangegeven 32 uur te willen werken. Ik kan dus kiezen 28-32 uur of 32-36 uur. Aangezien ik lage vaste kosten heb en ik ook gewoon tijd wil hebben voor verder solliciteren ben ik gegaan voor 28-32. Wat ik hoorde was dat het toch wel druk was en je eigenlijk meestal wel je max uren kunt draaien. Anders laat ik het contract omzetten naar meer (dat gaat denk ik makkelijker dan naar beneden :) )

Snorlex wat allemaal lastig zeg! Hopelijk is er zo meer rust.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:51

Over het algemeen zijn ze happiger op naar beneden schroeven van contracten dan omhoog is mijn ervaring.
Maar goed. Ligt ook een beetje aan de sector en ook het bedrijf natuurlijk

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:47

Kom ik een goed klinkende vacature tegen: min/max contract van 8-32 uur. Hoe dan :+

Gefeliciteerd Lovelys! Ben benieuwd waar je gaat werken? ;)

Jammer Janine! Maar wel goed om te horen dat je anders zeker een kanshebber was.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:46

Air ik ga werken voor webhelp.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:03

okay een min max van 8-32 uur is wel heel bijzonder haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:55

Pffff, ik word echt moe van uwv. Ik heb vorige week de wijziging van mijn nieuwe baan aangegeven. Nu ehb ik weer een wijziging gedaan wat betreft een 0 uren contract die ik erbij heb, maar de wijziging zag er echt heel anders uit. Snap er niets meer van. Vraag wel om bevestiging of het goed is aangekomen via een bericht te sturen, maar durf te wedden dat ik en standaard antwoord krijg met 'zoek maar of bel maar' Maar ja, dat gaat niet als je full time werkt, want dan ben ik nooit op tijd thuis om te bellen :+ En ik ben nog niet klaar, knalt de site eruit. Topper.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:14

Jammer Janine..

Tancrede misschien kun je een keer in je pauze bellen of meteen om 8:00 uur. Helaas is het altijd één grote rommel bij het UWV.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:41

Balen Janine!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:52

Zijn hier inmiddels nog nieuwtjes?

Ik ga vandaag maar even vacatures zoeken, en hopelijk een sollicitatiebrief versturen. Of twee.
Maar denk dat ik iets van RSI heb, enorm pijnlijke arm. -.- Dus rust zou ook goed zijn. :+

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:06

Ik heb weer een afwijzing gehad, helaas. Zou zo graag een keer op gesprek willen, maar het strand altijd bij de eerste selectie...
Ga vandaag drie brieven de deur uitdoen, afwachten maar.

Misschien kan je iemand je brief dicteren? Dan kan je rusten en solliciteren :P

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:51

Aii zuur... Ziek thuis, maar uitnodiging gehad voor een leuke functie -O-

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:05

Thumbs up allemaal! +:)+

Gewoon maar zo een berichtje voor alle solliciteerders onder ons :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:47

Oshaa, dicteren brrr... ik hou niet zo van m'n eigen brieven :') Uiteindelijk is het gisteren niets meer geworden met solliciteren :P
Het lijkt overigens carpaal tunnel syndroom te zijn, dus typen is neit uit den boze, gelukkig...

Dara3, balen! Maar kan je ook niet op gesprek dan? Is toch niet vandaag?

Leuk Martine!!