Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:00

Welkom Lugea!

Ik heb ook nog een weekje vakantie, al ga ik wel deze week vast met een collega samen zitten voor planning examenklassen en ga ik vast veel printen nu het nog rustig is (moet veel lezen voor de vak vernieuwing waar ik vanaf komend jaar in zit)

Rooster was hier al vorige week bekend, dus wel fijn dat dat zo vroeg is. Niet helemaal blij mee maar helaas, het is niet anders.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:31

haike schreef:
Welkom Lugea!

Ik heb ook nog een weekje vakantie, al ga ik wel deze week vast met een collega samen zitten voor planning examenklassen en ga ik vast veel printen nu het nog rustig is (moet veel lezen voor de vak vernieuwing waar ik vanaf komend jaar in zit)

Rooster was hier al vorige week bekend, dus wel fijn dat dat zo vroeg is. Niet helemaal blij mee maar helaas, het is niet anders.

Dan zijn ze bij jullie snel! Waren ze dat hier maar eens. Donderdag 1330, eerder zal het er niet zijn.

Wat valt er tegen aan je rooster?

Amandavd

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 13:10

Bij ons was het voor de vakantie al bekend maar dat betekent wel dat er altijd nog dingen gewijzigd moeten worden na de vakantie. En op vragen wordt niet meer gereageerd :') ik wacht al 5 weken op antwoord op mijn vraag of ik nu dinsdagmiddag of woensdagmiddag vrij ben, dat werd niet duidelijk uit het rooster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:40

Amanda dat is wel erg vervelend!
Hier worden onze vaste vrije dagdelen de 2e schoolweek pas definitief, maar eerder wijzigt het alleen als niet anders kan.

Mijn rooster is qua klassenverdeling niet top, maandag begin ik 3 uur met dezelfde klas, 1e mentoruur en dan 2 uur biologie, dat vind ik voor 4basis wel pittig qua concentratie. Verder ook 4kader blokuur en donderdag aan einde van de dag nog 3basis. Verder mag ik echt niet klagen hoor.

Hoe is het bij jullie geregeld qua extra komen voor opstarten en trainingen? Ik heb nu in september al 3 volle maandagen terwijl dan mijn vrije middag is, allemaal nuttige zaken wel, maar kost dan al wel meteen veel (vrije) tijd. Krijgen jullie daar compensatie voor?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:02

Dat zijn inderdaad pittige dagen zo. Is voor de leerlingen ook zeker niet ideaal. Gelukkig een keer wel je mentorklas. Kun je wat schuiven in activiteiten tijdens de uren.

Alle uren die ik op mijn vrije middag moet maken, die noteer ik en kan ik meestal ergens anders inzetten. Het gaat me echt niet om een paar uur, maar afgelopen jaar had ik er bijna 50 op mijn vrije dagen gedaan.
Die kun je bij ons vaak wel ergens ‘ruilen’ omdat je bv iets hebt op een andere middag.
Ze gaan er niet mee akkoord als je dan 5 lesuren uit moet laten vallen, maar vaak kan het wel.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 19:04

Mijn eerste lesweek zit er bijna op (op vrijdag werk ik ergens anders). Ik heb erg leuke klassen, dus dat is fijn. Wel een klas die wat pittiger is, maar dat brengt ook wel weer leuke uitdagingen met zich mee. Volgende week ga ik mee op kamp met de onderbouw, dat is toch altijd wel een hele onderneming en erg intensief vind ik. Aan de andere kant ook weer erg leuk en je leert de leerlingen wel op een andere manier kennen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 15:44

Mijn verontschuldigingen voor het binnen vallen van jullie topic.
Zouden er misschien een paar juffen en meesters die groep 8 les geven (of hebben gegeven) mijn kleine enquête van 7 meerkeuze vragen in willen vullen?

Ik studeer voor docent biologie en mij is gevraagd om een beetje achtergrond research te doen over met welke basis de leerlingen aan de middelbare school beginnen.

https://forms.gle/uuRFrDXSeA71hFRZ7

Mijn dank is groot. :j

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:29

Excuses voor het binnenvallen maar ik zou graag in contact komen met een Bokker in het voortgezet onderwijs, om een vraag te stellen via PB.
Zou erg fijn zijn!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 10:06

Je mag me een pb sturen hoor.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 23:05

Mij ook!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:51

Was er vandaag eigenlijk iemand (heel toevallig) naar de cursusdag in Zeist over 'meiden begeleiden'?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 00:27

Bij ons op school gaat de verwarming de komende tijd op 18 graden in verband met de gasprijzen. Meer scholen waar dit speelt?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 03:20

Niets gehoord daarover op onze school. De verwarming stond laatst volop te loeien in het gebouw. 23 graden was het. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 17:38

(Nog) niets over gehoord. Mocht dat gebeuren mag ik hopen dat ik een bonus krijg om dikke truien van te kopen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 21:58

Hier gaan sinds maandag de verwarmingen niet meer standaard aan in de ochtend.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 22:12

Wijslander schreef:
Bij ons op school gaat de verwarming de komende tijd op 18 graden in verband met de gasprijzen. Meer scholen waar dit speelt?

Op de hogeschool waar ik studeer gaat de verwarming met 2 graden naar beneden.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 22:37

Ik heb er bij ons nog niks over gehoord maar dat moest er nog eens bijkomen...

Ze zijn het dak van de school aan het vervangen en hierdoor regende het van de week in de school en vanochtend kwamen we op school en toen was de enige wc voor ons leerkrachten overstroomd. Dus we konden eigenlijk niet normaal naar de wc. Hopelijk is het komende week een beetje rustiger.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:10

Wijslander schreef:

Inmiddels is besloten dat we de richtlijn van de overheidsgebouwen aanhouden. 19 graden is gelukkig goed te doen!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:48

Hoe is het met alle juffen/meesters/docenten?

Ik ben na de zomervakantie begonnen aan een nieuwe baan, maar ik heb het niet naar mijn zin. Per 1 december heb ik een nieuwe baan. Docent AVO in het praktijkonderwijs! :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:47

Mooie uitdaging! Waar?
Waarom had je het niet naar je zin?

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 23:16

Wat leuk dat je in het praktijkonderwijs gaat werken. Ik geef zelf praktijkvakken (dierverzorging en bloemschikken) en biologie in het praktijkonderwijs en het bevalt super goed. De leukste doelgroep als je het mij vraagt. :D

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:42

Lugea schreef:
Wat leuk dat je in het praktijkonderwijs gaat werken. Ik geef zelf praktijkvakken (dierverzorging en bloemschikken) en biologie in het praktijkonderwijs en het bevalt super goed. De leukste doelgroep als je het mij vraagt. :D

Wat leuk dat jij er ook werkt en het naar je zin hebt. Ik heb er ontzettend zin in, maar ik vind het ook spannend! Heb je nog goede tips?

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 13:05

Ik ben zelf ook nog beginnend docent (in juli afgestudeerd, maar wel veel stage gelopen in het praktijkonderwijs). Ik zou vooral zeggen: ga er lekker open in, gun jezelf de tijd om je leerlingen te leren kennen en leg de lat voor jezelf niet te hoog. Die laatste tip kreeg ik van mijn collega’s en het heeft me ook wel echt geholpen. Verder ook vooral de lijntjes kort houden met collega’s, dat is ook heel erg helpend. Het is een doelgroep die je echt moet liggen, maar ik vind het echt heerlijk om met deze leerlingen te werken. De grote onderlinge verschillen kunnen echt wel een uitdaging zijn, maar dat maakt het voor mij juist heel erg leuk. :) Het gaat vast goed komen.

Kom je zelf uit het basisonderwijs of het voortgezet?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 13:52

Lugea schreef:
leg de lat voor jezelf niet te hoog. Die laatste tip kreeg ik van mijn collega’s en het heeft me ook wel echt geholpen.

Dit is sowieso de allerbeste tip en die geef ik mijn stagiairs ook altijd mee.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 14:33

Dat is echt een goede tip, wil het dan vooral allemaal meteen perfect doen.

Ik kom uit het VO, nu op een mavo en daarvoor op een lyceum. Maar ik haal niet per se voldoening uit kennisoverdracht. Ik heb ook een MWD-diploma.