Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:04

Klopt Tancreda, toch staat het in mijn contract :j Maarja, als je 32 uur werkt ga je toch niet voor die andere 8 uur ergens werken? Toen ik nog 24 uur werkte reed ik daarnaast nog wat paarden tegen betaling. En was ik met mijn studie bezig.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:08

Tancreda4 schreef:
Janine, maar jij werkt dus niet full time, geen 40 uur, zit zonder het minimum loon (dat zeg je toch?) en dan mag je er niet een xtra baantje bij hebben van je werkgever? Wel een beetje raar. Of is het op oproepbasis, dat je altijd beschikbaar moet zijn?
Snap wel dat wergevers zeggen dat je geen bijbaan bij een concurrent mag hebben, maar verder is het je eigen leven toch?

Stamper, ook balen dat je ww beslissing zo lang op zich gaat laten wachten! Wat is daar de reden voor? Neem aan dat je nu al met ww aanvraag bent bezig geweest, waarom zouden ze er dan zo lang over doen?

Juudith, super jammer zeg :(:)

Ik zou idd ook 2 weken na sluitingsdatum bellen als ik nog niets heb gehoord!

Ik begin morgen met mijn nieuwe baan. Super spannend!! Ben nu wel echt zenuwachtig :=

Klopt heb de dag dat ik het te horen kreeg gelijk aangevraagd.
Maar 29ste is dus uiterste data vd beslissing. Vanaf 1 dec binnen 4 weken. Kan dus de 2e zijn, 13e of 24 bij wijze van... maar iig voor die data moest ik iets horen. Had er over gebeld namelijk en was in volle behandeling

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:10

Janine1990 schreef:
Klopt Tancreda, toch staat het in mijn contract :j Maarja, als je 32 uur werkt ga je toch niet voor die andere 8 uur ergens werken? Toen ik nog 24 uur werkte reed ik daarnaast nog wat paarden tegen betaling. En was ik met mijn studie bezig.

Waarom niet? Ken er genoeg die buiten de 32 uur bog 8 uur elders werken. Tja als je het geld nodig hebt snap ik dat wel

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:27

Stamper schreef:
Janine1990 schreef:

Waarom niet? Ken er genoeg die buiten de 32 uur bog 8 uur elders werken. Tja als je het geld nodig hebt snap ik dat wel

Hmmm, ja, dat is misschien het verschil. Ik heb het geld niet echt nodig.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:25

Lovelys en tancreda, gefeliciteerd!
Madison, wat zoek je precies? Ik zoek nml zelf ook in de juridische sector, dus kan wel een oogje voor je open houden.

Gister een sollicitatie eruit gestuurt en te horen gekregen dat er op mijn oude werk een nieuwe functie komt waar ik erg graag weer zou gaan werken.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:59

Oh help, ik ben net gebeld maar kon niet opnemen!
Voicemail is ingesproken, of ik morgen terug wil bellen.

Nu kan ik lekker de hele nacht het voicemail bericht analyseren "ben ik aangenomen of niet". :')

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:05

Lieke: ik zoek eigenlijk een baan als jurist/juridisch adviseur in de omgeving Zuid-Holland, maar ben zo wanhopig (ik zeg t maar eerlijk) dat ik nu ook verder zou willen reizen! En jij? Als ik toch aan het zoeken ben, kan ik voor jou ook kijken!
Tancreda: veel plezier bij je nieuwe baan! Laat je weten hoe t gegaan is?
Snorlex: ik duim voor goed nieuws voor je!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:39

Spannend Tancreda en iedereen gefeliciteerd met de nieuwe banen of succes naar het zoeken!
Ik lees nog steeds mee en blijf voor jullie duimen.

Weet iemand misschien of het inderdaad klopt dat per 1 januari 2015 geen concurrentiebeding meer telt bij contracten voor bepaalde tijd? (dus een voorlopig contract).

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:47

Klopt! Bij nieuw gesloten (op of na 1 januari 2015) contracten.
Tenzij er sprake is van zwaarwegende bedrijfsbelangen (maargoed, dat krijg je niet zomaar voor elkaar).

Ik merk nu al dat het een lange nacht wordt haha.
Als ze goed nieuws hebben, waarom zeggen ze dan niet op de voicemail "we hebben leuk nieuws".
En "helaas krijg ik je niet te pakken", helaas? Want je hebt goed nieuws?
:')

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:33

Ik ben ook nog steeds op zoek. Mijn huidige werk staat mij helaas zo tegen, dat er toch wel steeds meer spoed achter zit. Sowieso heb ik ongeveer evenveel kosten als wat ik verdien, dus eigenlijk werk ik voor Jan met de korte achternaam. Daarnaast is de functie vreselijk saai. Ik zit maar wat te zitten en heb verder geen taken of verantwoordelijkheden. Ik ben alleen daar voor als het kind dat ik begeleid probleemgedrag laat zien, en dat doet ie meestal niet.

Nu heb ik een leuke vacature gezien, die perfect aansluit bij mijn opleiding, maar niet zozeer bij mijn ervaring. Toch wil ik graag solliciteren, maar weet ook dat ik een van de zoveelhonderd zal zijn.
Hoe pakken jullie een sollicitatiebrief aan? Ik heb ze tot nu toe altijd netjes en standaard volgens de richtlijnen, maar dat heeft nauwelijks effect gehad. Dus tips, hoe ik een brief kan schrijven die meteen in het oog springt zijn van harte welkom.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:35

Ik heb as vrijdag en volgende week dinsdag een gesprek bij 2 bedrijven! :)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:41

Ik word ondertussen ofwel genegeerd, ofwel afgewezen. Schiet niet op zo. Ik verstuur zo véél sollicitaties, maar steeds krijg ik weer redenen waarom ik niet op gesprek hoef te komen. Ik woon te ver, ik heb te weinig ervaring, mijn profiel sluit niet aan op de vacature (vacature voor een dierenwinkel. Ik heb dierenzorg gestudeert en ik heb gewerkt in een dierenwinkel, hoezo past m'n profiel niet bij de vacature >;) )

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:44

Klink bekend Noblesse, zo gaat het bij mij ook al een hele tijd helaas.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:47

@Ikke: ik probeer altijd origineel te openen. Dus niet "naar aanleiding van uw vacature ...".

Zo heb ik laatst gesolliciteerd bij een bedrijf met de slogan "no-nonsens. wij vertellen geen mooie verhalen maar bieden oplossingen".
Mijn brief ben ik begonnen met "no-nonsens, deze sollicitatiebrief bevat geen mooi verhaal maar een oplossing", en dan daarna waar ik de vacature tegenkwam en waarom ik de "oplossing" aka geschikte kandidaat voor de functie ben.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:50

Dankje Snorlex, haha dat is wel een goeie! Mocht je op gesprek/ben je aangenomen?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:57

Ikke89 schreef:
Dankje Snorlex, haha dat is wel een goeie! Mocht je op gesprek/ben je aangenomen?

Nee, ze hebben later de functievereisten veranderd waardoor ik niet meer in profiel paste (en bedankt, bedenkt dat even eerder als je een vacature openzet) :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:22

Snorlex schreef:
Klopt! Bij nieuw gesloten (op of na 1 januari 2015) contracten.
Tenzij er sprake is van zwaarwegende bedrijfsbelangen (maargoed, dat krijg je niet zomaar voor elkaar).

Dank je! Ik heb in augustus van dit jaar een half jaar contract getekend waar in concurrentiebeding van een jaar staat beschreven.
En er staat geen uitspraak over zwaarwegende bedrijfsbelangen bij verder.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:29

Snorlex schreef:
Ikke89 schreef:

Nee, ze hebben later de functievereisten veranderd waardoor ik niet meer in profiel paste (en bedankt, bedenkt dat even eerder als je een vacature openzet) :')

Dat is lekker banketstaaf....fijn

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:58

Stamper schreef:
Ik heb as vrijdag en volgende week dinsdag een gesprek bij 2 bedrijven! :)

Top!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:21

Even ego bericht. Ben aangenomen. Wel een week later beginnen dan gehoopt, maar mijn vader heeft werk voor mij die week. Dus dan kan ik volgende week iets doen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:15

Hier helaas een afwijzing. Ze hebben gekozen voor iemand met meer ervaring.
Blijf wel in het bestand.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:15

lovelys schreef:
Even ego bericht. Ben aangenomen. Wel een week later beginnen dan gehoopt, maar mijn vader heeft werk voor mij die week. Dus dan kan ik volgende week iets doen.

Gefeliciteerd!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:28

Pfff, ik heb even hulp nodig geloof ik :')

Ik zit enorm in dubio. Heb een bachelor rechten, voor master niet genoeg interesse in het vak.
Geswitcht naar master orthopedagogiek. Heel leuk en interessant maar voordat ik op dergelijke functie kan gaan solliciteren zijn we twee jaar verder.
Momenteel heb ik twee banen, beide op MBO 2/3 niveau, voor een fijn inkomen moet ik eigenlijk wel 40 uren draaien. Echter ook weekenden. Dat breekt me een beetje op, naast de studie.
Nu zijn er meer mensen die bijna geen weekend hebben maar ik mis de dag dat ik eens "niets" hoef.
Nu besteed ik aan alles een beetje tijd en dat vind ik irritant want ga liever ergens 100% voor.

Zoek dus eigenlijk één baan, op niveau (HBO) +/- 32 uren per week.
Budgetbeheer/bewindvoering spreekt mij ontzettend aan. Voldoe aan het profiel maar in de branche zelf nog geen ervaring.
Bedrijf wat me afwees gaf aan dit jammer te vinden, dat ik op zoek moet naar ervaring in de branche.
Maargoed, een stage kan ik niet lopen. Daar kom ik echt niet van rond. Net als een werkervaringsplaats.
Dus nu eigenlijk opzoek naar een bedrijf waar ik 1 á 2 dagen in de week ervaring op mag doen voor +/- 6 maanden. Eventueel nog een cursus bewindvoering.
Maar waaaaar haal ik die tijd vandaan? Dan moet ik stoppen met mijn studie. -O-
Moet/kan/wil ik deze later weer oppakken? En is "bewindvoering" het waard?
Of kijken of ik een HBO juridische functie kan bemachtigen? En daarnaast cursus bewindvoering?
Er zijn teveel opties en ik wil alles tegelijk maar eigenlijk ook niet omdat ik dan niet ergens 100% voor kan gaan :')

Heeft iemand een glazen bol te leen?

mdehaan26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:43

Snorlex schreef:
Pfff, ik heb even hulp nodig geloof ik :')

Ik zit enorm in dubio. Heb een bachelor rechten, voor master niet genoeg interesse in het vak.
Geswitcht naar master orthopedagogiek. Heel leuk en interessant maar voordat ik op dergelijke functie kan gaan solliciteren zijn we twee jaar verder.
Momenteel heb ik twee banen, beide op MBO 2/3 niveau, voor een fijn inkomen moet ik eigenlijk wel 40 uren draaien. Echter ook weekenden. Dat breekt me een beetje op, naast de studie.
Nu zijn er meer mensen die bijna geen weekend hebben maar ik mis de dag dat ik eens "niets" hoef.
Nu besteed ik aan alles een beetje tijd en dat vind ik irritant want ga liever ergens 100% voor.

Zoek dus eigenlijk één baan, op niveau (HBO) +/- 32 uren per week.
Budgetbeheer/bewindvoering spreekt mij ontzettend aan. Voldoe aan het profiel maar in de branche zelf nog geen ervaring.
Bedrijf wat me afwees gaf aan dit jammer te vinden, dat ik op zoek moet naar ervaring in de branche.
Maargoed, een stage kan ik niet lopen. Daar kom ik echt niet van rond. Net als een werkervaringsplaats.
Dus nu eigenlijk opzoek naar een bedrijf waar ik 1 á 2 dagen in de week ervaring op mag doen voor +/- 6 maanden. Eventueel nog een cursus bewindvoering.
Maar waaaaar haal ik die tijd vandaan? Dan moet ik stoppen met mijn studie. -O-
Moet/kan/wil ik deze later weer oppakken? En is "bewindvoering" het waard?
Of kijken of ik een HBO juridische functie kan bemachtigen? En daarnaast cursus bewindvoering?
Er zijn teveel opties en ik wil alles tegelijk maar eigenlijk ook niet omdat ik dan niet ergens 100% voor kan gaan :')

Heeft iemand een glazen bol te leen?

Ik herken het en kan je helaas niet helpen, behalve dan keuzes maken en kiezen waar je later echt gelukkig van wordt. Als je kans op een hoger salaris er is als je de studie hebt afgerond, kan je dan niet ondertussen bij je ouders elke maand een klein bedrag lenen? Wat je uiteindelijk weer terug kan betalen maar waardoor je wel je studie kan afmaken en iets meer tijd over hebt?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:56

Hé die heb ik al eens ingevuld! :)

Ik wil mijn ouders er eigenlijk niet voor op laten draaien. Paard, appartement, opleiding, cursus... en ik minder werken...
M'n ouders zijn tot veel bereid maar geen filantropische instelling haha.
Ik moet gewoon een bepaald basissalaris binnenhalen iedere maand. Kom nu net rond maar een extra cursus en minder werken kan eigenlijk niet.
En waar word ik later gelukkig van? :')
Ik moet gewoon ergens een keuze maken maar het is zo moeilijk.
1 baan, 1 studie, dat biedt overzicht :+