Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:25

Eens!!!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:10

Helemaal met je eens Mallootje. Als je wilt uitrazen en je verhaal kwijt wilt, mijn pb staat open.

Gisteravond een bijeenkomst gehad van de ondernemers van het shop in shop project. Helaas kon ik niet maar mijn man is wel geweest. Het mag nu ook openbaar gemaakt worden. Bedoeling is om de 1e vrijdag van mei open te gaan. Gelukkig had ik nu al 2 vrije dagen gepland dus vandaag staat er een bezoek bij een winkel inrichter op de planning. Morgen waarschijnlijk naar groothandels en andere zaken oppakken. Afspraak met de bank staat ook al gepland. Zaterdag krijgen we waarschijnlijk onze kassa. En zo hebben we nog wel wat zaken te regelen. Het gaat nu echt beginnen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 10:15

Neem je straks ook spullen in consignatie en/of dropshipping Paan?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:35

Wat spannend Paan, alvast heel veel plezier met alle voorbereidingen!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:20

Nogmaals gefeliciteerd, Paan! Echt tof dat het doorgaat! Heel veel plezier en succes gewenst met de voorbereidingen!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:26

Nu wordt het helemaal echt Paan! De voorbereidingen worden vast heel leuk, geniet ervan, want dat komt niet meer terug! ;) (Nu klink ik alsof ik over een zwangerschap oid praat:P)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:28

Leuk zeg :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:35

Hahaha ja inderdaad Mallootje! "Geniet er van nu het nog zo lekker klein is, want voor je het weet is het groot!" Zou wel een mooi toekomstperspectief zijn :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:40

Da's nog eens een businessvisie! :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:22

Nou, spannend!

Ben benieuwd hoe dat zich verder gaan ontwikkelen, hoop dat het jullie brengt wat je ervan verwacht / hoopt :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:42

Haha, die vergelijk met een zwangerschap.

Vandaag op pad geweest voor ideeën voor de inrichting. Genoeg ideeën opgedaan. Nu schiften, kijken wat past qua budget en ruimte.

Consignatie gaan we waarschijnlijk wel doen met iemand die we kennen en die unieke sieraden maakt. Daar gaan we volgende week mee om tafel om te kijken of we het samen goed kunnen oppakken. De meeste van onze vaste leveranciers voor de webshop doen niet aan dropshipping. We hebben er nu wel een voor horloges maar die serie loopt niet echt. Maar wie weet wat we verder nog tegen komen qua nieuwe leveranciers. We staan er in ieder geval niet negatief tegen over.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:44

Heeft er iemand misschien een voorbeeld van een consignatie overeenkomst voor mij?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:50

Mallootje schreef:
Nu wordt het helemaal echt Paan! De voorbereidingen worden vast heel leuk, geniet ervan, want dat komt niet meer terug! ;) (Nu klink ik alsof ik over een zwangerschap oid praat:P)

Vooral dat van die voorbereidingen in combi met zwangerschap :')
Hier alweer 26 weken ver.

Ik heb je mail trouwens gehad Mallootje, maar ik zit met een paar bedenkingen. De lokale ruitershop doet dit al een aantal jaren en ze hebben vrij uitgebreide algemene voorwaarden, misschien dat het een idee is om daar eens naar te kijken? Ik heb eigenlijk wel een bergje spul liggen, dus zal vanavond eens een mail jouw kant op gooien.

Paan, veel succes!!!!!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:19

Ik had ook wel nagedacht over uitgebreide voorwaarden maar uiteindelijk zag ik het nut er niet van in om het heel ingewikkeld te maken.. Het belangrijkste staat er volgens mij in, wanneer het gebracht & opgehaald kan worden, uitbetalingsmogelijkheden, dat het niet vroegtijdig opgehaald kan worden.. Wil er ook geen hele papierhandel van maken want dat maakt het toch minder aantrekkelijk. Maar wat je echt mist als voorwaarde mag je me gerust laten weten.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:29

Gave ontwikkelingen Paan, vind het een erg mooi concept.

Hier begint het voorjaar een stuk beter dan vorig jaar *\o/*
Heb alweer mensen van top tot teen mogen aankleden, merken jullie veel verschil met vorig voorjaar?

M.b.t. motorrijden was het toen natuurlijk echt bal, met dat slechte weer toen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:30

:wave:

Mag ik me hier ook melden? :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:34

Spannend allemaal Paan!

Over die foto's ed kan ik echt niet meepraten. Totaal geen verstand van.

Ik ga vanaf mei weer een dagje minder werken. Heb het echt heel druk dus durf die stap nu wel te zetten.

Welkom Aimee.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:20

Wat leuk Paan, succes ermee!

Nou, mijn KvK nr is binnen! Weer een stap verder, website schiet ook aardig op.

:wave: Aimee

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:32

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:39

Gefeliciteerd Paan!
En welkom ondernemers!

HorseTopShop; gebruik je Filezilla voor je FTP? Ik vind dat echt ontzettend handig werken. En welk open source systeem gebruik je? Magento?

Ik heb dit weekend een "chill weekend" gehouden en het hele weekend niet gewerkt. Eigenlijk best lekker! Hoe doen jullie dat met de weekenden en de werktijden in het algemeen?

Ik heb trouwens plek voor standjes op de Paard&Lifestyle Masterclass. Dus als je iets leuks hebt, moet je me even mailen of pb-en. Je hoeft geen standgeld te betalen; alleen een toegangskaartje. Je komt in de compilatievideo en op de website te staan. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:17

Ik kijk een beetje naar wat ik dat weekend en die week ga doen/heb gedaan. Als ik de hele week al veel heb gedaan en mijn vriend is het hele weekend thuis, dan maak ik er vaak een chill weekendje van. Maar als ik aan bepaalde dingen niet toe ben gekomen, of ik verveel me (omdat mijn vriend bijv. weekenddienst heeft, of een stomme film zit te kijken) dan kruip ik meestal wel achter mijn laptop om nog wat dingen te doen.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:45

Welkom Aimee! Wat voor bedrijf heb jij?

Ik heb Cyberduck voor mijn ftp, werkt ook lekker.

Wat heerlijk connepon85!! Zou ik ook vaker moeten inplannen. Echt een dag vrij nemen geeft toch een heel ander gevoel als dat je toch nog even aan het werk gaat. Ik vindt het soms best lastig te plannen allemaal.

Het liefst hou ik mijn weekenden vrij. Maar het komt er vaak op neer dat ik gewoon aan het werk ben :Y)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:53

haha, bekend probleem, Kaaaren!
Ik heb ook een rustig weekend gehad en gisteren lekker met een boek in de tuin gezeten. Laatste paar weken flink drukke weekenden gehad, dus had dit even nodig. Maar ik werk ook vaak nog op zondag wat uren door. Zaterdag is sowieso standaard voor mij een werkdag. Komende paar weken wel wedstrijden op zaterdag, dus dan zal er op zondag nog wel wat uurtjes bij komen om te werken.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:04

connepon85 schreef:
HorseTopShop; gebruik je Filezilla voor je FTP? Ik vind dat echt ontzettend handig werken. En welk open source systeem gebruik je? Magento?

Ja, ik gebruik Filezilla. Heel fijn programma.
Magento heb ik getest, maar dat gaat echt boven mijn kennis. Heb nu Sumostore geïnstalleerd.
Sumostore is nieuw en heeft potentie om Magento van de troon te schoppen. http://www.webwinkeladviseur.nl/blog/sumostore-review/

Ook dit is helemaal nieuw voor me. Soms zit ik vloekend en tierend eraan te werken. En vervolgens gaat het kwartje vallen.
Het is gewoon even testen, proberen, en nog meer proberen. Gaat vast goed komen :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:37

Bij mij loopt privé en werk compleet door elkaar, vind ik niet erg. Ik neem ook door de weeks uurtjes voor mezelf, in de ochtend bijvoorbeeld om boodschappen te doen, iets in huis of paardrijden. Aan de andere kant ga ik weer vaak in avonden naar bruidsparen, heb ik fotosessie in de weekenden, een workshop of beurs op zaterdag, ect.

Vind het juist lekker om zo flexibel te zijn, al probeer ik de zondag zo veel mogelijk 'vrij' te houden. Dat is de enige dag in de week dat ik iets samen kan doen met mijn vriend. Maar als er werk is, gaat dat voor!