[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 01:26

Nog gefeliciteerd!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:04

Bedankt. Straks mijn nieuwe rijbewijs maar aanvragen.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:23

Gefeliciteerd zonnebloem!

Kun je ook zakken als je een belangrijk bord te laat ziet?
Ik heb vaak dat ik 'verboden voor auto's' niet zie of net op tijd omdat mijn instructeur het dan zegt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:47

Ja dat kan.
Maar dan heb je geen problemen met borden maar met vooruit kijken en plannen en dan hoor je nog geen examen te doen, maar dat is een andere discussie ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:47

Als jij ergens in rijdt terwijl dat niet mag lijkt me dat een gegronde reden om te zakken.

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 00:41

Ik heb alleen gehad tijdens mijn examen dat ik een straat inreed die doodliep. Daarna was ik gewoon geslaagd, maar hoe streng ze zijn als je er echt niet in mag, weet ik niet. Denk ook dat het een beetje afhankelijk is van de examinator.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 01:34

Nee hoor dat is gewoon negeren van een bord, heeft niks met de dag van de examinator te maken. Geslotenverklaring moet je kennen, als oom agent in die straat staat heb je een prent te pakken als je pech hebt.
Met de brommer zijn ze daar wel milder in maar met de auto niet.
Doodlopende weg mag je gewoon in rijden dus daar zak je niet op.

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:26

Welke examinator maakt naar mijn idee juist ontzettend veel uit. Het blijft subjectief en dat vind ik in principe helemaal geen probleem, het zijn nou eenmaal mensen. Wat ik wel problematisch vind is dat door weet ik het hoeveel instanties en mensen het tegenovergestelde wordt beweerd, en dat is gewoon niet waar. Bovendien zorgt dit ervoor dat er ook niet iets kan worden verbeterd.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:05

Ja, ik ben namelijk een keer gezakt omdat ik (heel stom) een stopbord over het hoofd zag :=

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:22

Mariska14015 schreef:
Welke examinator maakt naar mijn idee juist ontzettend veel uit. Het blijft subjectief en dat vind ik in principe helemaal geen probleem, het zijn nou eenmaal mensen. Wat ik wel problematisch vind is dat door weet ik het hoeveel instanties en mensen het tegenovergestelde wordt beweerd, en dat is gewoon niet waar. Bovendien zorgt dit ervoor dat er ook niet iets kan worden verbeterd.

In welke verhouding heb jij met het cbr te maken? En hoe heb jij dat ervaren?
Ik bedoel kan je verduidelijken in welke situatie je die subjectiviteit merkt?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:30

ik heb 22 november mijn theorie examen, ben best zenuwachtig, maar heb aankomende zaterdag gellukig wel een theorie cursus.
Is t trouwens normaal dat een rijschool zonder overleg en zonder dat je je theorie hebt je praktijkexamen al plannen?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:32

Lijkt mij niet helemaal de juiste volgorde :=
Als je van het slechtste uitgaat en een aantal keer zakt, sta je daar op je praktijkexamen zonder theorie :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:24

Zo, al m'n bijscholingen afgerond *\o/*

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:29

Gefeliciteerd!

Ik heb nu sinds 2 dagen mijn pasje en heb al bijna de spiegel eraf gereden. Bah, valt wel even tegen, de overgang van diesel naar benzine is toch wel even wennen.

HappyBuddhaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:19

Mijn rijlessen gaan steeds beter, vind het ook super leuk! Alleen het is wel wennen want ben van een vw polo naar een Volvo v40 gegaan :').
Maar merk echt aan mezelf dat ik steeds zekerder en vlotter ga rijden!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:40

zonnebloem18 schreef:
Gefeliciteerd!

Ik heb nu sinds 2 dagen mijn pasje en heb al bijna de spiegel eraf gereden. Bah, valt wel even tegen, de overgang van diesel naar benzine is toch wel even wennen.

Ik héb de spiegel eraf gereden in mijn eerste week rijbewijs :') Over een jaar lach je erom :D

Ik had een aantal weken geleden m'n eerste écht spannende en écht genante situatie sinds ik m'n rijbewijs heb, ik stond namelijk voor de brug en had netjes m'n motor afgezet. Enorme rij auto's achter me. Gingen de bomen omhoog en wilde ik m'n auto weer starten... Niks -O-
Hele rij auto's achter me toeteren maar even helpen ho maar.
Uiteindelijk is er iemand uit de andere richting gestopt en me naar de kant geduwd, ANWB gebeld en toen bleek de accu compleet overleden te zijn :=

Gefeliciteerd met je bijscholingen Polly!!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:23

Sophie, wat fijn *\o/*
Een andere auto is altijd erg aanpassen idd.

Zonnebloem, een diesel lukt mij ook niet goed :=

nu heb ik soms dat ik langs een leuke auto passeer en denk: he, ik mag die gewoon kopen als ik wil :oo :D
wil dolgraag een fiat 500, maar toch maar een aantal jaar sparen en heb hier toch geen parkeerplek :+

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:34

Hoe hebben jullie je theorie geleerd? ik heb dat boek nu gelezen en bestudeerd, alleen kan niet goed uit een boek leren

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:36

Ik heb online theorie gedaan via Itheorie.nl en ik heb de laatste 2 lessen examentraining bij mijn rijschool meegepakt. Mede daardoor ook meteen de eerste keer geslaagd.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:51

Ik had de eerste weken ook moeite met benzine hoor! Had ook in een diesel gelest. Viel toch tegen. Maar na een aantal weken wen je eraan hoor! :j

Bij de auto's van mijn ouders is het zo dat je bij de diesel de koppeling rustig op moet laten komen en echt duidelijk even moet laten hangen op het aangrijpingspunt en dan 'los'.
Bij de benzine moet je het bij die van mijn ouders juist vrij snel doen en het aangrijpingspunt is hoger. En daar hoef je hem maar kort op vast te houden.

Dus de eerste weken als ik wegreed bij stoplichten met de benzine auto, hoorde je veel geluid maar er gebeurde weinig :')

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:54

Morgen voor de tweede keer examen doen..
Ik zal zo zenuwachtig zijn, vorige keer ook al. Laatste rijles ging ook al zo veel fout. :(

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 00:09

Slechte generale is vast een goede première, en anders probeer je er gewoon van te leren. Maak het niet groter dan het is, je leven hangt er niet vanaf.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:30

morgen theorie examen, de oefenexamens geven mij niet heel veel hoop :') ben benieuwd

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:42

Polly schreef:
Slechte generale is vast een goede première, en anders probeer je er gewoon van te leren. Maak het niet groter dan het is, je leven hangt er niet vanaf.

Helaas gezakt voor de 2e keer .. baal zo erg! In januari ga ik half jaar naar het buitenland. Voor die tijd tot nu toe nog geen praktijkexamen mogelijk.
De examinator zei dat ik te veel aan de linkerkant van de weg reed en te laat een plan maakte. Vond het zelf verder wel goed gaan. -O-

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:24

Wat balen Mies! Ik ben zelf ook nu 2× gezakt en ga nu een faalangstexamen doen, zodat ik er wat meer vertrouwen in ga hebben. Want 2× zakken is wel een flinke domper voor je zelfvertrouwen qua autorijden. Er komt vast nog wel een gaatje vrij tot januari! En anders lekker genieten van je ervaringen in het buitenland en niet nadenken over autorijden, dat komt daarna wel weer :j