Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:56

Zelf geaquarelleerde boekenleggers met hun naam erop :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:56

Oh wat leuk Sheran!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:59

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:03

Echt heel leuk. Als ik jouw leerling was geweest, had ik hier onwijs blij mee geweest.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:06

En wat anders; geven jullie je stagiair ook nog iets aan het einde van het schooljaar?

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:15

Goof schreef:
En wat anders; geven jullie je stagiair ook nog iets aan het einde van het schooljaar?

Ja, ik had een lio-stagiaire, die heb ik een lp gegeven :)

Voor de klas waarschijnlijk niks, zijn afspraken over gemaakt binnen het team. Vind ik wel jammer

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:22

Superleuk die boekenleggers! <3

Een collega heeft voor haar klas markeerstiften met de namen van de leerlingen erop, vind ik ook wel erg leuk en toepasselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:38

Wauw wat een gave dingen zie ik voorbij komen! Die boekenleggers zijn echt prachtig <3

Hier nog niks bedacht, zit middenin verbouwing/verhuizing en ook al begonnen met afnemen staatsexamens dus echt even super hectische periode.

Gelukkig zie ik mijn leerlingen allemaal nog op 20 juli dus ook nog even de tijd iets voor te bereiden. En ik neem ze ook mee naar volgend jaar als mentorklas, en dan examenjaar, dus doe dan wat meer.

Over LC/ld bij omo, ook daar is dat niet zo makkelijk (of iig niet bij de samenwerking waar mijn school onder valt). Qua procedure niet ingewikkeld, brief schrijven, maar maar weinig plek.

Gelukkig krijg ik per 1 augustus LC *\o/* maar voor de 5 scholen (33 sollicitanten) was er maar 5fte beschikbaar. En de afgelopen 3 jaar is er niemand bevorderd.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:44

Ik heb een examenklas als mentorklas.

Wij hebben na de laatste les (woensdag 1210, voor de start van examen op donderdag) met alle kandidaten friet en snack gegeten.
Dat vonden ze echt geweldig leuk.

Vorige jaar hebben we een heel grote stormbaan laten komen en hebben we daar met zijn allen een paar uur op gespeeld.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:48

Waauuwww die boekenleggers! Die zou ik ook wel willen kunnen maken, ik geef Nederlands ook! <3

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 21:20

Ik heb elke student een chocoladereep gegeven, met een smaak die bij ze paste en een persoonlijk kaartje met een leuk berichtje met een tip met een knipoog voor volgend jaar.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 22:50

Ik geef dan wel geen les maar ik heb de leerlingen die ik heb begeleid allemaal een persoonlijk kaartje geschreven. Dat konden ze allemaal heel erg waarderen.

Ik neem bijna afscheid van mijn collega’s omdat mijn stage er helaas op zit, ik heb geen tijd om volgend schooljaar te blijven werken dus voor nu is het een goodbye. Wel heel gek na een schooljaar lang 4 dagen per week te hebben meegelopen. Ik ken het hele reilen & zeilen en dat is bijna klaar.
Ook ik de laatste weken nog heftige casuïstiek, blijft continu schakelen. Dat heb ik dit jaar wel geleerd zeg _O-.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 23:24

Sheran schreef:

Supergaaf! Echt heel tof!

Gefeliciteerd, Haike! Ik dacht dat bij omo gemakkelijker was, maar dat is dan waarschijnlijk ook per school verschillend.

Ik heb ook lc. Ben 1egr, maar kan fietsen naar het werk en heb het enorm naar mijn zin. Het is wel goed zo!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 16:45

Ik heb op mijn huidige werk LC gekregen, geen sollicitatie of portfolio nodig. Vrijdag laatste lesdag gehad, nog een terugkomweek voor leerlingen die nog wat moeten afronden, dan vergadering, klassenuitje en eindfeest voor collega’s. Tevens mijn afscheid in de sectie, na de zomervakantie een nieuwe baan! Nog één keer aan het bureau in het lokaal.

Afbeelding

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 17:48

Leuk! Wat voor baan heb je? Nog wel in het onderwijs?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 18:06

Ik blijf in het onderwijs, ik ga op een kleine mavo werken in de buurt. Dan kan ik fietsend naar mijn werk. Ik ben nu docent Nederlands op een lyceum in Amsterdam. Denk dat het een groot verschil gaat zijn!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 23:14

Leuke foto! Naar je werk op de fiets is zo fijn!
Werken jullie met Kern? Hoe bevalt het?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 19:00

Nou, ik ga even een beetje opscheppen en veren in mijn eigen kont steken maar ben best wel trots. Afgelopen vrijdag zijn ze van onderwijsadviesbureau Expertis bij ons op school komen kijken en hebben ze mijn les geobserveerd.

Daar kwam deze blog uit:

https://bit.ly/3OJOGoR

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 19:44

Oh wauw, wat een mooi stuk! Daar mag je zeker trots op zijn!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 19:58

Echt een gaaf stuk, mag je echt trots op zijn. Het klinkt aan de ene kant fantastisch! Aan de andere kant vraag ik me 1 ding oprecht af, geen kritiek. Het klinkt nu als een plek waar alleen geleerd wordt. Maar in hoeverre is er ruimte voor sociale ontwikkeling, het ontmoeten van leeftijdsgenoten en daardoor het creëren van een identiteit?

Hier vanmiddag op mijn nieuwe school geweest. Ik krijg 2x een eerste klas, 1x een derde en 1x een vierde klas. Gelijk een examenklas!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:07

Hoe bedoel je die vraag precies? In principe mogen ze in de pauze buiten frisbeeën, voetballen, badmintonen etc. We gaan met ze op kamp, er zijn wegdagen met excursies maar ook Bobbejaanland etc. We hebben een extra sport en cultuurklas en ze kunnen indien genoeg merits verdiend lasergamen met de klas, filmavond etc, regelmatig workshops met o.a. suppen laatst.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:08

Spanned Flying_Angel!! Maar gaaf zo'n nieuwe job!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:40

Het voelt voor mij zo gekaderd dat er geen ruimte is voor kattenkwaad, lolletje trappen. Voor mij is school een plek waar je op je bek mag gaan, waar je mensen ontmoet, waar je kijkt hoever je kunt gaan. Natuurlijk niet extreem en zijn er consequenties!

Maar het voelt van goed gedrag wordt beloond, slecht gedrag gestraft. Het voelt heel netjes.

En nogmaals. Echt geen kritiek, ik ben oprecht benieuwd en het lijkt me gaaf om eens te zien hoe het gaat, dan voel je pas echt de sfeer. Ik kom denk ik van een soort tegenovergestelde school nu, daarom ben ik ook benieuwd!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:56

Flying_Angel schreef:
Het voelt voor mij zo gekaderd dat er geen ruimte is voor kattenkwaad, lolletje trappen. Voor mij is school een plek waar je op je bek mag gaan, waar je mensen ontmoet, waar je kijkt hoever je kunt gaan. Natuurlijk niet extreem en zijn er consequenties!

Maar het voelt van goed gedrag wordt beloond, slecht gedrag gestraft. Het voelt heel netjes.

En nogmaals. Echt geen kritiek, ik ben oprecht benieuwd en het lijkt me gaaf om eens te zien hoe het gaat, dan voel je pas echt de sfeer. Ik kom denk ik van een soort tegenovergestelde school nu, daarom ben ik ook benieuwd!

Oh er worden genoeg lolletje getrapt, maar daar hangen wel ( bij de meeste dingen ) consequenties aan. En een consequentie betekent niet meteen straf. Ook echt niet voor alles maar we zijn wel streng. Wij krijgen ook een groot aantal zorgleerlingen ieder jaar binnen die juist echt opbloeien in onze school omdat die zo voorspelbaar is. Ik snap jouw 'kritiek/feedback' wel hoor, het is iets wat we vaker horen van mensen die ( nog ) niet zijn komen kijken en dat beeld moet wel nog aangepakt worden. En ook wij zijn nog steeds lerende en zoekende in/op bepaalde gebieden.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 22:32

Wat gaaf zeg Amanda!
Als ik zou mogen vragen: heb jij ook bepaalde cursussen of zo gevolgd toen je hier kwam werken om in dit systeem mee te gaan? Of rolde je daar vanzelf in?
En vind je ook dat er nadelen aan het systeem kleven?