Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 14:13

Als ik het goed heb begrepen toen op mijn stage (politie Zuid-Holland Zuid) kan dat niet zomaar.

Met BOA kan je ook op verschillende politie functies solliciteren (zijn ook ambtenaren functies). Maar ook als leerplicht ambtenaar, boswachter, enz.
http://www.politie.nl/onderwerpen/buite ... enaar.html

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:06

Voor zover ik wet kun je wel weer de particuliere markt op... Alleen dan heb je alleen de daarbij behorende bevoegdheden... Dus niet alles wat je in een ambtenaarsfunctie ook had.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 06:22

Irene, wat vervelend dat je op je laatste dag nog even zo wordt uitgekafferd. Bah! Gelukkig had je genoeg lieve collega's die je wel het allerbeste wensen.

Ik heb momenteel even een sollicitatie stop. Behalve dan de vier verplichte.
Ben het na 10 maanden wel even zat om eerlijk te zijn. Telkens weer die afwijzingen ook al past mijn profiel perfect.
Ik werk een wisselend aantal uur bij Sandd en 1 dag in de week bij de zorg als schoonmaakster.
Heb me er maar bij neergelegd dat er niks beters komt. Geld is geld denk ik dan maar. Alleen het probleem is: het is niet genoeg om van rond te komen en samen met salaris van mijn vriend kan het allemaal maar net maar ook af en toe niet. Kortom een k.t situatie.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 07:52

Sja. Ik snap dat het vervelend is, maar de aanhouder wint. Het is echt gewoon een nare tijd met veel concurrentie en heel veel mensen hebben ook gerichte opleidingen en ervaring.
Misschien kun je een BBL opleiding doen? dan doe je opleiding en je verdiend... misschien is dat iets? Friesland college geeft ook volwassenen educatie.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:03

Ik heb even gespiekt maar de meeste opleidingen die ze geven zijn in de zorg en dat is nou iets wat mij totaal niet ligt. En helaas voor een BBL opleiding moet je juist al een baan hebben wil je een opleiding gaan volgen.

Het lijkt me wel weer leuk om iets te gaan leren, een nieuwe uitdaging. Maar ten eerste; weet ik eigenlijk helemaal niet wat en ten tweede; wie gaat dat betalen? En ten derde; niemand kan me garanderen dat ik daarna wel een baan heb.
Toen ik begon aan mijn netwerk-systeembeheerder opleiding vertelde ze mij dat je na het behalen van je diploma als het ware van school werd opgepikt en dat je zo kon beginnen met werken.
Ik sta eigenlijk nog steeds op het schoolplein te wachten haha.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:29

Zoals Irene zegt; de aanhouder wint :j

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:31

Dat is wel zo, maar na 10 maanden is de lol er wel vanaf hoor ;-) en hou ik gewoon bewust even een stop. Even tot rust komen en niet meer zo geobsedeerd bezig zijn. Ik moet zeggen; het geeft een hoop rust maar natuurlijk nog geen oplossing.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:07

Magica schreef:
Dat is wel zo, maar na 10 maanden is de lol er wel vanaf hoor ;-) en hou ik gewoon bewust even een stop. Even tot rust komen en niet meer zo geobsedeerd bezig zijn. Ik moet zeggen; het geeft een hoop rust maar natuurlijk nog geen oplossing.

Sorry hoor maar 10 maanden is niks. Y;( :o

Ben eigenlijk al vanaf 2008 bezig met solliciteren en heb in de tussentijd wel een baan gehad, maar eigenlijk alleen omdat ik dat inkomen nodig had en niet vanwege dat het zo fantastisch betaalde.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:12

Ik weet dat er mensen zijn die nog langer solliciteren, maar voor mij voelt het persoonlijk echt als een diep dal omdat ik na 9 jaar (bij het zelfde bedrijf gewerkt te hebben) werd ontslaan. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet verwerken en heb het er nog steeds moeilijk mee.
Ik heb het wel heel erg naar mijn zin bij Sandd, alleen helaas heb ik geen vaste uren daar. Het is maar net hoe druk het is.
Het baantje bij de zorg doe ik eigenlijk alleen maar omdat ik me verplicht voel om wat te gaan doen, maar eigenlijk ga ik er met grote tegenzin heen.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:33

hallo iedereen,
ik had me 3jaar geleden al gemeld, toen gelukkig vrij snel een baan gevonden, en nu zal ik me helaas ook weer moeten melden.
na bijna 3j voor mijn werkgever gewerkt te hebben met veel plezier, loopt in mei mijn contract af, en vast gaat er niet in zitten helaas.
dus nu al volop aan het rondkijken en vandaag de eerste sollicitatie verstuurd.
voor nu nog even aan het werk maar voorbereidend werk is half geslaagd denk ik maar.

@Marcella, pfoeh dan ben je al lang bezig zeg!
@ Magica begrijpelijk, als je het ergens naar je zin hebt, en je moet dan gaan is het bagger om daar de energie voor te vinden in een nieuwe werksituatie.
@ voor iedereen veel succes :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:35

fjordjes schreef:
2 weken geleden heb ik gesolliciteerd en een week later kreeg ik een bericht terug dat ze binnenkort contact met me opnemen. Tot nu toe niks gehoord. Moet ik de feestdagen afwachten en als ik dan niks gehoord heb zelf contact opnemen? Vind het lastig, want binnenkort is bij mij enkele dagen.

Inmiddels contact opgenomen en ze nemen nu in de eerste week van januari contact op, het is nu te hectisch/druk om er iets mee te doen.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:12

Ah, fjordjes, in ieder geval wel een teken dat ze je niet vergeten zijn!

Ik heb hier nog een paar dingen lopen, nu vanwege de feestdagen even een stop, ook bijna afrijden, en dan heb ik het hopelijk net een fractie makkelijker ivm rijbewijs.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:00

Hmm. Denk dat t sws in januari verder gaat, hier ook ff een stopje. Knal wel weer wat eruit morgen, aan sollicitaties, maar ze worden toch niet meer in behandeling genomen schat ik zo in!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:08

Ik ben gewoon verder aan het solliciteren. Zelfs op eerste kerstdag eentje. De drang om te vertrekken waar ik nu zit wordt iedere dag groter en groter. Het is dat ik een paard heb dat geld kost dat ik daar nog ben.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:11

ik ook hoor. Ik solliciteer ook door, maar ze werken echt geen sollicitaties meer af nu denk ik... ik heb alleen de griep en gister alles druit gekotst. bleh :(

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:11

Ik bedoel meer een stopje als in: je hoort toch niks..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:43

Ow zo, ja, dat heb je wel. Antwoord krijg ik inderdaad niet. Maar veel vacatures hebben toch sluitingsdatum 31 december, 6 januari enz. Dus daarmee dat ik toch gewoon verder blijf doen. Ik ben ook nog niet zo lang bezig, ik heb gezegd dat als ik na 6 maanden nog niets heb, ik dan even een stop inlas en dan wel een echte, gewoon niets meer zoeken, niets meer schrijven.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 01:21

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben een beetje een geval apart met een hele geschiedenis, maar feit is momenteel dat ik geen werk heb en dat wel wil :P En dat het niet erg wil lukken met werk vínden en dat is een beetje huiliehuilie, uiteraard.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:28

Natuurlijk! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Hoewel.... denk dat in dit geval er niet zo veel lol aan is, maargoed, gedeelde smart is halve smart ofzo? :')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:35

Verdamd. ik vind net een vacature waar ik geknipt voor ben ( mw bedrijfsbureau bij transportonderneming, wat ik ook al heb gedaan ) is het een wajong vacature. -O-

Toch maar een mailtje heengedaan. voor het geval dat. Nogal wat openstaan, ze hebben me meegenomen in de procedure voor een tijdelijke vacature bij een grote multinational, jeejeej.
Heb er nog een aantal waar ik een brief heen moet sturen, maar k heb zo geen puf. Verga van de pijn hier ( ze denken dat ik een galweginfectie of leverinfectie heb, morgen weet ik als het goed is meer.. ) en als klap op de vuurpijl ben ik ook nog eens snip en snipverkouden :(

Voor nu wens ik alvast iedereen een goede jaarwisseling toe en een voorspoedig 2014, moge iedereen maar een leuke baan vinden! :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:38

Ik ben weer terug van een weekje wintersport, dat was stiekem wel fijn :)

Jammer om dan hier te lezen dat het ff niet lekker gaat met de werkzoekenden.
Ik heb gelukkig nog een beetje positief nieuws, ik ben uitgenodigd voor een gesprek in A'dam. 7 mensen zijn uitgenodigd uit 100 aanmeldingen, dus dat is netjes.

Allemaal een fantastisch 2014 gewenst, hopelijk met veel goed nieuws over nieuwe banen *\o/*

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:33

Wie was het ook alweer die in de kinderopvang regio rotterdam zocht? Ik kreeg er eentje langs, en ivm de uren en afstand is het voor mij gewoon écht niet rendabel, maar ik wilde hem wel even delen. Is wel bso, geen kdv.
http://www.zoekbijbaan.nl/studenten/vac ... erdam.html

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 09:08

Ik piep even snel tussendoor.. ik zag een superleuke functie in Den Bosch:
Personal Assistant; Dechra Veterinary Products - Den Bosch

http://www.linkedin.com/jobs2/view/10206719?trk=rj_em

Het is dat ik tegen de reistijd opzie, anders had ik zeker een poging gewaagd :j Misschien iets voor iemand hier?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 09:14

Op naar een banenrijk 2014 :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:27

Mijn nieuwe jaar begint geweldig. Ik ziek, hond ziek, haha sjonge... mag ik 2013 terug?