Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen09

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:35

Eigenlijk ben ik niet zo heel erg stressbestendig, maar als je je maar bedenkt dat het altijd goedkomt, dan geeft dan wel rust! En het is zo ontzettend leuk om te doen! :) Vooral als je iedereen ziet genieten! :):)

Wat een leuke opdracht: dat is inderdaad wel anders dan man/vrouw. Maar wel weer interessant voor je portfolio en wellicht brengt het andere lesbische stellen ook op het idee een shoot te doen! ;)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:40

Corelli schreef:
11Afotograaf: ik bied als maatschappelijk werker persoonlijke begeleiding aan huis. Dit betekent dat mijn begeleiding de client mogelijk schade kan berokkenen en daarvoor wil ik een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten. Mocht ik bijv aangeklaagd worden, dan is de schade op mijn persoonlijk te verhalen en dat wil ik verzekeren.

Daarnaast wil ik me verzekeren voor evt schade die ik in het huis van mijn clienten kan veroorzaken, te denken aan de dure vaas die wordt omgestoten. Hiervoor heb ik een AVB nodig als ik het goed begrijp

Voor die vaas heb je idd genoeg aan een AVB. Voor het andere heb ik niet genoeg verstand van verzekeringen om je daar een advies over te kunnen geven. Hopelijk kunnen ze je daar bij het bureau waar je naar toe gaat goed over informeren.

Yucca schreef:
Alleen maar leuke reacties eigenlijk :-)

Mooi zo!!
Een lesbisch stel zal inderdaad wel anders zijn dan man/vrouw, maar ik denk dat je daar ook erg leuke dingen mee kan doen! Of misschien wel van die hele foute man/vrouw situaties nabootsen als ze daar voor open staan. Weet zo geen voorbeeld, maar ik denk dat het erg leuk kan zijn!

@Gwen: Dat zijn idd van die dingen die dan net mislopen, maar fijn dat alles goed is opgelost. Zulke dingen gebeuren altijd wel bij een evenement en ik vraag me af wie er heel duidelijk gemerkt hebben dat de bbq te laat aan stond. Vaak zijn mensen zo in gesprek dat ze het toch niet merken.
Wel fijn dat je het zo leuk vindt! Dat is het belangrijkste! Ik vind het ook altijd erg leuk om achter de schermen (als fotograaf ;-) ) mee te helpen met een evenement! Lekker dingetjes regelen en zo.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:30

Zo, net opeens heel snel een vrij grote beslissing genomen! Ik kreeg via de mail een aanbod van een tijdschrift, of ik tegen een gereduceerd tarief, een heel jaar in hun blad wou adverteren. Normaal doe ik daar niet aan, want ik vind het altijd te duur en verdien mijn investering nooit terug. Alleen dit was zo'n scherp aanbod (inclusief een jaar lang vermelding op de website en aandacht via social media) dat ik het niet kon laten schieten. Overigens gaat het dan niet om een klein advertentie'tje op zo'n grote advertentiepagina, maar om in elke editie een product onder de aandacht te brengen in de "musthave" categorie. Ik ben heeeel benieuwd of het wat gaat worden en ik zal t.z.t. uiteraard het resultaat hier spammen :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:31

Gefeliciteerd, klinkt als een mooie kans :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:38

Thanks, dat leek mij inderdaad ook! Ze hadden maar ruimte voor enkele ondernemers (soort last minute deal) en ik wil de shop ook graag buiten internet om onder de aandacht brengen, dus dit sluit daar mooi bij aan. En wordt het niets, naja, dan heb ik het in elk geval geprobeerd en weet ik dat ik daar nooit meer geld in hoef te steken ;)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:11

Dat is wel erg gaaf, Joyce! Gefeliciteerd!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:15

Gaaf Joyce. Met jouw leuke spullen in de vorm van een advertorial moet dat vast lukken.

Ik ga snel afruimen en opruimen en dan hoop ik nog even kan relaxen. Vlieg al vanaf 7 uur. Eerst newborn, toen kort thuis spullen uitladen en weer inladen. Straks bruidspaar.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:33

Is er iemand die ervaring heeft met uploaden via een FTP-accounts?

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:16

@ Gwen09: Bedankt! We proberen zo uniek mogelijk te blijven, al is dat soms moeilijk.

Verder iedereen bedankt voor het welkom. Nogmaals, ik zal niet veel posten, maar meelezen zeker!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:17

Corelli schreef:
11Afotograaf: ik bied als maatschappelijk werker persoonlijke begeleiding aan huis. Dit betekent dat mijn begeleiding de client mogelijk schade kan berokkenen en daarvoor wil ik een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten. Mocht ik bijv aangeklaagd worden, dan is de schade op mijn persoonlijk te verhalen en dat wil ik verzekeren.

Daarnaast wil ik me verzekeren voor evt schade die ik in het huis van mijn clienten kan veroorzaken, te denken aan de dure vaas die wordt omgestoten. Hiervoor heb ik een AVB nodig als ik het goed begrijp

Heb vanmorgen eens rondgebeld, wat offertes opgevraagd en heb een afspraak staan met een assurantiekantoor volgende week.

Ik heb deze verzekering bij de VvAA lopen, qua premie en polisvoorwaarden prima verzekering :)

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:00

@horsetopshop

ik werk daar standaard mee zodat ik de website kan updaten en dan online zetten. maar wat wil je erover weten?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:12

Ik heb een probleempje met de install map. Echter heb ik met Ier al contact gehad via PB die met de mogelijke oplossing is gekomen.
Heel dat FTP gebeuren is nieuw voor mij.

Ik ga nu proberen of ik eruit kom :)

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:20

ok geen probleem. succes

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:24

thx :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:27

Ohhhhh waar ben ik aan begonnen :') :') :')

Naja, het is voor het goede doel :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:14

Als je de instellingen in je FTP-upload-programma maar eenmaal goed ingevuld hebt hoef je er nooit meer naar te kijken in principe toch :P

Mijn oude site had ik in Dreamweaver en dat werkte ook via een FTP-verbinding :)

Nieuwe site is in principe makkelijker want dat is gewoon een kwestie van online inloggen en daar kan ik dus in principe vanaf elke computer waar dan ook aan werken als dat nodig is +:)+

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:37

Het is gelukt :)
Heb nu een open source systeem waar ik de nieuwe website in ga bouwen. We zijn zoveel gegroeid dat de oude website niet meer aan de eisen voldoet.
Met de nieuwe website kan ik ook de boekhouding en de kassa gaan koppelen wat voor ons weer een hoop werk scheelt :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:54

Potverdikke er zijn toch van die dagen dat je jezelf wel 1000x afvraagt waarom je in GODSNAAM ondernemer bent geworden en niet simpel zoals iedereen in loondienst kon gaan werken.. G$#!*%

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:59

Wat is er?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:02

Ik stuur je even een pb'tje, voor De Grote Boze Wereld me hier op pakt ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:06

Haha is goed ;)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:15

Oh jeeh wat is er?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:17

Ik ben een beetje pissed off door het gebrek aan respect van mensen, en dit keer gaat het nog niet eens om een klant :) Ik zou sommigen echt een keer willen uitnodigen om 1 jaar in het ondernemerschap te stappen, eens zien of ze dan nog denken dat het zo makkelijk gaat en dat alles kan..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:19

Amen! _/-\o_

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:24

Helemaal mee eens, Mallootje!
Laatst bijgewerkt door 11AFotograaf op 26-03-14 19:25, in het totaal 2 keer bewerkt