Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikkebenhier schreef:Ik ben al een tijd naar werk aan het zoeken, maar het wil maar niet lukken...
Ik heb een hogeschool diploma en nog enkele andere kwalificaties.
Ik heb al voor verschillende jobs gesolliciteerd, maar steeds krijg ik het antwoord dat ze verder gaan met kandidaten die meer ervaring hebben...
Nu mag ik morgen op gesprek voor een job als magazijnier voor een groot internationaal bedrijf. Ik zie de job en vooral de uren (ploegensysteem) wel zitten, maar mijn mama is heel negatief.
Ze vindt dat ik met hogeschool diploma niet in een magazijn thuis hoor, omdat je daar geen studie voor moet gedaan hebben. en ze zegt dat die job heel weinig verdient...
Ik ben benieuwd naar het gesprek morgen (ze zeiden het is een voormiddag met rondleiding en gesprek en selecties).
Is iemand hier magazijnier? of is er iemand die mij wat meer info kan geven ivm magazijnier werk en vooral ook loon?
Stamper schreef:ikkebenhier schreef:Ik ben al een tijd naar werk aan het zoeken, maar het wil maar niet lukken...
Ik heb al voor verschillende jobs gesolliciteerd, maar steeds krijg ik het antwoord dat ze verder gaan met kandidaten die meer ervaring hebben...
Nu mag ik morgen op gesprek voor een job als magazijnier voor een groot internationaal bedrijf. Ik zie de job en vooral de uren (ploegensysteem) wel zitten, maar mijn mama is heel negatief.
Ze vindt dat ik met hogeschool diploma niet in een magazijn thuis hoor, omdat je daar geen studie voor moet gedaan hebben. en ze zegt dat die job heel weinig verdient...
Ik ben benieuwd naar het gesprek morgen (ze zeiden het is een voormiddag met rondleiding en gesprek en selecties).
Is iemand hier magazijnier? of is er iemand die mij wat meer info kan geven ivm magazijnier werk en vooral ook loon?
Hier orderpicken/inpakken...
ikkebenhier schreef:Ik ben al een tijd naar werk aan het zoeken, maar het wil maar niet lukken...
Snorlex schreef:Mijn gesprek ging wel oké denk ikfijn gesprek maar soms lastig om mijn motivatie en enthousiasme goed over te brengen in woorden zonder helemaal hyper over te komen haha.
Klinkt dat stom?
Het wel gehad over salarisindictie, uren, op welke termijn beginnen, na gesprek korte rondleiding maar ik weet natuurlijk niet of ze dat bij iedere sollicitant gedaan/gevraagd hebben.
Snorlex schreef:Haha, zolang ze niet plat/binnensmonds praten moet de bedoeling wel uit de context te halen zijn denk ik Jeanine
Ik hoop het, dat ze het zien als spontaan haha. Heb relevante werkervaring maar in de functie ben ik groen, hoop dat ik het niet hoef af te leggen tegen een heel ervaren iemand. Hoewel, ben in salaris goedkoper, ze moesten een beetje gniffelen toen ik mijn huidige bruto-uurloon vertelde
Snorlex schreef:Oh hier precies hetzelfde! Solliciteren voor "echte" banen haha.
Dan kan ik op mezelf, financieel onafhankelijk, wellicht eigen auto...
Het is niet alleen de baan maar het geeft ook direct een "boost" voor waar je staat in het leven. Opent veel meer deuren.
Netam89 schreef:Ik ben gisteren gebeld door een bedrijf dat mijn cv van Monsterboard heeft gehaald. Toen het bedrijf belde voelde ik al meteen, dat er iets niet klopte. Ondanks dat heb ik wel aangegeven, dat ik bereid ben voor een kennismakingsgesprek. Die avond heb ik nog informatie op internet gezocht over het bedrijf en het bleek dat ze in 2013 bij ''Radar'' op tv zijn geweest. Vandaag maar terug gebeld, dat ik er toch vanaf zie. Kreeg ik als reactie '' oh je hebt vast informatie van internet afgehaald''. Ik heb de vrouw maar vriendelijk bedankt en de eer aan mezelf gehouden..
Netam89 schreef:Dat dacht ik nou ook.
Jaren terug ben ik ook door een bedrijf gebeld, dat deed aan piramide praktijken, weet even niet meer de naam van het bedrijf. Op dat moment denk ik dan ook, waarom zou je daar willen werken. Je probeert alleen maar mensen erbij te n**ien. Nee, hoor ik ben niet zo persoon. Dit bedrijf was destijds gevestigd in Arnhem.
Tancreda4 schreef:Snorlex, spannend dus, wanneer ga je het horen?
Ik heb gisteren gesprek 2 gehad en ik wist niet zo goed wat ik er van moest vinden, maar vandaag een contract opgestuurd gekregen en lijkt er op dat ik maandag al begin.... kan het nog niet echt bevatten en het stomme is dat ik mij ook nog niet eens zo heel blij voel of iets, misschien moet dat nog komen
lovelys schreef:Wow Tancreda, wat super fijn!
Ik ben ook gebeld door een callcenter. Mijn vriend werkt bij dezelfde callcentre op een andere afdeling en andere functie, maar die had mij opgegeven zodat ik toch redelijk snel aan het werk ga. Werd ik opgebeld of ik niet op het project van mijn vriend wilde werken XD Nou nee niet als hij mijn leidinggevende wordt hahahah.
Snapte ze zelf ook wel en kreeg direct een ander project aangeboden. Maandag sollicitatie gesprek en de week erop misschien al beginnen. Nu hopen dat ik dit ook niet verpruts...