Ik heb de eerste en laatste paar pagina's even gelezen, want over een paar weken heb ik mijn eerste nachtdienst. Ik loop stage op de verloskamers innemen ziekenhuis. Baby's worden ook s nachts geboren...
Maar hoe bereid ik me het beste voor op de eerste nacht? Ik heb er 4 in totaal achter elkaar... Maar wat tips en tricks zijn welkom. Mijn nachtdienst is van 21.45 tot 7.15. En ik zit nog een klein uurtje in de auto van en naar huis.
Je zult moeten uitvinden wat voor jou werkt, dat leer je gaandeweg wel. Wat voor mij werkt is dat ervoor laat naar bed, smorgens vroeg op en lekker actief buiten bezig zijn. Zeker als het buiten koud is, en dan thuis wat eten, warm douchen en rozig je bed in om voor te slapen Vooral niet in bed gaan liggen met het idee "ik MOET slapen", dan lukt het niet, maar gewoon genieten van het feit dat iedereen aan het werk is een jij niets hoeft (je moet het een beetje leuk maken voor jezelf tenslotte )
sNachts eet ik niet zo zwaar, vaak salade, wat yoghurt, fruit en soms een tosti. Hoe zwaarder je eet, hoe groter je dip erna vind ik altijd. Maar ook dat verschilt per persoon.
En smorgens gaan de meesten gelijk naar bed, ik kan dat niet. Ik word ongelukkig als ik geen daglicht zie, dus ga altijd eerst m'n paarden doen en dan herhaal ik de riedel van de dag ervoor (eten, douchen, slapen)
Ik heb nog twee jonge kinderen dus als ik moet werken gaat gewoon de wekker om 7 uur in de ochtend. Dan doe ik gewoon mijn normale dingen en ik probeer dan om 18 uur weer te gaan liggen tot 2130. Als ik nog een nacht moet breng ik eerst de oudste naar school en ga dan van 9 tot 15 naar bed en dan s avonds dus weer. Ik eet brood fruit en rijstewavel in de nacht. Je moet echt uitvinden wat voor jezelf werkt.
Ik mag morgen weer voor vier nachten. Moest eigenlijk vijf maar collega neem eentje over
Geen nachtdienst van het werk.... Maar zit wel met de kleine beneden. Was erg huilerig en ben er dus maar uit gegaan. Met fles gegeven. Hopelijk wordt ze zo moe
Lekker ramona. Kunnen ze vast waarderen. Hier kreeg ik een chocoladeletter.
Eindelijk de rapportages gelezen. Was er zondag voor het laatst. En wat beelden terug moeten kijken. Nu eerst een bakje koffie en dan maar even aan de studie
Zo ineens mega inkakker terwijl het de hele nacht goed ging pff
Melissa0304
Geplaatst: 09-12-18 13:38
sabine1979 schreef:
Marcella schreef:
Ik had vorige week op rooster vrijdag, zaterdag en zondag, maar uiteindelijk alleen een vrijdag gewerkt was volgens Trigion niet ingepland. Mag vanavond weer 1 nacht.
Collega
Hier nog een collega mag vanaf morgen wee 4 nachten
Vanmorgen heb ik dus een uur in de auto moeten wachten... was mijn huissleutel vergeten. Onze zoon is normaal gesproken altijd vroeg wakker, maar nu natuurlijk niet...
Omdat het nu rustig is ga ik even aan de studie.
sabine1979
Geplaatst: 10-12-18 02:44
[[/quote]
Collega [/quote]
Hier nog een collega mag vanaf morgen wee 4 nachten [/quote]