Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:55

Goof schreef:
PSvanLot schreef:
De VO docenten blij met de nieuwe CAO?

Tuurlijk!
Flinke loonsverhoging en pb naar 90 uur.

Zag net dat het PO er hetzelfde bij krijgt. Goed werk!

Ben stiekem ook wel blij met het uit laten betalen van de 40 uur aankomend jaar! Toch nog een mooi extra bedrag.

Kan me nog niet zo goed voorstellen hoe ze de uren van het pb straks effectief in gaan zetten.

Annetje

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 21:16

Help me even... pb? Ik kom niet verder dan persoonlijk bericht. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 21:19

Persoonlijk budget.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 21:23

Annetje schreef:
Help me even... pb? Ik kom niet verder dan persoonlijk bericht. :+

Het was bijna goed ;)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:54

Ik pak af en toe een dag of middag vrij van de pb-uren, maar ik heb alsnog 200u staan. Misschien als ik genoeg uur heb, dat ik dan een jaar een dagdeel extra vrij neem? Die loonsverhoging is wel lekker, maar ook logisch als je het naast de inflatie zet.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 07:54

Ah ik snap waarom ik de afkorting niet thuis kon brengen... ik ken de term niet. :+ Is dat de pot waarmee je cursussen enzo betaalt? Waar zou ik moeten kunnen zien hoeveel ik er heb? Op mijn loonstrook of jaaropgave heb ik het niet kunnen vinden.

Site van de aob zegt
Cao-afspraken scholing

"Jaarlijks gaat tien procent van de personele bekostiging naar professionalisering in tijd en geld. Als docent op een middelbare school heb je recht op ten minste 83 klokuren en mag je zelf beslissen hoe die uren worden ingezet. Zowel docenten als onderwijsondersteunend personeel krijgen een budget van 600 euro per jaar voor scholing. Onderwijsondersteuners hebben recht op ten minste veertig klokuren. Opgedragen scholing door de werkgever wordt volledig vergoed in tijd en geld."

Hier staat ook wat informatie https://support.zermelo.nl/kb/articles/ ... ens-de-cao
Maar weet ik nog steeds niet waar ik mijn saldo kan vinden.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 08:38

Nee, Annetje, niet voor scholing. Pb-uren zijn voor de werkdrukverlichting. Jij hebt ze ook! Nu 50 bij een 1.0fte-baan. Straks 90.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:39

dejavu schreef:
Nee, Annetje, niet voor scholing. Pb-uren zijn voor de werkdrukverlichting. Jij hebt ze ook! Nu 50 bij een 1.0fte-baan. Straks 90.

Is dat dan per jaar? Nooit geweten dit.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:03

dejavu schreef:

Bij ons wordt het volgens mij ook nooit ingezet.
Hoe kan ik dat zien?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 16:48

PSvanLot schreef:
dejavu schreef:

Bij ons wordt het volgens mij ook nooit ingezet.
Hoe kan ik dat zien?

Wij moeten elk jaar aangeven of je wil sparen, uitbetalen of opnemen!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 17:26

O, dat is mooi om te weten. Hier wordt er niks mee gedaan voor zover ik weet.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 20:29

Ik werk op een vo met een mbo cao. Lekker vreemde constructie. Maar daar was onlangs al een nieuwe coa akkoord. 4% er bovenop. Verder nog geen tijd gehad om het door te lezen. Mbo docenten hier die dat wel al hebben gedaan?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:25

Annetje schreef:
dejavu schreef:

Is dat dan per jaar? Nooit geweten dit.

Wat gek! Is idd per jaar. Bij ons kun je het sparen of af en toe inzetten voor een vrije dag of inzetten als vermindering op de uren op je jaartaak.

Sommige collega's hebben flink gespaard en hebben dan in mei al vakantie. Eentje wandelde naar Santiago de Compostela in pb-tijd.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 07:29

Ik denk dat veel mensen er niet van weten?

Ik dacht ook dat het was om bijvoorbeeld een cursus van te doen.

Maar hoe wordt dat opgelost met de uren die dan uit vallen? Snap dat een dat niet zo erg is, maar als je van mei tot aan de zomer vrij hebt?

Ik werk op een kleine school en we hebben secties met maar 1 of 2 docenten. Hebben de leerlingen dan 3 maanden geen AK bijvoorbeeld?

Goh wat veel vragen…

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:03

Een dag of soms week wordt niet vervangen en als het langer is, vangt de sectie het op. (Tegen betaling.)

Met een kleine school is dat lastig, maar ja, je hebt er recht op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:40

dejavu schreef:

Ik heb dit eens (snel) nagevraagd en kreeg te horen dat onze stichting (omo) daar niet aan mee deed. Dat lijkt me wel vreemd aangezien het landelijk geregeld is volgens mij? Ga hier nog wel eens verder achteraan bij de juiste persoon.

Hebben jullie dit allemaal wel, en nemen jullie komend jaar op of laten uitbetalen? Ik las dat uitbetalen overeenkwam met eenmalige verhoging van 2.5%, maar als dat van een bruto maandsalaris is, is dat echt niet veel (of ik ben heel blond?)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:52

Ah, vandaar dat ik het niet ken. Ik werk ook op een omo-school.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 21:30

Annetje schreef:

Hier ook OMO. Wel lekker kort door de bocht 'wij doen daar niet aan mee...' Waar is het geld al die jaren gebleven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:45

PSvanLot schreef:
Annetje schreef:

Hier ook OMO. Wel lekker kort door de bocht 'wij doen daar niet aan mee...' Waar is het geld al die jaren gebleven?

Degene aan wie ik het vroeg misschien niet ook de beste persoon hiervoor, dus zal binnenkort eens bij een ander informeren hoe het precies zit.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 23:08

Maar het ligt toch vast in het Cao? Daar heb je toch recht op? Ik vind dit heel gek.

Wel heb ik het idee, dat omo betere voorzieningen heeft voor ouderen en sneller ld uitschrijft voor 1egraders.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 23:31

Oh dat sowieso. Om een Lc of Ld functie te bemachtigen bij ons, moet je door een hele sollicitatieprocedure heen waarbij je op zijn minst met 20 kantjes tekst je kunde moet verdedigen en dit dan presenteren aan zo'n 6 mensen waaronder directie etc. En dan elk jaar aantonen dat je nog steeds Lc of Ld waardig bent. Best een dingetje.

En dan hoor ik van sommige scholen: oh ja als je hier zoveel uur in de bovenbouw werkt krijg je Lc/Ld/weetikveel :+

Ik werk komend jaar bijna volledig in de bovenbouw, ben dan sectieleider, doe allerlei extra taken en dergelijke en ik mag toch echt eerst solliciteren :+

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:19

Oh ja die ervaring met opstromen naar LC ken ik ook.
Je moet een heel plan van aanpak schrijven en moeilijke gesprekken voeren inderdaad.
Hier is LD niet eens een optie, ja alleen als je directeur bent. Dat ben ik niet haha.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:38

Geven jullie je leerlingen/ mentorleerlingen (VO) nog iets leuks mee aan het einde van het jaar? En zo ja, wat?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:40

Hun diploma (hopelijk). Sorry, open deur. :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:55