Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:35

Irine, wat naar om zo te vertrekken, dat ze niet nog even 1 dag hun fatsoen houden...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:45

Gini schreef:
Irene, lijkt me alleen maar een opluchting dat je daar weg kan.

Het is 1 iemand. Echt. En ik geloof niet dat mensen ook maar een idee hadden van hoe erg het was.

vuurneon schreef:
Irine, wat naar om zo te vertrekken, dat ze niet nog even 1 dag hun fatsoen houden...

Dat zei mijn manager ook. Dat is dan een volwassen vent. Ik was erg boos maar ook emotioneel, zeker omdat er zoveel mensen afscheid kwamen nemen en dan zeggen dat het zo vreselijk zonde is.

De nieuwe directeur woont praktisch naast mijn ouders ( is aangenomen om de bezem erdoor te halen) en die zei: wat is er aan de hand ??? De dame van P en O zei: emotionele laatste dag ( is ook wel zo, maar ja, ik denk dat ze niet direct wilde zeggen wat er aan de hand was en ik laat dat dan maar zo.. komt wel ).

Komt hij voor me staan: jamaarjamaar je weet toch dat het niet persoonlijk is..?? Helemaal geschrokken... Blijkbaar raakte dat hem toch wel weer. Tuurlijk weet ik dat ( en daarom was het ook niet ) maar ze zeiden daar allemaal dat het wel eens goed is dat er iemand gekwetst raakt en dat mensen dat ook zien. Zo weten ze dat daden en woorden ook een gevolg hebben. Ben er nog van slag van...

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:57

:(:) irene
wat een vreselijke vent bah bah.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:00

Het zegt genoeg over die persoon Irene, namelijk dat het een grote oetl.l is! Over jou zegt het dat jij een medewerker was met hart voor de zaak, geheel positief dus. En ik denk uit jouw berichten te begrijpen dat de rest van je excollega's er precies zo over denkt.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:38

Irene vasthouden aan de positieve reacties!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:18

Dat is wel heel lastig vind ik. Had ook niet verwacht dat het me raken zou eigenlijk.. Maar zit nu in dubio wat te doen. Heel veel mensen vinden dat ik er werk van moet maken...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:44

Waarom heel veel negatieve energie in zoiets stoppen terwijl je zoveel positieve energie nodig hebt om iets nieuws te vinden? (+ het levert je uiteindelijk niks op)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:56

Das zeker waar. :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:11

Jeetje Ir1ne, wat een verhaal joh! Wat een belachelijke vent, ik vind het klinken als een vorm van geestelijke mishandeling
Lukt het je om nog te focussen op de reacties die wel prettig waren? Want het is toch wel heel zonde als dat gevoel totaal teniet wordt gedaan door één vent. Met zo'n invloed, bah

Ik had afgelopen donderdag gesprek bij die organisatie die reizen aanbiedt voor verstandelijk beperkten en ben helaas niet door naar de volgende ronde. Was verder een goed gesprek (erg gezellig ook haha) en ze gaven ook aan dat het daar niet aan lag, maar er waren erg veel sollicitanten en dan mis ik nét dat stukje ervaring dat ze dan zoeken (gok ik, want kreeg een vrij standaard mail).
Helaas pindakaas, maar het is niet anders

Net wel een hele leuke passende vacature gevonden, maar er staat dat het nodig is dat je een rijbewijs een auto hebt en dat heb ik niet. Ze zoeken iemand per 21-02 en ik zou per 01-02 met rijlessen kunnen beginnen (wat ik ook van plan ben). Toch solliciteren of beter niet?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:29

Dat hangt natuurlijk af van de vacature. Als het is om een vertegenwoordiger die drie provincies als werkgebied heeft, dan kan je niet om dat rijbewijs heen. Maar meestal, als de vacature voor de rest echt helemaal bij me past, laat ik het niet schieten omdat ik nog geen rijbewijs heb. Dan kan je (moest het zover komen) altijd nog onderhandelen over de startdatum.

Irene, dat 1 man het zo kan verzieken, jeetje. Persoonlijk zou ik er ook geen energie meer in steken. Denk aan de leuke reacties!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:38

Mn manager ( of exmanager) heeft hem er op aangesproken. Antwoord was dat hij wel wist dat hij het niet had moeten doen. Maar hij is dan niet zon grote vent dat hij me ff een berichtje stuurt oid.
Zo jammer dit.

Verder zei hij hetzelfde als wat Splash zegt: focussen op de positieve reacties, niet op de negatieve.

Ik ben vandaag gebeld door een bedrijf wat vrijwillige vacatures heeft, voor een vacature medewerker marketing. Maar ja, beter iets dan niets :)

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:08

Ik kreeg afgelopen week te horen dat ik per 1 januari ontslagen ben.....
Omdat ik mijn aantallen niet haalde ( werkte als Boa ) :(
Lekker zo voor kerst

HouVanUtopiaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:09

Wat balen zeg. Mooi kt zo voor de kerst!

Ik zie net een vacature open staan dus meteen cv gestuurd ook al zullen ze nu niet kijken

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:25

Riannesodd schreef:
Ik kreeg afgelopen week te horen dat ik per 1 januari ontslagen ben.....
Omdat ik mijn aantallen niet haalde ( werkte als Boa ) :(
Lekker zo voor kerst

Wat een k*tbericht. Heb je ze verder nog nooit over gehoord dat je je targets niet haalde?
Heb altijd al geroepen dat E een quotum vol moesten schrijven, en hier wordt het nog eens bevestigd. Succes met het zoeken naar wat anders

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:16

Ja ze hadden we gezegd dat ik beter mijn best moest doen, maar als er niets is is er niets....
en ik ga absoluut niet staan wachten ergens tot iemand een overtreding maakt..
maar voor de rest was alles goed en waren er geen problemen, het is ook niet tegen me gezegd van : hey als je je aantallen niet haalt ga je eruit....
maar goed het is hun keus en ik ga maar opzoek naar wat anders, iets wat misschien ook beter in mijn straatje past.
maar het bederft je kerst wel....
Dus maar snel opzoek naar wat anders ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:05

T lijkt mij ook nogal wat als je dingen moet gaan uitschrijven voor niks.... :?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:32

Wachten tot ze een overtreding begaan toch? beetje bijzonder..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:38

2 weken geleden heb ik gesolliciteerd en een week later kreeg ik een bericht terug dat ze binnenkort contact met me opnemen. Tot nu toe niks gehoord. Moet ik de feestdagen afwachten en als ik dan niks gehoord heb zelf contact opnemen? Vind het lastig, want binnenkort is bij mij enkele dagen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:54

Ik zou nu even contact opnemen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:56

Ik zounook gewoon even contact opnemen, kun je allicht polsen wanneer je reactie mag verwachten.
Het nadeel van termen als "binnenkort" is idd dat de 1 daar een paar dagen aan vast hangt en de ander er zo 2 weken van maakt.

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:41

Daarom is het voor mij ook maar beter dat ik wat anders moet zoeken, misschien moet ik maar terug de beveiliging in.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:08

Misschien dat je iets van een ontheffing aan kan vragen, maar officieel ben je nu door je BOA diploma een ambtenaar en kan je dus eigenlijk niet meer werken in de beveiliging.

Heb namelijk ook een periode BOA willen doen, maar vond het nogal nadeel dat je dan aan het ambtenaars gedeelte vast zit. Je werkgebied word dan ook gelijk kleiner.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:39

Ik heb net een rondje uzb's gedaan. Heb wel wat waardevolle tips gekregen. :) Daarnaast kende ik al 1 bij een van de uzbs, een van de dames, die net een klant heeft binnen gehaald waar een ander bedrijf me ook al heeft voorgesteld dus dar ook ff mn hengeltje uitgeworpen.

Back in business... :)

Marcella waarom mag je dan niet meer de beveiliging in?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:45

Beveiliging is werk in de particulier branche en als BOA ben je ambtenaar.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 14:04

Maar als je ontslag krijgt als ambtenaar kun je niet in de particuliere branche aan het werk?