Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:24

Ja als ik het dan weer hoor of weet dan denk ik altijd: ook maf dat ik het niet meer wist :?

Maar dan een poosje later zie ik je weer langskomen zonder je naam in je onderschrift en dan denk ik weer...ehm wat was het nu ook weer...en zie ik zeg maar m'n hoofd je logo, naam met al die klinkers op het eind...maar kan hem net niet "lezen" zeg maar in het plaatje van m'n geheugen....heel suf.

En meestal heb ik toch een aardig geheugen. Zal misschien zijn omdat ik niet zoveel heb met van die "glamour" - achtige namen, zo vergeet ik ook altijd de naam van die ruitershop met dat logo van dat paard met die wervelende manen....is ook zo'n glamour-naam....uhm....oja Horsemopolitan :P

Dat soort chique / hippe namen gaat bij mij allemaal in 1 "laatje" in de grijze massa en dan kan ik het niet meer zo snel ontwarren zeg maar :o

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:20

Bedankt voor de reacties, jullie hebben zeker gelijk, er zijn er al zoveel.

Het was idd wel de bedoeling er inkomen aan over te houden aangezien ik al vanaf okt zonder werk thuis dit helaas.

In april ga ik examen doen voor het honden trimmen dus hoop te slagen en mijn eigen trimsalon te openen, dat is sowieso wel iets wat er komen gaat :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:31

holly schreef:
Waarom koppel je die 2 niet naar fuzzylicious? Dan kun je in je reclame ook die namen gebruiken en komen ze op je shop uit. Overleg maar eens met de bouwer wat daarin mogelijk is.

gebruik je adwords dan kun je ook de foute spellingen opnemen natuurlijk.

Bedankt voor de tip, maar ik vond het vrij logisch om ze te koppelen, dus dat is direct gebeurt toen ik ze in mijn bezit had :o :D

Ik gebruik overigens geen Adwords, wellicht in de toekomst, maar ik vind het voor nu te duur.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:50

hyawatta schreef:
Bedankt voor de reacties, jullie hebben zeker gelijk, er zijn er al zoveel.

Het was idd wel de bedoeling er inkomen aan over te houden aangezien ik al vanaf okt zonder werk thuis dit helaas.

In april ga ik examen doen voor het honden trimmen dus hoop te slagen en mijn eigen trimsalon te openen, dat is sowieso wel iets wat er komen gaat :j

En misschien kan je dat dan combineren door (luxe) verzorgingsproducten voor honden erbij te verkopen? Toen mijn hondje er nog was ging hij weleens heen voor een wasbeurt (kortharig, dus niks te trimmen) en die shampoo werkte zo goed daar, hij rook na 2 weken nog lekker. Dat lukte met thuis wassen echt niet. :+

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:53

Precies, dat zou je wel kunnen doen! Een trimsalon starten (al is dat natuurlijk een fikse investering) en net als bij de kapper, verzorgingsproducten en "frutsels" aanbieden. Strikjes, halsbanden, luxe lijnen, etc. Gewoon van die leuke luxe hebbedingen die mensen wellicht makkelijk meenemen als ze toch al staan af te rekenen.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:06

Dingen verkopen moet wel mogen in het bestemmingsplan. Ik mag, omdat ik aan huis zit in een woonwijk, geen verkoop hebben face-to-face. Ik mag ook geen afhaalpunt zijn. Wel mag ik een webshop starten als ik zou willen. Maar dat vind ik te veel werk om het 'erbij te doen' met al die regels.
Dus vraag dat goed na bij de gemeente. Zou banketstaaf zijn als ze erachter komen en je moet een fikse boete betalen (kan dat?), afgezien van de naamschade die je op kan lopen (en dat kan in mijn geval, in een klein dorp, vrij hard gaan).

Ik heb zojuist mijn balans opgemaakt, en ik zit tussen de 10 en 15.000 euro qua investeringen, inclusief bouw van de ruimte. Vind ik meevallen. Wel heb ik de mazzel gehad dat ik mijn werkbenodigdheden (tafel, bad, droogcabine, trimgereedschap, etc) voor een fractie van de nieuwprijs kon kopen wegens een stoppende salon.
Wel hebben we bijna alles zelf gedaan, dat scheelt enorm in de kosten. Ben je wel ruim twee maanden bezig, maar als dat mogelijk is spaar je wel veel geld uit. Mocht je meer willen weten Hyawatta, mag je me gerust pb'en!

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:09

Mag ik mij ook melden? Ik ben sinds een klein half jaar bezig voor mezelf (samen met mijn man) en we hebben sinds 3 dagen ook een webshop.

Ik ben geen poster, wel een lezer, dus waarschijnlijk steek ik hier nog een hoop op! Ons bedrijf heet RootWood, en, zoals je in mijn onderschrift kunt zien, verkopen we lifestyle artikelen en woonaccessoires die we zelf maken. Ook leveren we aan verschillende woonwinkels.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:24

Welkom :)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:39

Klopt dat is ook zeker een optie.
Het meeste heb ik ook al gelukkig, ruimte is er ook gelukkig, al zou er wel wat aan gedaan moeten worden, maar dat is geen probleem met een handige vader ;)

En net al juud87 zit ook ik in een dorp dus alles gaat zo rond. Maar eerst maar eens zien dat ik nu alles ga halen ;)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:55

Zijn er hier ook mensen die via Etsy/Dawando verkopen? Of via deze site's begonnen zijn?

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:03

Hallo allemaal :wave:

Zo, even een drukke week gehad, dus geen tijd voor bokt ;) maar nu ben ik er weer! :D
Afgelopen week 2 evenementen gehad. Die van zaterdag was het gaafst! Op een vliegveld bij Apeldoorn, met lezingen van onder andere R.einier v.d. B.erg (weerman RTL), BBQ, gaaf feest in de lounge. Echt een topper!
@11a: Martin Hogeboom was er ook (zie mijn profielfoto van LinkedIn). Ik heb jouw naam nog laten vallen dus dan heeft hij in ieder geval weer een keer van je gehoord! :D

MissBonny: ik gebruik zelf geen Etsy, maar mijn moeder wel en daar verkoopt ze regelt het één en ander!

Njiloj: wat een ontzettend gave spullen maken jullie zeg! Wauw! Heel veel succes gewenst!

Leuk dat er ook weer wat nieuwelingen zijn!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:16

Fijn dat het een gaaf feest was, Gwenda! Het klonk al erg leuk toen je er over vertelde, maar fijn dat het ook zo is gegaan!
Leuke foto op LinkedIn! haha, bedankt. Ik denk niet dat hij mij nog zal herinneren, maar toch bedankt!

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:20

Je weet het maar nooit he! ;) Vol enthousiasme over jou en je ambities verteld en dan maakte hem wel heel nieuwsgierig! :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:28

Gwen dat klinkt als een gaaf evenement, waarom was jij er?

Een trimsalon lijkt me zelf helemaal niets, maar ik kan me wel voorstellen dat anderen dat geweldig vinden!
Toch vraag ik me wel een beetje af of luxe artikelen wel gaan werken, in mijn regio zou dat denk ik niet zo geweldig lopen. Aan de andere kant: ik verbaas me ook altijd over de dure en luxe ruitersport producten en die worden blijkbaar ook verkocht... Ik heb zelf geen huisdieren dus heb geen ervaringen verder trouwens. Wel zag ik laatst een trimsalon die allemaal voor en na foto's plaatste op Facebook, erg leuk om te zien!

Hier alweer een bruidspaar moeten afwijzen omdat ik op hun datum al bezet ben. Gelukkig komen er ook steeds nieuwe aanvragen binnen voor data dat ik wel kan. Leuk om te zien dat het nu echt veel harder loopt dan vorig jaar.

Mijn mailing/postpakketjes voor de hoveniers zijn ook bijna klaar. Benieuwd welke reacties ik hierop krijg!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:30

Welkom njiloj!

En Gwen, was je in Teuge toevallig? :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:40

Hilda79 schreef:
Corelli, over heel veel is al vaker gesproken vandaar de tip. We werken hier vrij veel met afkortingen. Als ik mij niet vergis heeft 11a hier veel over verteld en uitgelegd. Ook over het verschil.

Bedankt voor je tip! Ik heb alles terug gezocht en terug gelezen, snap nu inderdaad het verschil beter.
Ik heb echter nog niemand gevonden die ook daadwerkelijk een beroepsaansprakelijkheidsverzekering heeft afgesloten :( Voor de meeste van jullie is een AVB blijkbaar voldoende...
Mocht ik iemand over het hoofd hebben gezien en is er dus iemand die wel een beroepsaansprakelijkheidsverzekering (BAV) heeft, dan hoor ik dit graag (via PB) :)

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:40

Yucca: ik was gevraagd het evenement te organiseren vanuit mijn eigen evenementenbureau. Vandaar dat ik daar aanwezig was!

Corelli: Yes, het was inderdaad in Teuge! :) Ben je daar bekend?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:41

Ja, ik woon in Deventer, dus dat is vlakbij :) Vroeger met paps of opa vliegtuigen kijken en wat lekkers eten in het restaurantje :)

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:42

Aaaaah op die manier! :D Leuk!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:02

Gwen09 schreef:
Yucca: ik was gevraagd het evenement te organiseren vanuit mijn eigen evenementenbureau. Vandaar dat ik daar aanwezig was!

Kijk, ik was even vergeten wat je ook al weer deed. Dat is dan wel echt een leuk en groot evenement zeg, top!
Geen rare/onverwachte dingen gebeurd tijdens het evenement? Daar zou ik dan altijd bang voor zijn, dat de stroom uitvalt of zoiets :Y) .

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:41

Gwen09 schreef:
Je weet het maar nooit he! ;) Vol enthousiasme over jou en je ambities verteld en dan maakte hem wel heel nieuwsgierig! :)

haha, bedankt! Dat is erg leuk om te horen!

Corelli schreef:
Hilda79 schreef:
Corelli, over heel veel is al vaker gesproken vandaar de tip. We werken hier vrij veel met afkortingen. Als ik mij niet vergis heeft 11a hier veel over verteld en uitgelegd. Ook over het verschil.

Bedankt voor je tip! Ik heb alles terug gezocht en terug gelezen, snap nu inderdaad het verschil beter.
Ik heb echter nog niemand gevonden die ook daadwerkelijk een beroepsaansprakelijkheidsverzekering heeft afgesloten :( Voor de meeste van jullie is een AVB blijkbaar voldoende...
Mocht ik iemand over het hoofd hebben gezien en is er dus iemand die wel een beroepsaansprakelijkheidsverzekering (BAV) heeft, dan hoor ik dit graag (via PB) :)

Waarom wil je een beroepsaansprakelijkheidsverzekering? Misschien is een AVB ook wel goed voor je. Misschien moet je gewoon eens gaan praten bij je verzekering, zij kunnen je het beste informeren!

Yucca schreef:
Hier alweer een bruidspaar moeten afwijzen omdat ik op hun datum al bezet ben. Gelukkig komen er ook steeds nieuwe aanvragen binnen voor data dat ik wel kan. Leuk om te zien dat het nu echt veel harder loopt dan vorig jaar.

Mijn mailing/postpakketjes voor de hoveniers zijn ook bijna klaar. Benieuwd welke reacties ik hierop krijg!

Balen dat je ze hebt moeten afwijzen! Maar wel fijn dat het beter loopt dit jaar! Nog leuke/minder leuke reacties op je nieuwe naam gekregen?
Veel succes met die pakketjes voor de hoveniers!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:00

11Afotograaf: ik bied als maatschappelijk werker persoonlijke begeleiding aan huis. Dit betekent dat mijn begeleiding de client mogelijk schade kan berokkenen en daarvoor wil ik een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten. Mocht ik bijv aangeklaagd worden, dan is de schade op mijn persoonlijk te verhalen en dat wil ik verzekeren.

Daarnaast wil ik me verzekeren voor evt schade die ik in het huis van mijn clienten kan veroorzaken, te denken aan de dure vaas die wordt omgestoten. Hiervoor heb ik een AVB nodig als ik het goed begrijp

Heb vanmorgen eens rondgebeld, wat offertes opgevraagd en heb een afspraak staan met een assurantiekantoor volgende week.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:03

Alleen maar leuke reacties eigenlijk :-)

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:06

Yucca schreef:
Gwen09 schreef:

Kijk, ik was even vergeten wat je ook al weer deed. Dat is dan wel echt een leuk en groot evenement zeg, top!
Geen rare/onverwachte dingen gebeurd tijdens het evenement? Daar zou ik dan altijd bang voor zijn, dat de stroom uitvalt of zoiets :Y) .

Geen ernstige dingen gelukkig... :P maar er zijn altijd dingetjes zoals:

- twee mensen die vast zitten in de lift terwijl er een lezing bezig is en ik daar moet storen om om hulp te vragen :Y) haha
- bbq was verzorgd door de slager, maar die was vergeten er aanmaakblokjes bij te leveren, dus moesten we nog naar een dorp verderop last minute om dit te kopen. Vervolgens was de lezing te vroeg afgelopen en dus stond de bbq nog niet aan. Maar goed, dat was geen probleem: genoeg drank en hapjes houdt de mensen nog wel even zoet ;)

Maar weet je: dat soort dingen gebeuren altijd op evenementen en het is de kunst de gasten gewoon een leuke dag te bezorgen en te dealen met de dingen die er gebeuren, snel schakelen en oplossen. Hoort bij! ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:45

Je moet dus wel een beetje stress-besteding zijn en makkelijk kunnen denken in oplossingen. Lijkt me echt heel erg uitdagend werk!

Ik heb ook een aanvraag binnen van een lesbisch koppel. Lijkt me echt ontzettend leuk om te doen, is weer eens wat anders. Wel benieuwd of je dan anders te werk zou gaan dan bij man/vrouw. T.z.t. maar even in verdiepen.