Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:57

Janine1990 schreef:
Dat stukje wat je schreef over Power Stance??? Ik kwam op internet weinig tegen eigenlijk :o

Ze hadden het erover tijdens een workshop die we kregen vanuit de career services. Heb even gekeken en het komt een beetje hierop neer:
https://www.themuse.com/advice/video-pi ... ou-the-job

Gefeliciteerd iedereen die is aangenomen :)

Hoe lang duurde het gemiddeld bij jullie voordat je reactie kreeg op je sollicitatie? En kreeg je een reactie via de mail of telefonisch?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:30

Proficiat Gittekit! *\o/*

Tancreda, hoe ging het bij jou?

Welkom alle nieuwelingen!

Mando

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:40

Ik ben het helaas niet geworden
We waren gewaagd aan elkaar maar de afstand gaf de doorslag ik woonde met iets te ver weg

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:08

Welkom Noblesse en Snorlex!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:15

Bedankt!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:20

Welkom newbees, hopelijk gaat het solliciteren en banen vinden een beetje vlot!

Juudith, heel veel succes morgen!!

En Gittekit, wat goed, gefeliciteerd!!! Echt super! Heel waardevol als het ook 'alleen maar' werkervaring opdoen is. Leuk dat het klikte :)

Janine ook al zo'n leuk gesprek, ik ga voor je duimen!!

blijkbaar was het de dag van de leuke gesprekken? Ik had ook echt een super fijn gesprek. Goed voorbereid, en oefening baart kunst blijkbaar. Ik was echt trots op mijzelf, ego he :o Maar normaal kan ik mij echt een aantal keren in een gesprek echt een klap voor mijn kop geven, en kan ik achteraf wel door de grond zakken om bepaalde antwoorden die ik had gegeven. Maar dit ging zo fijn!! Ik heb het begin met 'vertel iets over jezelf' ook gedeeltelijk gebruikt om gelijk wat competenties etc erdoor te gooien, awardoor ze een hoop van hun vragenlijst konden schrappen. Dat vind ik zoveel fijner werken, gewoon een gezellig praatje ipv steeds maar vragen te moeten afvinken. Ik kreeg ook wat terugkoppeling tussendoor, wat ik heel fijn vond, waren kleine dingetjes als duidelijk, leuk antwoord, eerlijk etc. maar dat geeft wel een goed gevoel. Ik was echt heel blij met het gesprek en ging echt weg zo van; als ik het niet word dan heb ik dit gesprek iig wel in the pocket!

Ik zou het deze week horen, en eind van de middag had ik al een uitnodiging voor een tweede gesprek in mijn inbox!! Wha, daar heb ik nu wel extra mega veel zenuwen voor, want zo'n goed gesprek nogmaals doen weet ik niet of dat gaat lukken! Ik hoop dat de mensen die dan tegenover mij zitten (opperbaas en iemand die mijn directe collega wordt) ook zo fijn aanvoelen dat ik zo'n fijn gesprek kan voeren. Wha, echt teveel zenuwen nu al :):)

Ondertussen had ik nog een solli lopen waar ik ben aangenomen dus.... en die donderdag begint. Ik heb al contact gehad met dat ik vandaag een gesprek had, ik het deze week hopelijk hoor, en heel eerlijk gezegd dat de solli van vandaag mijn voorkeur had vanwege meer uren, takenpakket dat beter bij mij past, uitzicht op vast etc.... Ze snapte het en vonden het fijn dat ik eerlijk was. Maar ja, wat moet ik anders?

Wel super lastig en irritant dat ze elkaar zo in de weg zitten.... het liefst weet ik dan voor donderdag of ik het bij deze baan ga worden, maar dat zal wel niet, en met de andere baan beginnen om hem binnen een week op te zeggen zie ik ook niet zitten, want dan gaan ze al tijd in mijn steken en vind ik niet netjes (en neem aan dat dat ook niet echt kan). Wha, lastig!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 21:56

Tancreda wat een luxe probleem ineens! Kan je niet gewoon vragen of je maandag mag beginnen?
Wel gaaf hoor, wat voor een functies?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:01

Het is een algemene introductie/ inwerkdag... dus dat maakt het lastig. En ze beiden aannemen gaat niet helaas. Anders kon ik ze misschien nog combineren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:02

Super Tancreda!! Hadden ze bij jou echt een vragenlijst? Bij mij was dat niet aan de orde.

Welkom nieuwelingen!! Opdat jullie ook maar snel aan het werk kunnen!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:15

Nou mijn vorige gesprek was echt een kruisverhoor.... deze hadden ook wel (de standaard) vragen, maar die had ik gewoon gelijk maar meegenomen in een 'intro' verhaal :)) Vind ik toch leuker :D

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:52

Wat fijn dat jouw gesprek ook zo goed ging! En goed om eerlijk te zijn tegen het andere bedrijf idd!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:07

Judith, succes morgen!
Tancreda, super dat het zo goed ging. De andere vacature was maar een heel tijdelijke toch? Dan zou ik denk ik toch op de laatste gokken als je het niet op tijd hoort.
Jammer Mando.

Na een vakantie ga ik me nu ook maar echt storten op het solliciteren. Eén functie gevonden die wel goed bij me past. Blijft alleen lastig om een goede brief te sturen. De andere functie sluit wel beter aan op mn cv, maar spreekt me minder aan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 07:49

Dank je. Ja jammer maar goed er komt wel iets op mijn pad.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:05

Dat klinkt goed Tancreda!

Jammer Mando!

Ik ben onverwacht vandaag toch nog uitgenodigd voor een gesprek, MORGEN!
Oh hemel, eerste "serieuze" sollicitatiegesprek. :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:34

Succes Snorlex!!

Ik ben ook al weer iets aan het zenuwen morgen. Ben heel benieuwd hoe het gaat!
En als ik morgen meer weet heb ik sowieso een baan, want dan kan ik nog met de andere baan mee. Vind het wel echt een beetje naar gevoel hoor, dat ik ze op de tweede plek zit, maar super fijn dat ze het wel nog willen afwachten en mij anders gewoon nog meenemen in de procedure en donderdag kan beginnen met inwerken. Wha!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:12

Succes Snorlex!!!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:19

Tancrede wat fijn een luxe probleem ik heb alleen maar afwijzingen binnen op grond van te weinig ervaring of de woon-werk afstand!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:20

Bah, dat vind ik zo'n stomme reden (woon-werk). Maar het zal wel gaan om de reiskostenvergoeding...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:45

Succes iedereen met gesprekken, gefeliciteerd Tancreda met je luxeprobleem :D En een dikke knuffel voor de mensen waar het nog niet bij wil lukken.

Mijn CV is al 12 keer bekeken op de nationale vacaturebank maar gebeld word ik niet. Alleen maar afwijzingen verder. Zucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:27

Enige wat via daar belde bij mij waren van die onbetrouwbare sales bedrijven. En dan vorige week het callcenter hier uit het dorp.

Ik vind een afwijzing om reistijd/afstand altijd zo stom. Daar heb je toch zelf al naar gekeken of dat voor jezelf haalbaar is? Ik heb geen idee of ik reisvergoeding krijg. Maakt mij ook niet zoveel uit, met half uur-uur werken heb ik die kosten er al uit. Voordeel bij mij is dat omdat ik van "ver" kom ik een redelijk flexibele begintijd heb. Probeer altijd gewoon voor 8en er te zijn, maar mocht het keer half 9 worden is dat ook geen probleem.

Tancreda, opeens in een luxe positie. Succes vandaag met je tweede gesprek! Hopelijk levert het wat op! Was qua uren en periode beter als je andere optie toch?

Snorlex, jij ook heel veel succes!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:35

Ik ben via vacature bank door verschillende recruitment bureau's benaderd dus het ligt er maar net aan in welke sector je werkzaam bent :j

Er zitten hier geen Finance mensen toch.. Mijn functie komt namelijk binnenkort open te staan :j

Woon werk verkeer is vaak wel een flinke kosten post voor een werkgever en ik begrijp het wel als ze zeggen alleen in straal x mensen aan te willen nemen... En vaak zijn er ook geen mensen die reageren op vacatures dus hebben ze de ruimte om mensen buiten de straal op voorhand al af te wijzen.

Heb ik ook twee keer aan de hand gehad. Paste volgens recruiter perfect in het plaatje, beter als andere kandidaten maar omdat ik 5km uit de straal woonde gaven ze toch de voorkeur aan iemand die net iets minder goed paste. Vaak is het ook de combi straal en salaris wat je vraagt.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:37

Ben zelf heel blij met de reiskosten vergoeding. Moet alles met het ov doen en alles wordt vergoed.

Nu even deze week geen werk maar met kerst en oud en nieuw ga ik veel werken als oproepkracht. En volgend jaar als het goed is fulltime aan het werk. Ben nog steeds heel blij met deze kans. Zit nog wel in de bijstand maar hopelijk volgend jaar eruit.

succes iedereen die nog aan het solliciteren is en gefeliciteerd aan diegene die aangenomen zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:50

Afstand kon voor mij ook nog wel eens spannend zijn. Het is maar een half uurtje buiten de spits om, maar wel ruim 40km enkele reis. En wel reiskosten.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:17

Lastig he met die reiskosten enzo!
Mijn gesprek gister ging erg goed! Goed gevoel bij! Hoor zaterdag meer, dus ff afwachten!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:47

Ik heb vorige week gesolliciteerd maar een functie hier 80km vandaan. Echter ben ik zeer bereid om te verhuizen. Ben alleen zo stom geweest om het niet in de brief te vermelden...