Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 23:11

Oh gezellig. Ik ook bezig met een website. Ben nu bezig de particuliere en wederverkoper kanten en prijzen in te bouwen en werkend te krijgen.

Nee geen ervaring mee joyce, maar wel een leuke vraag

11A gefeliciteerd

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:09

Ik ga gewoon eens zo'n pen halen van de week! Een lamp vind ik te ingewikkeld (je moet op heel veel dingen letten) en een apparaat wat een biljet scant vind ik een beetje duur voor die paar keer in het jaar. Ik ga vandaag wat papieren tasjes bestellen en op die site had ik de pen dus gezien, voor €6,49 ex. btw. Maar ik ben altijd nieuwsgierig of ik een "nette prijs" betaal en zag dat ze bij Staples exact dezelfde pen verkopen voor maar €2,41 inclusief btw zijn! Dus mocht je zo'n ding nodig hebben, even langs de Staples :D

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:12

Kan ik mij hier ook melden?

Ik zit er al langer aan te denken om een webshop met huisdierartikelen te beginnen.
En zo te lezen zijn er hier meerdere met een eigen webshop.

Wie heeft er tips en info voor mij over bv waar haal je je artikelen vandaan, de prijzen, verzendopties enz.

Bedankt alvast!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:14

Hallo hyawatta, welkom :) Waar je je koopwaar vandaan haalt is echt heel persoonlijk, daar moet je voor jezelf gaan uitmaken wat je precies wil verkopen (huisdierartikelen is nogal vaag, wil je goedkopere spullen aanbieden, wil je exclusieve items, wil je meer voor hond & kat of ook voor konijn en cavia) en daarna kan je uitzoeken wie daarin de grote leveranciers/groothandels zijn. Die zal je dan moeten aanspreken voor meer info.
Verzendopties kan je ook veel vinden op het internet, alle transportbedrijven hebben wel een website waar je offertes kan opvragen.. Succes!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:17

Ik zou daar eerlijk gezegd niet aan beginnen, er zijn al zo ontzettend veel niet echt levensvatbare winkeltjes in die branche... tenzij je een buitengewoon concept hebt waarom mensen bij jou zouden gaan bestellen i.p.v. gewoon bij Agradi en Bol.com enzo, of de al bestaande shopjes...

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:29

En dat terwijl staples vaak helemaal niet zo goedkoop is joyce2 :)).

Ik denk ook wel dat het iets meer dan alleen een webshop met huisdierartikelen moet zijn, gewone spullen worden al heel veel verkocht en vaak zijn de kleinere zaakjes ook duurder dan de grotere sites waardoor mensen wegblijven.
Verder lees ik graag mee over inkoop e.d. ;).
Laatst bijgewerkt door Flabbergast op 24-03-14 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:38

Ah tegen mij zeiden ze ook wel eens 'een ruitersportzaak, zijn die er nog niet genoeg?' maar als je er je eigen stempel op drukt, kan (bijna) alles ;)

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:39

Dat was wat ik probeerde te zeggen, maar niet helemaal eruit kreeg :))

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:52

Zijn er hier ook mensen die een beroepsaansprakelijkheidsverzekering hebben afgesloten? Ik ben een beetje verzand in de vele opties, prijzen en mogelijkheden en dat mijn beroep er niet bij staat, maakt het ook niet gemakkelijker..

Hoe hebben jullie het aangepakt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:52

Een serieuze stenen winkel op een handige locatie is nog wel even iets anders dan het zoveelste webshopje natuurlijk :)

Kijk, iedereen moet zelf weten wat hij met zijn tijd en geld doet natuurlijk, dat sowieso :j

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:07

Een webshop in dierbenodigdheden... Ik zou zeggen: Niet doen tenzij je met iets heel speciaals komt.

Na alle ellende van de afgelopen twee jaar met 1 van onze honden, zijn we overgestapt op speciaal voer.
Heb op internet gekeken of ik misschien nog een adresje kon vinden waar het een stuk goedkoper was.

Man man man. Ik ben me kapot geschrokken van de hoeveel webwinkels daarin zijn. Echt bizar veel.
Zoveel dat ik mijn zoektocht gestaakt bent en het gewoon hier in de dierenwinkel koop. Veel te veel uitzoek werk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:36

@Hyawatta: Ik ga mee met het bovenstaande, ik heb een shop met producten voor honden en katten, maar zelfs na 3 jaar kan ik er nog geen inkomen uithalen. Van tevoren heb ik flink wat onderzoek gedaan, maar wat blijkt, dat zegt lang niet alles ;) Ik ben constant bezig om te kijken hoe ik mezelf nog beter kan onderscheiden van de massa en ondanks dat het me steeds beter lukt (ben bij Life4You geweest, op radio en tv tijdens Serious Request 2012, free publicity gehad in Landleven, Max Magazine, Flair en op diverse internetsites), is dat nog lang niet voldoende. Ik ben hartstikke blij met mijn shop en ik heb een super netwerk in deze branche, maar als je serieus iets wilt starten zal je met wat unieks moeten komen. Vorige week heb ik weer van 2 concullega's vernomen dat ze stoppen met de shop, omdat er gewoon teveel aanbod is en ze er niet door kunnen komen. Ook allemaal mensen met behoorlijk wat connecties in de branche... Zet je toch wel aan het denken! Mijn shop zal binnenkort waarschijnlijk ook weer wat gaan veranderen, omdat alles constant in beweging blijft. Voor je het weet loop je achter de feiten aan!

@EsmeeBlom: Nou, dat verbaasde mij dus ook! Ik ga zo eens even bellen of de prijs echt wel klopt, haha. Dat ben ik niet gewend van Staples ;) Al heb ik laatst ook een hele mooi iPad houder met speakers gekocht bij de Staples, die bij andere winkels bijna dubbel zo duur was! Dus het is de moeite waard om ze in de gaten te houden :D

@Corelli: Nee, ik kan je daar helaas niet mee helpen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:41

Corelli, dat is al uitvoerig hier besproken. Als je dit topic en voorgaande doorleest kom je ontzettend veel informatie tegen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:51

Hilda79 schreef:
Corelli, dat is al uitvoerig hier besproken. Als je dit topic en voorgaande doorleest kom je ontzettend veel informatie tegen.

Ik heb gezocht op "beroepsaansprakelijkheidsverzekering" en vond in dit topic 1 hit naast mijn eigen post: "Ik moet eens achter een beroepsaansprakelijkheidsverzekering aan" :+ of iets in die strekking, vandaar dat ik het vraag. Zoeken in oudere topics is wel een idee :)

Denk overigens dat jij misschien op de WA voor ondernemers doelt? Daar is wel veel over gesproken
Laatst bijgewerkt door Corelli op 24-03-14 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:52

Van jou vind ik het ook ontzettend Joyce, je doet zo je best en lijkt me een super betrouwbaar adres om spullen te kopen :j

Ik denk echt dat het bij jou vooral je lastig te onthouden naam is Y;(

Iets met een naam als "de woefshop" ofzo blijft toch beter hangen :P

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:54

Corelli, over heel veel is al vaker gesproken vandaar de tip. We werken hier vrij veel met afkortingen. Als ik mij niet vergis heeft 11a hier veel over verteld en uitgelegd. Ook over het verschil.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:57

Ik vind de naam juist megagaaf, en dat blijft mij wel bij :)). (Heb ook stiekem al geneusd voor de katten hier ;) )

Zijn er hier mensen met webshops die mij (denk via pb?) wat meer kunnen vertellen over het inkoopproces van producten?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:13

Bedankt pmarena en ik snap wat je bedoelt :) Mijn ervaring is dat de naam bij sommigen heel erg goed blijft hangen, maar bij sommigen ook niet. Het voordeel is wel dat ik door de aparte naam erg snel herkend wordt op evenementen, ik ben niet de zoveelste "woef" "miauw" of "kwispel" shop, die ze door elkaar kunnen halen. Maar als ik mensen in het bos tegenkwam en ik had geen kaartje bij me, konden ze de naam niet goed onthouden. Daarom heb ik nu ook al een tijdje de naam SpeelgoedVoorHonden.nl en SpeelgoedVoorKatten.nl in mijn bezit. Dat is voor mensen namelijk wel heel goed te onthouden!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:16

Ha mooi dat je die hebt Joyce, dat blijft beter hangen inderdaad, super gekozen +:)+

Ik kan vaak echt niet exact je naam opnoemen, heel suf :o
Ik zie het logo voor me, dat paars-zwartige, dat het een chique naam is met een zooitje klinkers op het eind....ligt op het puntje van mijn tong...maar kom er dan net niet bij zeg maar :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:38

Haha, denk voortaan dan maar gewoon aan "speelgoed voor honden" :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:35

Fuzilicious ?!

oliebol, even gegoogled en het is Fuzzylicious, nouja met bovenstaande vind je het ook gewoon in google, haha!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:50

Ik onthou Fuzzylicious net heel makkelijk :) wat hierboven al gezegd werd, ik vind het makkelijker dan al die 'superdogwoefshops' :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:53

EsmeeBlom schreef:
Zijn er hier mensen met webshops die mij (denk via pb?) wat meer kunnen vertellen over het inkoopproces van producten?

Je mag mij altijd een pb sturen ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:06

Haha als ik in Analytics kijk zie ik dat er op heel veel verschillende varianten van Fuzzylicious wordt gezocht, maar ze komen (zoals hier idd ook al wordt gezegd) mijn website gelukkig vrij vlot tegen in de zoekresultaten :D

Leuk trouwens om al die verschillende meningen te horen!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 18:09

Waarom koppel je die 2 niet naar fuzzylicious? Dan kun je in je reclame ook die namen gebruiken en komen ze op je shop uit. Overleg maar eens met de bouwer wat daarin mogelijk is.

gebruik je adwords dan kun je ook de foute spellingen opnemen natuurlijk.