Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:37

Ik heb morgen een sollicitatie. Ik vond het wel heel spannend gezien ik het een praktijk voor kinderen en jeugd betreft en ik opgeleid ben in de richting volwassenen en ouderen. Nog even goed nadenken hoe ik dat ga verkopen..

Janine1990

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:41

Spannend Gittekit!

Ik ben wel benieuwd wat jullie allemaal doen ter voorbereiding?
Ik volg de aanwijzingen van sollicitatiedokter, maar misschien heeft iemand nog toevoegingen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:00

Ik denk dat sollicitatiedokter wel redelijk compleet is qua tips voor voorbereidingen! Wat voor mij zou helpen is de avond/ochtend ervoor goed ontspannen. Dus niet nog van alles opzoeken/lezen over het bedrijf en de functie. Maar gewoon iets totaal anders, zodat je niet teveel zenuwen opbouwt. En voor je die drempel overstapt even tegen jezelf herhalen dat je die functie ziet zitten, dat je het zeker kan en dat je een onwijs leuke collega bent! En laat dan de vragen maar komen (waar je uiteraard al wel wat over hebt nagedacht, zoals je positieve/negatieve kanten een waarom je die functie graag wilt).

Oshaa, welkom! Hopelijk komt er wat uit 1 van die 2 sollicitaties!

Gittekit, succes morgen bij je sollicitatie! Super dat je op gesprek mag komen, ondanks je andere opleidingsrichting!

Ik heb er nu 2 weken opzitten. Maar het voelt eerder aan alsof ik er al veel lang werk. Het is echt gezellig en weet al steeds meer. Contract komt er ook bijna aan als het goed is haha. Ga heel blij worden als ik over 2 weken mijn eerste echte loon krijg :D

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:25

Netam89 schreef:
In wat voor richting zoek je precies?

Toen ik begon met solliciteren wilde ik graag iets met NGO / milieudefensie projecten op scholen, of in ieder geval iets bij zo'n instantie. Ondertussen solliciteer ik op alles op HBO / WO niveau waarbij ik een kansje zou kunnen maken (wat ICT en technische dingen uitsluit).

De carreer services van mijn uni zei altijd dat je vlak voor een sollicitatiegesprek de 'powerstance' aanmoest nemen, voor 1 - 2 minuten. Schijnbaar was er uit een onderzoek gekomen dat mensen die dit hebben gedaan zelfverzekerder en more in control overkomen.

idinn schreef:
Oshaa, welkom! Hopelijk komt er wat uit 1 van die 2 sollicitaties!

Dankjewel :) Ik ga er maar niet vanuit. Heb nu al zovaak gehoopt dat ik er nu eigenlijk maar altijd van het slechtse uit ga :). Fijn dat je het zo naar je zin hebt op je werk!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:36

Wat voor ding Oshaa?

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:07

Fijn dat je werk zo goed bevalt Idinn!

Ik moet nog gaan voorbereiden zo, maar weet nog niet zo goed hoe en wat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:32

Gittekit schreef:
Fijn dat je werk zo goed bevalt Idinn!

Ik moet nog gaan voorbereiden zo, maar weet nog niet zo goed hoe en wat.

Sollicitatiedokter! :j

Hoe zouden jullie de vraag 'vertel eens iets over jezelf' interpreteren?
Moet ik gaan vertellen dat ik Janine ben, 25 jaar, thuiswonend, zeer fanatiek amazone?
Of moet ik gaan vertellen dat ik Janine ben, 25 jaar, op zoek naar een passende baan. Zeer geïnteresseerd in ingewikkelde vraagstukken, minder in commerciële rompslomp.
Of ben ik Janine, spontaan, sociaal, meelevend blablabla...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:00

Sollicitatie dokter?

Allemaal succes met de voorbereidingen en met morgen!
Ik zit nu eindelijk na een hele dag buiten. Daar gaat mijn voornemen lekker ruim op tijd te gaan voorbereiden. Nee, ik doe het weer lekker laatste moment hahaha. Sollicitatiedokter heb ik nooit bij gekeken. Kijken wat die te zeggen heeft.

Ik ga zo de site van het bedrijf helemaal uitpluizen, kijken wat ik precies heb geschreven in de brief, precies de functie nog eens doornemen (lijkt vanzelfsprekend dat je dat weet, maar met zoveel sollicitaties schrijven kan je snel dingen door elkaar gaan houden dus neem ik nog even extra goed door). Ik schrijf wat dingetjes kort op papier in mijn kleine 'sollicitatie boekje' die ik ook bij mijn solli erbij heb. Schrijf alvast wat vragen op. Kijk even op de profielen online van de mensen die bij mijn sollicitatie aanwezig zijn.... etc. etc.
En ik ga voor deze solli alle competenties die worden gevraagd en die ik heb aangegeven in de brief ook concrete duidelijke voorbeelden voorbereiden. Ik ga er het liefste blanco in, dan ben ik meer mijzelf, maar dat heeft mij mijn kop gekost bij de vorige sollicitatie. Als die van morgen ook weer een kruisverhoor wordt ben ik iig voorbereid ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:58

Succes allemaal!! Opdat we allemaal mogen knallen vandaag!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:02

Succes allemaal vandaag!!!

Tancreda, hopelijk is dit geen kruisverhoor!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:14

Succes allemaal met de gesprekken deze week !
Ik ga hier op kantoor mijn laatste weekje in :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:16

Succes allemaal!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:30

Janine1990 schreef:
Wat voor ding Oshaa?

Wat bedoel je precies met deze vraag? Of lees ik totaal over iets heen :P.

Succes iedereen die vandaag op gesprek mag!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:15

A_nouk schreef:
Succes allemaal met de gesprekken deze week !
Ik ga hier op kantoor mijn laatste weekje in :)

Lekker gevoel? Heb je nog vakantie?

Oshaa schreef:
Janine1990 schreef:
Wat voor ding Oshaa?

Wat bedoel je precies met deze vraag? Of lees ik totaal over iets heen :P.

Succes iedereen die vandaag op gesprek mag!

Dat stukje wat je schreef over Power Stance??? Ik kwam op internet weinig tegen eigenlijk :o

Ik heb net een superleuk gesprek gehad, gewoon een uur gezeten! Ze vonden dat ik leuke vragen had.
Moest ook nog zeggen wat ik wilde verdienen, dus ik gaf antwoord en dat was het goede antwoord ook nog :') Nu hoor ik hopelijk vrijdag en anders maandag of dinsdag iets. Er waren 3 kandidaten. De eerdere afwijzing had ik helemaal niet moeten krijgen, ze dachten dat dat intern was :P

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:20

Fijn Janine, ik heb mijn fingers crossed voor je !
Ik heb 1,5 week vakantie maar mijn nieuwe werkgever wilde me graag eerder hebben dus ik ga in de vakantie bij mijn ene werkgever al aan de gang van de ander :P

Heb twee daagjes rust :')
Jaarafsluiting komt eraan dus dat zijn drukke tijden in mijn sector, had mezelf er al op ingesteld dat ik meteen vol aan de bak zou moeten.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:45

Fijn dat het zo goed ging Janine! Ik zal voor je duimen!

Mijn gesprek ging ook supergoed, bijna 1,5 uur gezeten en amper zelf aan het woord geweest haha. En ik ben aangenomen!!
Het is een eenmanspraktijk en voor hem is het ook allemaal helemaal nieuw. Dus er wordt nu eerst uitgezocht hoe het precies zit met vergoeding (zal er niet veel aan overhouden behalve werkervaring) en of hij een werkruimte kan vinden binnen het gebouw. Dan wordt het in principe 2 dagen daar en 1 dag thuis werken. Omdat het voor beiden nieuw is staat de invulling ook nog helemaal niet vast, maar kan en mag iig een hoop gaan leren!!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:48

Ik meld me ook :D.
Ik zoek werk in (jaja) de dierensector. Dierenwinkel, melkveebedrijf, varkensbedrijf,... maakt niet uit. Als ik maar tussen de dieren zit. Helaas lijkt dit in België onvindbaar in mijn buurt. Ik heb enkele maanden in een dierenwinkel gewerkt maar kon daar niet blijven, dus nu weer op zoek :(

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:50

Yeah Gittekit gefeliciteerd !!

Noblesse welkom!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:56

Noblesse_ schreef:
Ik zoek werk in (jaja) de dierensector. Dierenwinkel, melkveebedrijf, varkensbedrijf,... maakt niet uit. Als ik maar tussen de dieren zit. Helaas lijkt dit in België onvindbaar in mijn buurt. Ik heb enkele maanden in een dierenwinkel gewerkt maar kon daar niet blijven, dus nu weer op zoek :(

West-Vlaanderen, varkensbedrijf en onvindbaar? :D moet echt wel mogelijk zijn hoor! Waar zoek je?

http://be.indeed.com/jobs?q=Dieren&l=Pr ... Vlaanderen

chapeau dat je dat kan trouwens :) heb één dag meegedraaid op proef in een varkensbedrijf en was aangenomen, maar heb het toch niet gedaan. Te soft voor dat werk :o

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:58

Solleke_Noah schreef:
Noblesse_ schreef:

West-Vlaanderen, varkensbedrijf en onvindbaar? :D moet echt wel mogelijk zijn hoor! Waar zoek je?

http://be.indeed.com/jobs?q=Dieren&l=Pr ... Vlaanderen

chapeau dat je dat kan trouwens :) heb één dag meegedraaid op proef in een varkensbedrijf en was aangenomen, maar heb het toch niet gedaan. Te soft voor dat werk :o

Er is een bedrijf in Ieper die iemand zoekt, maar Ieper is te ver voor mij. Momenteel toch. Wil in januari mijn rijbewijs halen, en tot die tijd brengt mijn moeder mij overal heen, maar voor het werk wil ik toch liever niet dat het meer dan een halfuur rijden is.

Regio Roeselare, Ardooie, Izegem, Meulebeke,...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:10

Ik zie meerdere vacatures met varkens/dieren voor roeselare staan in de link die ik gegeven heb:

edit: als die niks voor je zijn, gewoon rustig in de gaten blijven houden, West-Vlaanderen heeft de meeste varkensbedrijven van België, uiteindelijk komt er zeker een vacature langs die bij je past.

http://www.konvert.be/fr/je-cherche-du- ... knjWXYvfIU

http://be.indeed.com/viewjob?jk=39c92bb ... v&from=web

http://www.go4jobs.be/nl/vacature.htm?v ... ign=Indeed

https://www.synergiejobs.be/nl/jobs/524 ... ign=Indeed

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:26

Nog 2 volle weken werken, En die week erop nog alleen maandag. En dan is het klaar... Hoop snel iets te vinden... Maar tis een ramp tot nu toe. Beslissing van de UWV wordt ook niet snel gemaakt. Hoor het pas eind (29) december!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:29

Wat fijn! Een topic voor mensen in hetzelfde schuitje :)
Mag ik mij melden?

Ik heb een bachelor rechten op zak maar had er geen lol meer in dus ben voor de master geschakeld naar orthopedagogiek (deeltijd mee bezig).
Bijbaantjes aan de lopende band maar wat een deceptie op de "echte" arbeidsmarkt :')
Ik denk er zelfs over om toch maar de master rechten (dus twee masters tegelijk) te gaan doen en mijn bijbaantje (18 uren per week) aan te houden.
Terwijl ik eigenlijk veel liever aan het werk ga dan naar school...

Ik zoek het vrij breed maar wel rechten gerelateerd.
Intercedente, schuldhulpverlening, managementassistente (dat was dan iets minder "rechten" haha), op de planning staat nog een sollicitatie voor incassomedewerker.
Sta open voor fulltime (heb alleen in de avonden college) maar voorkeur gaat uit naar 24 tot 32 uren.

Heb nu een aantal keren gehad dat ik na mijn sollicitatie en ontvangstbevestiging niets meer hoor = afgewezen dus.
Voor één functie hebben ze achteraf de functievereisten veranderd waardoor ik niet meer aan het profiel voldeed. Ook balen, zo mijn best gedaan op de motivatiebrief...
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 16-11-15 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:32

Solleke_Noah schreef:
Ik zie meerdere vacatures met varkens/dieren voor roeselare staan in de link die ik gegeven heb:

edit: als die niks voor je zijn, gewoon rustig in de gaten blijven houden, West-Vlaanderen heeft de meeste varkensbedrijven van België, uiteindelijk komt er zeker een vacature langs die bij je past.

http://www.konvert.be/fr/je-cherche-du- ... knjWXYvfIU

http://be.indeed.com/viewjob?jk=39c92bb ... v&from=web

http://www.go4jobs.be/nl/vacature.htm?v ... ign=Indeed

https://www.synergiejobs.be/nl/jobs/524 ... ign=Indeed

Bedankt voor de links! Heb gesolliciteerd op die voor een dierenspeciaalzaak.
Op die van dat varkensbedrijf is het nachtwerk, dat zie ik niet zo zitten :o . Ofwel is het op verplaatsing, van bedrijf A naar bedrijf B,... zolang ik zelf geen rijbewijs heb is dat niet haalbaar :(

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:40

Fijn nieuws, afgelopen donderdag voor t eerst schoongemaakt via t bedrijf waar ik benaderd was (voor 2,5 uur in de week) vandaag gebeld als k ook wou invallen! Gaat de goeie kant op!

Morgen sollicitatie bij de kwantum voor 13-30 uren contract! Ben benieuwd