[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sannehelena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:50

Polly schreef:
Ik plan eerder in ja, maar ik hou ook de wachttijd in de gaten en weet dus wat ik mijn leerlingen kan voorstellen.
Als ik dan dus eerder moet inplannen overleg ik dat maar geef ik ook heel duidelijk aan wat ik nog verwacht qua benodigde uren, dus dat ze dan niet ineens 1x per week gaan rijden ipv 3x

Oké, ik zal volgende week eens vragen hoeveel benodigde uren mijn instructeur nog verwacht dat ik nodig ben. Dankzij de TTT heb ik duidelijke verbeterpunten gekregen, dus nu weet ik in ieder geval precies waar ik nog op moet letten. :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:52

Bij mij werd er ook niet gezegd bij welk aantal lessen ik mijn TTT zou gaan doen of mijn examen zou plannen. Mijn instructeur kwam er gewoon zelf mee als hij dacht dat ik er klaar voor was. Dan stelde hij voor om mijn TTT te gaan plannen en ging hij data's kijken. Als hij een datum had belde hij mij en als ik dan kon zette we het vast. Zelfde voor mijn praktijkexamen, hij liet weten wanneer ik er volgens hem klaar voor was en dan gingen we het samen plannen. Vond ik erg fijn!

HappyBuddhaJarig

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:47

Bij mij was de wachttijd ook 2 maand.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:52

Dat is het nu in het hele land minimaal als ik het zo lees hier en daar

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 00:03

Tot mn examen heb ik nog wel wat lessen he, hij heeft gekeken en zei eind november is er plek. ik rijd gewoon 1 keer per week dus denk dat ik kom op rond de 15 lessen. Was ook mijn bedoeling om zo snel mogelijk te halen dus alleen maar blij mee :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 00:05

15 lijkt me erg onrealistisch en weinig, maar je instructeur heeft je zien rijden dus die zal je beter kunnen adviseren.

HappyBuddhaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 00:24

Ik hoop ook voor je dat je het in een keer haalt!
Rijlessen zijn ook gewoon weg duur, ik ben nu in totaal voor alles meer dan €2000 kwijt...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:50

Mettee schreef:
Tot mn examen heb ik nog wel wat lessen he, hij heeft gekeken en zei eind november is er plek. ik rijd gewoon 1 keer per week dus denk dat ik kom op rond de 15 lessen. Was ook mijn bedoeling om zo snel mogelijk te halen dus alleen maar blij mee :)

Kom je dan totaal op 15 lessen? Van hoe lang? 1 uur, 2 uur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:15

Polly schreef:
Succes!!

Ik had van de week een dame die al tig proefexamens had gemaakt en maar bleef vastlopen op bepaalde onderwerpen en dus ook steeds 7+ fouten had. Heb zaterdag een half uurtje met haar gezeten om het uit te leggen en van de week een appje dat ze met slechts 1 fout geslaagd was :) toch fijn als je mensen met zoiets kan helpen.

Gister weer eentje keurig geslaagd voor de praktijk.

Ben nog niet 100% weer aan het werk maar krijg er gelukkig wel weer een beetje lol in.

Volgens mij mogen jouw leerlingen hun handen dichtknijpen met een instructeur zoals jij. :j Fijn dat het weer wat beter gaat!

sannehelena, dat klinkt wel frustrerend, zeg. Denk dat je instructeur dat inderdaad wel wat handiger had kunnen plannen.

15 lessen, dat is inderdaad snel!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:12

1 uur. Nouja als hij het goed genoeg vind is er toch niks ergs aan? Ik ben juist blij scheelt me weer een hoop geld en heb hem gewoon nodig dus doe gewoon goed mn best.. Vriendin van mij had 18 lessen en kan gewoon goed rijden en mn zus ook 15/16.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:17

Wat fijn dat je zo kort kan! Ik heb 40+ lessen gehad.. Was echt waardeloos. Maar ik heb sowieso niet veel aan die rijlessen gehad lijkt het wel. Nooit goed leren parkeren + hellingsproef oid

sannehelena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:23

15 uur les is inderdaad niet veel, maar wel fijn dat het al zo snel kan! En stel je haalt het toch niet in 1x en je neemt er eens vier lessen bij dan nog heb je het snel gedaan. Ik wilde dat ik het zo snel kon! :P

@caluccino Ja, dat denk ik ook... Maarja, daar is nu niets meer aan te doen.

HappyBuddhaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:25

Ik begin echt steeds zenuwachtiger te worden voor woensdag... Heb ook echt het gevoel dat ik het allemaal nog niet goed genoeg beheers :(

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:22

Net een nieuwe datum geprikt voor mijn (faalangst)herexamen, 29 november dus hoef gelukkig niet zo lang meer te wachten als hiervoor :)

sannehelena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:59

SophieFT schreef:
Ik begin echt steeds zenuwachtiger te worden voor woensdag... Heb ook echt het gevoel dat ik het allemaal nog niet goed genoeg beheers :(

Ahh komt vast goed! Hopelijk heb je een fijne examinator, zodat je wat minder gespannen in de auto zit. Heb vertrouwen in jezelf. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:11

Ik mag donderdag afrijden, zo zenuwachtig! Mijn instructeur heeft er wel vertrouwen in, en het is een faalangst examen dus dat geeft wel een fijn gevoel. Maar toch...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 14:05

Succes en maak je niet zo druk, dat helpt niks

HappyBuddhaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:44

Weet iemand hier wat voor vragen je kan krijgen bij je praktijkexamen over de auto enzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:10

Bij mij werd bij mijn TTT gevraagd op welke dingen je let (of er niets onder je auto ligt, schade, banden etc) voordat je in de auto stapt en waarom, en op het examen wat de lampjes betekenen die gingen branden als ik contact maakte. Ik hoefde niet onder de motorkap te kijken :)

HappyBuddhaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:51

Oke, zou het nodig zijn om mn theorieboek nog een keer door te lezen? is inmiddels al weer dik een jaar geleden dat ik die gehaald heb... Basisdingen weet ik nog wel.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:56

Zou ik altijd een keer doen, ze vragen naar profiel, controlepunten binnen en rondom de auto, verschillende controlepunten onder de kap, wat de lampjes van het dashboard betekenen, waar de knopjes voor zijn, wat te doen bij pech, wat te doen bij ongeval etc etc etc, net waar ze zin in hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:05

HappyBuddhaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:25

Bedankt allemaal!

HappyBuddhaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:22

Ik ben vanmorgen gezakt helaas...
Ik was te zenuwachtig waardoor ik te onzeker reed. Baalde er goed van want het ging voor mijn gevoel heel goed, maar hij benoemde dingen als op de snelweg achter een vrachtwagen blijven terwijl ik er voorbij kon. Ik zak liever met een ingreep als om zoiets!
Maar voor mijn gevoel heb ik wel erg goed gereden dus dat is wel fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:18

SophieFT schreef:
Ik ben vanmorgen gezakt helaas...
Ik was te zenuwachtig waardoor ik te onzeker reed. Baalde er goed van want het ging voor mijn gevoel heel goed, maar hij benoemde dingen als op de snelweg achter een vrachtwagen blijven terwijl ik er voorbij kon. Ik zak liever met een ingreep als om zoiets!
Maar voor mijn gevoel heb ik wel erg goed gereden dus dat is wel fijn!

Wat ontzettend balen! Ook eens stomme reden inderdaad, als je zenuwachtig bent is het logisch dat je wat onzekerder rijdt dan normaal, kunnen ze daar niet doorheen kijken?

Ik moet morgen, echt heel erg zenuwachtig. De rijles vandaag ging ook echt niet lekker. Maar slechter dan vandaag kan het niet gaan, dus morgen maar weer gewoon goed mijn best doen en kijken wat ze er van vinden.