Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merileth

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:23

Gefeliciteerd Optiwolk en Kinke!

Ir1ne, dat is inderdaad behoorlijk balen. Mag je ook best even verdrietig om zijn, want klonk wel als een mooie kans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:31

@Irene: Wat frustrerend, doorzoeken dus? :(

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:37

Tjonge Ir1ne, ze pesten je zo wel. Gewoon volhouden, de aanhouder wint. Kijk naar mij ;)
Ik heb vanmorgen mijn contract getekend (eerst een halfjaar) en dat is inderdaad veel gunstiger. Heb o.a. voor het eerst van mijn leven een premievrij pensioen! Verder hebben ze nog wat leuke extra's als korting op zorgverzekering en sportschool (helaas niet de sportschool waar ik naartoe ga). Verder ga ik dan met de trein, want reiskosten van het openbaar vervoer worden volledig vergoed, in tegenstelling tot een zeer klein bedrag aan km vergoeding als ik met de auto zou gaan. Heb ook kennis gemaakt met mijn directe collega's, lijkt me een erg leuk clubje :) 6 januari begin ik, dus nog even genieten van mijn vrije dagen :)

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:59

oh irene wat een rotbericht!!

ik helaas ook weer een afwijzing. Andere zouden beter aansluiten. Ben dan toch benieuwd hoe, alle taken vind je terug in mijn cv. ik woon in de buurt, aardige leeftijd, opleiding en uren sluiten aan. Hoe kan ik dan niet goed genoeg aansluiten?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:46

Ik sloot dus wel aan. MAar potdommepotdomme domme dorie. Baal er zo van. Ga straks thuis ff echt keihard huilen... gewoon omdat ik daar zin in heb :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:13

:(:)

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:16

Dat is balen Ir1ne! Erg frustrerend :j :(:)

Ik heb gisteren via uzb een gesprek gehad. Leuke functie, leuk bedrijf. Ook erg leuk gesprek gehad.
Dus nu afwachten.
Maandag heb ik ook nog een gesprek, dus hopelijk wordt 1 van de 2 iets :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:21

Balen Irene. Blijft verrot dat werk zoeken...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:20

behoorlijk.

michelle ik hoop voor je dat t wat wordt..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:33

Optiwolk; super leuk :D

Irene, jeetje... UZB is lekker bezig...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:17

Dit is wel een ander UZB. En ze belt me wel vlot terug, dat vindk wel heel netjes. Hier kan zij ook niks aan doen ( degene die de vacature uit had gezet ook niet, die kreeg orders van bovenaf ) maar ik baal er vreselijk van. Die ene die ik 2 weekl terug uitslag zou krijgen heeft nog niks laten horen. Very charming.

Net belde ik een uzb voor ook een functie bij een logistiek bedrijf en die zei oh als we er aan toe zijn kijken we wel of je past en anders hoor je niks..

Bij een ander vroeg ik of ik ff langs kon komen maar dat mocht niet want ze hadden het druk.. uh?

uhuhm. dusss ?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:21

Super Optiwolk! :D Geniet nog ff van je vrije dagen :D.

@Irene: Per wanneer kom jij thuis te zitten? Ben bezig met een projectje waar ze misschien meer mensen voor zoeken in Groningen. Simpel werk, maar geld is geld ;).
Wel balen dat het allemaal niet loopt zeg... Kan me voorstellen dat je er goed zat van bent ondertussen...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:36

Ik stuur je ff een pb :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:54

Hier ook vandaag contract getekend en 6 januari begin ik :D *\o/*

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:57

Hier een semi-afwijzing: ze bellen me op, maar ik kon niet opnemen omdat ik aan het werken was. Later op de dag hoor ik op voicemail dat het een uitnodiging voor een gesprek was, dus ik meteen terug bellen, maar was te laat, de vacature was al "on hold" gezet.

En dat is ook meteen een twijfel die al lang bij mij speelt en die nu dus echt naar de oppervlakte komt: moet ik mijn huidige werk houden? Het is zwaar werk ver beneden mijn niveau voor een laag loon en ik klop veel uren.

Voordelen:
Geld is geld. Ook al is het niet veel, het is meer dan 0 euro. ;)
"Men" zegt dat het gemakkelijker is om een job te zoeken wanneer je al een job hebt, dan wanneer je werkloos bent.

Nadelen:
Eigenlijk doe ik het gewoon niet graag. Grof gezegd is het enkel de gedachte aan het loon dat mij iedere dag erdoorheen helpt.
Ik heb het gevoel dat het mij tegenhoudt in mijn zoektocht. Omdat ik enkel 's avonds maar een uurtje vrije tijd heb gaat de zoektocht naar vacatures en het schrijven van brieven zeer traag. En als ze mij dan al eens bellen, kan ik niet opnemen omdat ik aan het werken ben.

Ik weet dat jullie niet voor mij kunnen beslissen, maar wat zouden jullie doen? Deze job toch houden of niet?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:27

Ik vind dat sowieso raar, dat wanneer je niet direct je telefoon beantwoordt, je niet meer in aanmerking komt voor die vacature. Ik weet niet hoe rijk je bent, maar ik zou niet zomaar stoppen :) (als je tenminste niet zonder het geld kunt)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:19

Gini schreef:
Hier een semi-afwijzing: ze bellen me op, maar ik kon niet opnemen omdat ik aan het werken was. Later op de dag hoor ik op voicemail dat het een uitnodiging voor een gesprek was, dus ik meteen terug bellen, maar was te laat, de vacature was al "on hold" gezet.

En dat is ook meteen een twijfel die al lang bij mij speelt en die nu dus echt naar de oppervlakte komt: moet ik mijn huidige werk houden? Het is zwaar werk ver beneden mijn niveau voor een laag loon en ik klop veel uren.

Voordelen:
Geld is geld. Ook al is het niet veel, het is meer dan 0 euro. ;)
"Men" zegt dat het gemakkelijker is om een job te zoeken wanneer je al een job hebt, dan wanneer je werkloos bent.

Nadelen:
Eigenlijk doe ik het gewoon niet graag. Grof gezegd is het enkel de gedachte aan het loon dat mij iedere dag erdoorheen helpt.
Ik heb het gevoel dat het mij tegenhoudt in mijn zoektocht. Omdat ik enkel 's avonds maar een uurtje vrije tijd heb gaat de zoektocht naar vacatures en het schrijven van brieven zeer traag. En als ze mij dan al eens bellen, kan ik niet opnemen omdat ik aan het werken ben.

Ik weet dat jullie niet voor mij kunnen beslissen, maar wat zouden jullie doen? Deze job toch houden of niet?

Wat ik ook doe; aanhouden. Niets is niets en vanuit een baan, kun je vaak toch wat makkelijker naar een andere baan. Positief vind ik ook dat je laat zien dat je niet te beroerd bent om te werken ook al is het beneden je niveau. Dat vind ik juist een sterk punt. Het geeft een stukje karakter weer.
Ik zit met een WO diploma op een baan voor ongeschoolden.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:40

Zeker waar, MAAR. als je werk doet wat je niet leuk vind is het wel heel erg lastig..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:43

Ir1ne schreef:
Zeker waar, MAAR. als je werk doet wat je niet leuk vind is het wel heel erg lastig..

Ja, daar weet ik ook alles van :)
Maar... Geen geld en thuis zitten vind ik zelf nog minder. Heb dat 8 maand gedaan (en in die 8 maand wel af en toe gewerkt, maar ook wel rustig geen 2 maand helemaal niet en dus geen inkomen) en ik vond het echt vreselijk. Dan liever dom werk doen :o dat voelt nog zinvol.
En vooral maar richten op de positieve kanten en je erbij neerleggen dat het nu even zo is, dat werkt voor mij het beste :) blik op de toekomst richten en toch ook tevreden en blij zijn met wat ik heb. Want werk is niet meer zo vanzelfsprekend.
(En af en toe jezelf afvragen waarom je gestudeerd hebt en waar je het aan verdient hebt om nog op dat ene baantje te blijven hangen _O- ach, af en toe even stevig balen hoort erbij)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:04

Dat is ook zo hoor. DAt heb ik nu ook al. Stevig balen...morgen mn laatste dag bij dit bedrijf en dan verlof uren opmaken. Zwaar dagje warbij ik moet vechten tegen de tranen. Ik haat afscheid nemen. Ik vind t werk zo leuk ( mn collegas dan net weer niet ) en ik heb gewoon een hekel aan afscheid nemen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:10

Sterkte morgen! T is gewoon kl*te.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:12

Sterkte morgen. Afscheid nemen is poedersuiker.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:30

Winged schreef:
Sterkte morgen. Afscheid nemen is poedersuiker.

Echtwel. En iedereen herhaalt maar continu dat t zo zonde is dat ik wegmoet en dat ze zo met me te doen hebben. Gatsamme hou daarmee op :) :')

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:31

Sterkte morgen Irene!

Ik heb gisteren een "baan" afgewezen. :o Ik moest voor mezelf gaan beginnen en dan zou ik ingehuurd worden, er lagen een aantal projecten voor me klaar. Maar ik vind dit echt veel te vroeg in mijn carrière dus heb ik besloten verstandig te zijn en het af te wijzen.
(Niet die van het assessment hoor)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:43

-O-

Ik hoor van mijn oud-collega dat de hoofdredacteur van mijn vorige baan bij de redactiebijeenkomst heeft gezegd dat het nogal onverwachts was dat ik ben vertrokken en dat er daarom niets is geregeld. Terwijl in het afgelopen jaar het elke keer de vraag was of mijn contract überhaupt werd verlengt en ik dus ook elke keer per direct op straat had kunnen staan.
Daarnaast, als uitzendkracht fase A heb je een opzegtermijn van 10 dagen. Plus dat ik alles zo goed mogelijk heb over gedragen en hierdoor nog een heleboel vrije dagen niet heb gebruikt. Heel fijn dat hun probleem zo wordt gebracht alsof ik hén in de steek heb gelaten.

Weet wel dat het niet míjn probleem is, maar dit voelt gewoon als schop na.