Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gini schreef:Hier een semi-afwijzing: ze bellen me op, maar ik kon niet opnemen omdat ik aan het werken was. Later op de dag hoor ik op voicemail dat het een uitnodiging voor een gesprek was, dus ik meteen terug bellen, maar was te laat, de vacature was al "on hold" gezet.
En dat is ook meteen een twijfel die al lang bij mij speelt en die nu dus echt naar de oppervlakte komt: moet ik mijn huidige werk houden? Het is zwaar werk ver beneden mijn niveau voor een laag loon en ik klop veel uren.
Voordelen:
Geld is geld. Ook al is het niet veel, het is meer dan 0 euro.
"Men" zegt dat het gemakkelijker is om een job te zoeken wanneer je al een job hebt, dan wanneer je werkloos bent.
Nadelen:
Eigenlijk doe ik het gewoon niet graag. Grof gezegd is het enkel de gedachte aan het loon dat mij iedere dag erdoorheen helpt.
Ik heb het gevoel dat het mij tegenhoudt in mijn zoektocht. Omdat ik enkel 's avonds maar een uurtje vrije tijd heb gaat de zoektocht naar vacatures en het schrijven van brieven zeer traag. En als ze mij dan al eens bellen, kan ik niet opnemen omdat ik aan het werken ben.
Ik weet dat jullie niet voor mij kunnen beslissen, maar wat zouden jullie doen? Deze job toch houden of niet?
Ir1ne schreef:Zeker waar, MAAR. als je werk doet wat je niet leuk vind is het wel heel erg lastig..