Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:26

Haha lang leve G....

Naambadges zijn er al per stuk voor een 15 euro trouwens. Komt dan op geborsteld alu wat ik begrijp uit de site.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:33

@hilda79 ik heb dat dus ook. Ik kijk op me computer op me werk. Maar nu heb ik er te vaak op gekeken en sta ik ineens 1. Dus dat klopt allemaal niet meer.

Ben bezig met me belastingaangifte voor me webshop voor het jaaroverzicht. Moet ik zelfs me stufie invoeren. :O

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:55

Gaaf zeg, die stempels! Heel persoonlijk en origineel :)

Zometeen mijn inschrijvingsafspraak bij de KVK :) Toch een leuk moment :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:44

Oh nee he, ik heb ook weer wat... Ik heb laatst allemaal categorieën uit mijn webshop verwijderd, omdat ik mij steeds meer op de kern (speelgoed en gadgets) wil gaan richten. Maar net krijg ik een bericht van een klant, over een fietstas die ze heeft besteld, terwijl die niet meer in de shop staan. Blijk je via Google en de zoekfunctie in mijn shop, toch nog via een omweg in de verwijderde categorieën te kunnen komen en je kan blijkbaar zelfs die producten nog bestellen!!

Maar nu zit ik dus met een dilemma, ik zou de tas nog kunnen bestellen via mijn leverancier, maar ik moet dan voor een relatief laag bedrag, een behoorlijke order bij elkaar sprokkelen om aan het minimum bedrag te komen. Ik heb pas nog bij deze leverancier besteld, dus ik heb nu niets nodig. Ga je dan voor de ultieme klantenservice door de tas te bestellen (met het risico dat de tas terug wordt gestuurd als hij niet aan het stuur van de fiets past), of vertel je de klant dat de tas niet meer leverbaar is. Normaal zou ik niet zo'n moeite hebben met bestellen, maar door het schrappen van een deel van de categorieën heb ik bijna niets meer in mijn assortiment van deze leverancier.

Edit:

@Corelli: Veel plezier zo bij de KVK! Ik vond het een leuk moment, daarna is het toch wel "echt" ;) :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:53

Ken je niet iemand anders die die tassen nog wel levert? Dan zou ik daarheen verwijzen.
Je gaat hier waarschijnlijk niets aan verdienen en misschien zelfs wel aan verliezen....dat lijkt mijn vanuit ondernemers oogpunt niet wat je wil. Als je het uitlegt aan de klant en ze doorverwijst denk ik dat ze het prima zullen begrijpen en de service nog steeds goed vinden.

De stempels zijn erg gaaf geworden, ik twijfel ook steeds of ik stempels of stickers zal doen. Voorlopig even allebei nog niet :Y)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:06

@Joyce: Wat lastig zeg! Kun je die producten misschien nog uit het back-end van je website verwijderen?
Hele vervelende situatie. Ik vind Yucca's oplossing wel goed, maar ik weet niet of je iemand weet. Als je vaak bij die leverancier bestelt, zou je ze ook eens kunnen opbellen en de situatie kunnen uitleggen. Misschien maken ze wel een keer een uitzondering (en bieden zij dus ook uitmuntende klantenservice ;) Hoeft niet alleen van ons af te komen ;) )

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:50

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:24

joyce2 schreef:
Oh nee he, ik heb ook weer wat... Ik heb laatst allemaal categorieën uit mijn webshop verwijderd, omdat ik mij steeds meer op de kern (speelgoed en gadgets) wil gaan richten. Maar net krijg ik een bericht van een klant, over een fietstas die ze heeft besteld, terwijl die niet meer in de shop staan. Blijk je via Google en de zoekfunctie in mijn shop, toch nog via een omweg in de verwijderde categorieën te kunnen komen en je kan blijkbaar zelfs die producten nog bestellen!!

Dat is vreemd zeg. Weg = weg zou je denken.
Je zegt dat je allemaal categorieën verwijderd hebt. Moet je dan niet nog apart de artikelen verwijderen?
Ik denk dat daar het probleem ligt. Althans, als ik hier alleen de categorieën zou verwijderen, zouden de producten als het ware rond blijven zweven op de website en zijn ze nog te bestellen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:07

Yep, same here met die producten! Ik moet ze echt apart 'unpublishen' anders zweven ze inderdaad nog rond in the cloud :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:17

Ik heb een custom-made shop en bij mij is het zo dat als je een categorie verwijderd, je gelijk alle onderliggende producten in die categorie ook verwijderd. Ze staan ook niet meer in het productoverzicht in mijn back-end, dus er valt voor mij niets meer te verwijderen. Net mijn webbouwer gebeld en die gaat kijken waar de fout zit.

Gelijk ook maar de klant gebeld en de situatie uitgelegd. De klant vond het jammer, maar helemaal geen probleem. Ze werkte zelf ook veel met websites en webdesigners, dus ze snapte heel goed dat er wel eens wat mis kan gaan. Daarna nog even leuk verder gekletst en ik heb haar wat adviezen gegeven op het gebied van speelgoed voor een wisselende pup. Ondanks dat ze het jammer vond, was ze wel blij met het advies en ik heb haar beloofd om te kijken of ik bij een van mijn concullega's een (soort)gelijk product kon vinden. Ze was erg blij met de service en hing tevreden op, dus ik ben blij dat ik het zo op heb kunnen lossen!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:19

Dat is een goede oplossing, Joyce! Fijn dat je klant zo positief was!
Veel succes met het oplossen van dit probleem. Als de producten idd verwijdert worden als je de categorie verwijdert, dan is dit wel een heel raar en vervelend verhaal.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:24

Ik ben blij dat ik het niet zelf op hoef te lossen! In mijn geval is het een kwestie van probleem signaleren en doorspelen naar de webbouwer ;) Maar meestal kan hij dit soort dingen vrij vlot oplossen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:31

Inderdaad fijn dat die klant zo reageerde! Ik heb het deze week anders gehad, helaas...

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:56

Goed opgelost Joyce! En fijn als klanten begripvol reageren. Ontzettend gave stempels trouwens! Waar heb je die laten maken? Of was dat in het topic al gezegd? Was er wat sneller doorheen gegaan.

Vervelend dat je een negatieve ervaring had Julie :(

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:10

Wat een mooie stempel Joyce!

Volgende week inschrijving bij de KvK, logo is in de maak, domein en webhosting geregeld en heb foto's gemaakt voor de website. Nu de rest nog haha.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:38

Hallo!

Ik wil ook graag meepraten en lezen hier als dat mag ? :) Ik heb een bedrijf in instructie, probleemgedrag en africhting. Ik heb het zo druk, dat ik vaak het serieuze gedeelte van mijn bedrijf een beetje verslons, maar ik wil daar nu toch echt aan beginnen. In April/Mei een fotoshoot, en dan eindelijk mijn website updaten, folders laten drukken en kleding laten borduren.
Ook ben ik bezig met een ander wat internationaler bedrijfje, maar dat is allemaal nog maar beginnend.
Het lijkt me leuk om andere ondernemers te volgen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:53

@Mallootje: Had je drama in de zaak??

Over de stempels, ik weet niet of ik het al had gezegd, maar ze komen bij Studio Stempel vandaan. Ik zocht gewoon zo'n "doe het zelf" website, waar je je logo kan uploaden en dan krijg je zo'n standaard stempel (zo'n unit waar je bovenop moet drukken en waar al een stempelkussen in zit). Alleen het was niet wat ik zocht en de afdrukvoorbeelden waren elke keer niet mooi, dus ben ik verder gaan zoeken. Toen vond ik foto's van Studio Stempel, maar ik dacht dat het niet te betalen zou zijn. Gelukkig was dat dus niet zo ;) Echt goede kwaliteit, handgemaakt, iemand die met je meedenkt als je wilt en je kan lekker variëren met kleuren stempelkussens.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:59

@joyce2 Heb even terug gekeken, en dat ziet er inderdaad echt super uit! Veel mooier dan stickers!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:07

@ Joyce: Drama op de mail.. Ah ja, inmiddels heb ik me er bij neergelegd dat hoezeer je ook je best doet, er nog steeds iemand ontevreden kan zijn, en als je pech hebt laten ze dat dan nog op een minder nette manier weten. Maar wij zijn ook maar mensen, op sommige situaties heb je nu eenmaal geen vat :) En gelukkig gebeurt dat maar eens in de zoveel maand :D

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:50

Sorry dat ik me aanmeld en niet vaker post, maar over heel veel dingen kan ik niet direct meepraten :o .

Over het borduren, wij doen dat altijd bij http://www.borduurstudiolinda.nl/. Maar zal voor de meesten natuurlijk niet in de buurt zitten. Ze is wel erg netjes geprijst.

En ik vind de stempels ook érg mooi!

Wij zijn momenteel bezig met een nieuwe website/webshop. Betaalsysteem koppelen duurt erg lang helaas.
En we willen graag meer verkooppunten, maar ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat aan ga pakken.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:15

Wat een leuk product hebben jullie Esmee, ziet er goed uit. Vooral die foto van de hond voor en na overtuigt op jullie facebook. Misschien ook handig om bij ruitershops te plaatsen? Of via webshops van 3e?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:59

Heeft iemand van jullie ervaring met een valsgeld quicktester pen? Dat is zo'n speciale pen waar je een streep mee over een biljet kan zetten, om te checken of het een vals biljet is. Die dingen zijn niet zo duur en aangezien het evenementenseizoen er weer aankomt, leek het me wel een handig hulpmiddeltje! Mits zoiets natuurlijk echt werkt...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:09

Volgens mij werken ze wel. Mijn geld is wel eens zo getest. Meen dat mijn moeder ook zo eentje heeft op de praktijk.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:15

joyce2 schreef:
Heeft iemand van jullie ervaring met een valsgeld quicktester pen? Dat is zo'n speciale pen waar je een streep mee over een biljet kan zetten, om te checken of het een vals biljet is. Die dingen zijn niet zo duur en aangezien het evenementenseizoen er weer aankomt, leek het me wel een handig hulpmiddeltje! Mits zoiets natuurlijk echt werkt...

Nope, wel met een automatisch valsgelddetector. Die van ons slurpt het briefgeld zeg maar naar binnen en gooit hem er daarna weer uit. Gaat hij piepen is het biljet vals. Heb het helaas al 3 keer mee mogen maken.
Hij kan ook je biljetten tellen. Is erg handig als je een hele stapel hebt :P
Zelf controleren d.m.v. van een lamp of een pen is toch wat moeilijker.

Edit: Dit is hem trouwens: http://www.office-deals.nl/kantoormachi ... i/pd-71499

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:22

Wij zijn inmiddels bezig met een nieuwe website. We zijn zo ontzettend gegroeid de afgelopen jaren dat onze huidige webwinkel niet meer voldoet aan de eisen. Ben nu met een open source system bezig.
Zal nog wel even duren voordat hij online gaat, maar de mogelijkheden hiermee zijn oneindig.
Zo kan ik bijvoorbeeld onze computer kassa koppelen aan de website waardoor er altijd de juiste voorraden weergegeven worden op de website. Echt ideaal :)