Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:43

Ik ben het ook absoluut eens met je... leeftijd zegt niet alles en de ene 24 jarige is de andere niet.
Maar vanuit de organisatie vind ik het absoluut geen vreemde vraag.
Het kan nu eenmaal heel pittige werk zijn en vaak vraagt dat een stuk relativeringsvermogen en levenservaring.
Je wil daarvook niet iemand neer gaan zetten die een rooskleurig beeld heeft en gezellig mensen wil gaan helpen en daarbij in de praktijk gigantisch op zijn/haar plaat gaat omdat er ook best wat minder gezellige momenten tussen zitten.
Dan is daar toch even op in gaan de betere keus.
(Even voor de duidelijkheid , ik ga er absoluut niet van uit dat dat in dit geval zo is... maar ik spreek even in het algemeen)

Juist in de gesprekken moet je gaan inschatten of die jonge kracht veerkrchtig genoeg is om het te handelen...

lovelys

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:00

Ja ik snap heel goed dat ze het vragen. Ik ben alleen bang dat ik niet de gehele angst van hun heb kunnen weghalen. Ik heb er zeker over nagedacht en ik weet dat ik goed met agressie kan omgaan (ik heb een jongen begeleid die mij heeft bedreigd en zeer agressief kon worden). Daarnaast ben ik bij de Kindertelefoon honderden keren uitgescholden. Ik ben niet van suiker.

Anneert; ik heb zelf geen ervaring met vluchtelingen. Wel met begeleiden van individuen en verder heb ik psychologie gestudeerd. Verder heb ik begeleidingdervaring (1 week) met een groep ruiters (paardrijden met en zonder beperking).
Ik heb daarnaast jaren naast een azc gewoond.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:30

Hopelijk heb je het voldoende weten over te brengen, hier fingers crossed voor je in ieder geval :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:47

Vandaag 2e gesprek gehad we zijn nog met zijn tweeën.
Morgen hoor ik meer.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:57

Spannend Mando!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:59

Spannend, zal voor je duimen!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:23

oh spannend Mando. Hopelijk hoor je het snel dat je het bent geworden!

Irrica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:27

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:49

Anneert schreef:
lovelys, misschien overbodige vragen, maar wat is je werkervaring hierin? Ik zelf zie me ook wel bij het coa werken namelijk, heb 3 jaar in de gehandicaptenzorg gewerkt met agressieve cliënten en psychiatrische problematiek etc.
Vanuit waar solliciteer je?

Nathalie, welkom. Sowieso reageren op vacatures waar ze werkervaring vragen

Ja? Ook als je er zelf echt totaal geen ervaring mee hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:50

Vraagje, ik zie nu een vacature en daarbij staat dat de sollicitatie minimaal voorzien moet zijn van een referentie.. Maar ik wil helemaal niet al bij de sollicitatie mijn referentie geven (aangezien mijn werkgever nog niet weet dat ik aan het solliciteren ben..) Hoe kan ik dit aangeven?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:00

referentie op aanvraag neerzetten in je CV.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:12

xNathaliee schreef:
Anneert schreef:
lovelys, misschien overbodige vragen, maar wat is je werkervaring hierin? Ik zelf zie me ook wel bij het coa werken namelijk, heb 3 jaar in de gehandicaptenzorg gewerkt met agressieve cliënten en psychiatrische problematiek etc.
Vanuit waar solliciteer je?

Nathalie, welkom. Sowieso reageren op vacatures waar ze werkervaring vragen

Ja? Ook als je er zelf echt totaal geen ervaring mee hebt?

Afhankelijk van wat helemaal geen ervaring is, ik reageer ook op vacatures die werkervaring vragen in opleiding. Die heb ik niet, maar moet ergens beginnen toch?

Als t bv helemaal niet aansluit op je opleiding en je moet werkervaring hebben dan is het een ander verhaal
Maar ik ging ervan uit dat het wel verwant is met je opleiding.. misschien iets te vlug gedacht

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 07:21

Ja wel verwant met mijn opleiding maar geen werkervaring inderdaad.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:45

Relaxed schreef:
Vraagje, ik zie nu een vacature en daarbij staat dat de sollicitatie minimaal voorzien moet zijn van een referentie.. Maar ik wil helemaal niet al bij de sollicitatie mijn referentie geven (aangezien mijn werkgever nog niet weet dat ik aan het solliciteren ben..) Hoe kan ik dit aangeven?

Ik zou erbij zetten dat het op aanvraag is. Ze mogen sowieso niet zomaar gaan bellen...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:14

Maar het is al een aanvraag toch? In zo'n geval bel ik mijn referentie, stuur ik de vacature aan diegene door, en daarna verstuur ik de vacature met de gegevens van mijn referentie.

Ik heb via een uitzendbureau op een vacature gereageerd en stond dat er ook bij. Daar moest ik ook echt gelijk de gegevens doorgeven. En nog geen 10 minuten na het versturen van mijn sollicitatie was mijn referentie al gebeld, gelukkig had ik die ingelicht (toestemming had diegene al gegeven) :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:03

Ik licht echt niet bij iedere sollicitatie mijn referenten in := Die staan gewoon op mijn CV en hebben daar toen toestemming voor gegeven :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:37

Afbeelding
Deze is zo waar haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:05

Ja dat zoeken ze vaak wel :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:03

Zo fijn! Ook mijn baas heeft echt super gereageerd!
Ze gaven ook aan nog niet goed te weten wat ze met mij moesten als mijn contract afloopt (en ik dus voor vast aangesteld moet worden), omdat ze ook nog niet weten wat ze moeten met de werkzaamheden die ik doe. Is een aparte tak van het bedrijf.

Hij geeft me 100% gelijk dat ik aan het solliciteren ben, staat er achter. En geeft aan dat hij me in januari, als ik nog niets heb, wel via payroll wil aannemen. Dus ik sta niet zomaar op straat. Ik mag hier echt wel mee in mijn handjes wrijven!!!

Enige wat hij van me vraagt is flexibiliteit, nouja, het zit niet in mij om weg te gaan zonder dingen netjes af te ronden. Dus dat zit wel goed. :)

Ze hebben me allebei nog veel succes gewenst voor maandag, dus ik ga met een fantastisch gevoel het weekend in!

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 02:08

@Janine: gefeliciteerd! Wat fijn voor je :)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:15

Janine: Wat fijn dat je huidige werkgever het zo goed oppakt!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:00

Mag je in de ziektewet solliciteren eigenlijk of is dat not done? Ik zit nu nog in mijn verlof maar verwacht niet dat na mijn verlof mijn functie gelijk kan oppakken omdat het fysiek zwaar is. Mocht ik dan wel weer een paar uur kunnen zitten, wil ik wel de sollicitaties hervatten maar ja, kan dat?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:52

Janine wat fijn voor je!

Helaas ben ik afgewezen.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:29

Hoi allemaal :). Ik kom me hier ook melden!
Ik ben nu ruim een jaar afgestudeerd aan een buitenlandse universiteit met een masters in Geogrpahy with Environmental Studies. Heb tijdens mijn studie veel vrijwilligerswerk gedaan, heb in de zomers veel gereisd en ben ook op uitwisseling geweest. Ben nu sinds maart op zoek naar een baan en het wil niet lukken... Vaak is mijn leeftijd / gebrek aan betaalde werkervaring / of één van de vele andere dingen de reden. Ik ben niet gebonden aan een specifieke plek. Ik zou graag richting de Veluwe gaan, maar ik ben op het punt dat ik overal wel een baan aan wil nemen :).

Heb op het moment twee sollicitaties lopen, waarvan 1 voor een baan die ik echt heel graag zou willen, maar ik durf niet meer te hopen.... Ben een beetje de moed aan het verliezen.... Vandaar dat ik graag (succes) verhalen van andere wil lezen :)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:34

In wat voor richting zoek je precies?