Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:33

Maar wat nou in geval vd camerastrap dan?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:39

Weet niet wat dat is? Het ding wat om je nek gaat? We hadden het toch over bedrijfskleding? Als jij je logo op je strap hebt en het ziet er netjes uit, vind ik dat prima. Ik ben ook echt niet anti reclame. Ik vind een polo / shirt met een bedrijfslogo gewoon niet passend voor onze bruiloft. Ik had op mijn vorige post nog een edit gedaan met:

In de praktijk denk ik overigens dat het zelden een issue is. Het type leveranciers wat wij kiezen denken er hetzelfde over. En zo geldt dat waarschijnlijk ook voor jouw bruidsparen.

Ieder zijn ding.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:10

Dat is inderdaad die band om je nek.
Zoals je het eerst stelde "geen reclame" en zoals je het nu stelt komt anders over.
Vaak weet je van te voren niet hoe iemand zich wel of niet uit. Ik heb geen kennismakingsgesprekken in de kleren die ik de trouwdag zal dragen. In die kleren ben ik nog steeds zoekende. Ik wil hoe dan ook wel duidelijk maken dat ik de officiële fotograaf ben maar dan op een nette manier.
De type legerbroek met dito hes waar fijn veel in opgeborgen kan worden met naam op de broekspijp en groot op de rug zoals je sommige ziet vind ik not done.
Vandaar dat ik doorvraag aangezien jij de doelgroep bent en hier ook post ;-)

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:16

Reclame kan altijd en overal.
Echter de invulling ten opzichte van proffesionaliteit is een ander ding.
Op een beurs verwacht je grote banners, posters en mensen in bedrijfskleding met logo's.

Echter op een exclusief bedrijfsfeest zal de uitbundigheid van reclames veel minder zijn. dus bevoorbeeld wel bedrijfswagens met belettering en logo's echter bedienend personeel zal eerder in nette kleding bedienen dan in polo met logo.

En neem aan dat wanneer bijvoorbeeld een bruidspaar een fotograaf in de arm neemt dat ze daar een gesprek mee aangaan wat hun wensen zijn, bijvoorbeeld of hun foto's gebruikt mogen worden op de website van de fotograaf ter promotie of niet. Wanneer als beide partijen eruit komen prima. Is dit niet het geval dan scheiden de wegen en word er een andere fotograaf benaderd.

of zie ik dit nu helemaal krom?

dus elk evenement, gelegenheid verandert een aanpak van reclame.
Laatst bijgewerkt door renep op 20-03-14 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:21

Werk jij nog met de originele band bij je camera ja? Ik ben overgestapt op een blackrapid, veel handiger en ,vind ik, professioneler. Een spider holster lijkt me ooit ook nog wel wat.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:22

haha de doelgroep. Nog maar 6 maanden hoor :P , daarna ben ik weer doelgroep af :+ .

Inderdaad zoals Renep zegt, iedere gelegenheid vraagt zijn eigen aanpak.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik voordat ik ging trouwen ik er nog nooit over had nagedacht en op andere bruiloften ook nooit zo op gelet. Toen de voorbereidingen eenmaal begonnen en we de weddingplanner hadden uitgezocht begon zij er vrij snel over. We hebben een zangeres en zij stelde de vraag direct. Ook de ambtenaar van de burgerlijke stand (= zzp'er bij ons) stelde ook tijdens het kennismakingsgesprek de vraag hoe wij voor ogen zagen hoe zij er uit ziet en ze droeg daarbij wat opties aan. Hieruit heb ik maar geconcludeerd dat het dus vrij gebruikelijk is om het even te overleggen. :Y)

Onze fotograaf is een man en die draagt gewoon een pantalon en een blouse, zijn assistent weet ik niet, maar we spreken ze nog een keer voor de bruiloft.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:30

Nee Yucca. Heb zo'n ding over dwars. Was meer als voorbeeld.

Overleggen is zeer zeker gebruikelijk. Heel vaak is het antwoord "oh gewoon wat je altijd aan hebt..."
Tja lekkere dooddoener. Is mijn spijkerbroek met polo dan goed of .....
Daarom wil ik graag iets aanschaffen en dan wil ik wel ergens subtiel of mijn site of mijn bedrijfsnaam of simpel het woord fotograaf op hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:53

Ik zou het vanuit alle partijen het meest waarderen als je gewoon in het zwart bent met heel subtiel een tekst of logootje ergens op je kleding waaruit blijkt dat je de professionele fotograaf bent :j

Ik vind het eerlijk gezegd heel vreemd overkomen als 1 of andere snuiter foto's loopt te maken en niet het fatsoen heeft om zich te identificeren zeg maar. Het is voor iedereen fijn om te weten wie er om je heen loopt :)

Net zoals bedienend personeel een smaakvol logo of iets kan hebben kan dat bij een fotograaf ook prima lijkt mij, herkenbaarheid is gewoon prettig en hoeft echt niet extreem in het oog te springen.

Zwart lijkt me dan keurig omdat je daarmee heel neutraal bent en een beetje wegvalt tussen de gasten zeg maar, dat vind ik wel passen bij een fotograaf :)

Maar ieder zal zijn eigen mening hebben inderdaad :j

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:59

Proest ja je voorstellen aan soms meer dan 100 gasten is niet te doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:23

Nee daarom :)

Ik vind het als bvb. gast best een beetje brutaal / opdringerig overkomen als iemand met zo'n camera achter je aan komt en je eigenlijk geen idee hebt wie / wat die snuiter is, en om het nu te gaan vragen is ook weer zowat :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:46

Je zou ook kunnen denken aan iets dat je vast en los kunt maken.
Zoals zo'n gouden naam badge die je chique hotels bij de medewerkers ziet.
Die kun je laten maken zoals je wil en steeds op andere kleding spelden.
Eenvoudig, klassiek, professioneel en toch ook heel doeltreffend en flexibel.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:31

Nog geen kleding gekocht, maar wel mijn stempels vandaag ontvangen! De roze kleur is in het echt trouwens feller. Ben er heel erg blij mee! Ik ga ze hoofdzakelijk gebruiken voor het bestempelen van mijn pakketjes, cadeautjes en ik wil papieren tasjes halen voor evenementen en die dan ook bestempelen. Maar je kan er echt alle kanten mee op, dus ik zal ze voor nog wel meer dingen gaan gebruiken ;) Dit in plaats van stickers plakken.

Afbeelding

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:06

Dat is wel een goede tip, Femke! Aan zo'n naamplaatje heb ik nooit gedacht.

Ik snap wel dat je je graag kenbaar wilt maken als de professionele fotograaf, Hilda. Ik heb daar gelukkig nog geen ervaring mee. Soms krijg ik wel de vraag hoe mijn mij kent, maar ik heb niet het idee dat ze denken dat ik een goede vriendin van het bruidspaar ben of zo.

Ik vind dat zwart altijd goed is op een bruiloft. Jammer in de zomer, maar als er een cameraman bij is, dan val je met zwart het minste op. Daarnaast kleed het goed af, valt de inhoud van je broekzakken minder op en toont het geen zweetplekken.
Maar ik denk dat iedere klant weer anders is. Mijn grotere klanten hebben er geen moeite mee als ik bedrijfskleding draag, dus dat is wel fijn. Zouden ze er wel een opmerking over plaatsen, dan zou ik daar in het vervolg rekening mee houden.
Als de bruidsparen van Hilda er geen problemen mee hebben, dan kan zij die kleding mooi aan houden.
Ik heb hiervan wel geleerd dat het wel netjes is om even te vragen aan mijn klanten. Dus bedankt!

@Joyce: Gave stempels! Vind ze erg leuk!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:50

Ze zijn te gaaf Joyce!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:53

Mooi zeg +:)+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:54

Top!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:55

Die naam badges zijn trouwens niet eens heel gek duur. Had er net eentje voor een 15 euro. Was gemaakt op geborsteld aluminium. Ga ik morgen mij eens in verdiepen. Vind het een mooie subtiele uiting.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:28

Bedankt iedereen. Inderdaad spannend. Ik hou jullie op de hoogte.

Leuke stempels Joyce. Is weer eens wat anders dan stickers.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:00

@Joyce2 wat leuk zeg die stempels!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:05

Ben er ook super blij mee! Hopelijk werkt het in de praktijk net zo handig als ik had bedacht :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 22:28

Leuk en creatief!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:30

Leuk die stempels, had er nog nooit bij stilgestaan dat je dat kon gebruiken :D

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:38

Goede tip van Femke!

Hele gave stempels Joyce!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:47

Zeker goede tip.

Hebben we het een tijd terug niet hier er over gehad dat er een manier was om te kijken hoe je in de welbekende zoekmachine genoteerd staat door een blanco zoekmachine pagina te pakken. Snappen jullie mij nog, haha.
Ik wil eens kijken of wat ik sinds een dikke maand doe werkt.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:56

Ja, dat is erg lastig met je eigen computer. Tenzij je alles verwijderd (geschiedenis, cookies, etc.).Google onthoud al je zoekresultaten en bouwt een profiel. Je ziet jezelf (maar ook bv de belangrijkste concurrenten als je die in de gaten houdt) dus altijd gunstiger dan de werkelijkheid is.

Je kunt kijken op een computer bij iemand die nooit zoekt op fotografen (bv als je mij een lijstje stuurt met zoekwoorden die je belangrijk vind kan ik op mijn computer kijken, omdat ik nog nooit gezocht heb op fotografen en je dan de plaatsingen doorstuurt). Of je kunt bepaalde websites gebruiken, zoals SheerSEO. (of googlen op zoekwoord positie checken, dan vindt je ook wel wat sites).

Echter sinds de laatste updates van Google worden er steeds meer lokale profielen gebouwd. Dat betekent dat de zoekresultaten / posities ook nog eens heel erg afhangen per regio.