Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:52

Ik heb een keer nagebeld, dat was twee weken na de sluiting van de procedures :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:44

Flowery, gefeliciteerd!! Hopelijk zit er wat in! Weet je ook voor wat voor vacature? Of zal het dezelfde zijn?

Dimple, dat geeft inderdaad zeker een boost aan mijn ego! Ik ben inderdaad aan de hele grote kant. Maar helaas kan ik er niets af zagen :P

Anneert, het is gelukkig een gewone broek geworden hoor (vind ik toch wat meer afgekleed). Maar de legging was een verrassing wat betreft de maat :P
Jammer van je afwijzing, maar ik vind de uitleg die je hier geeft wel duidelijk. Hebben ze ook gezegd wat voor persoonlijke groei ze bedoelden? Of weet je dat voor jezelf?

Madison, die lengte kan ook tegenwerken :P Ik moet nog schoenen, maar hoe graag ik ook wil, het worden geen hakken. Bang dat ik te intimiderend overkom. Heb al wel een beeld van wat ik graag wil. Morgen maar weer shoppen!!

Eydis, ik heb nog nooit ergens achteraan gebeld. Meestal kreeg ik wel een afwijzing. Als ik die niet snel genoeg kreeg was er meestal een datum bekend waarop gesprekken plaatsvonden en kwamen daardoor de afwijzingen (veel) later.

Ik heb hier net de bom laten vallen. Mijn baas is er vandaag helaas zelf niet, zijn vrouw gelukkig wel. Ze vond het echt super leuk voor me en begreep ook volledig dat ik meer wilde verdienen en meer op eigen niveau wilde werken. Ze zei dat we maandag wel even zouden afwachten en we daarna zouden gaan kijken wat er mogelijk is. Ik heb aangeboden morgen (mijn vrije dag) even langs te komen, maar dat vond ze niet nodig. Dus ik ben zeer opgelucht.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:42

Flowery: Gefeliciteerd

Janine: Fijn dat het zo goed opgepakt wordt dat lucht toch altijd op :)

Ik heb net weer een afwijzing ontvangen, nu ben ik weer over gekwalificeerd ( administratief) normaal hoor ik geen ervaring of dat ik te ver weg woon en nu dit weer. Wanneer komt er iemand die mij wel de kans geeft?

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:57

Janine fijn dat ze er zo mee opgaan!

netam89 das niet tof zeg! hoe kan je nou overgekwalificeerd zijn? zou een bedrijf toch alleen maar profijt aan hebben?

Ik ben net gebeld dat ik volgende week op gesprek mag bij de kwantum, andere locatie als waar ik gesolliciteerd had, iets verder rijden, maar ik vind het helemaal prima!
enn morgen word ik ingewerkt voor het schoonmaakbedrijf, dus er zit wat vooruitgang in.. eindelijk.. haha

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:42

Kreeg net een afwijzing per telefoon, vind het super dat ze het zo persoonlijk deed maar als ze bellen heb ik toch altijd hoop op een uitnodiging en die werd even de grond in geboord. :P

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:14

Ah balen zeg!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:36

Netam89 schreef:
Flowery: Gefeliciteerd

Janine: Fijn dat het zo goed opgepakt wordt dat lucht toch altijd op :)

Ik heb net weer een afwijzing ontvangen, nu ben ik weer over gekwalificeerd ( administratief) normaal hoor ik geen ervaring of dat ik te ver weg woon en nu dit weer. Wanneer komt er iemand die mij wel de kans geeft?

Ik herken het. Hier ook weer de zoveelste aanwijzing gehad op een vacature die ik jaren lang gedaan heb. Krijg ik als reden: "We hebben het gevoel dat deze vacature niet bij u past.", dus ik heb gebeld voor eventueel meer uitleg; schijnt het een standaard mail te zijn! :')

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:42

Nou... Hier nog iemand die hard op zoek is naar een baan :=
Vanwege een tegenvaller met mijn afstuderen ben ik nu (tijdelijk) op zoek naar een parttime baan. Heb weinig eisen, behalve dat ik liever niet in de avonduren werk. Heb nu al een 8-uren contract en een 0-uren contract maar dat is simpelweg niet genoeg om rond te komen... Mijn huidige werkgevers zijn gelukkig wel flexibel en denken echt mee, dus dat scheelt.

Vandaag 3 sollicitaties eruit gedaan... Fingers crossed!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:52

Madison, jeetje, vanaf februari al... ik ben al moedeloos en pas vanaf juli werkloos :(:)

Janine aan het shoppen geweest, goed bezig! Ik moet nog een goede (warme) nette broek> Ik ben vandaag in (grijze) spijkerbroek gegaan.....

Flowery, ik duim voor je!!

Metam :(:) :(:)

Juddith, spannend dat je op gesprek mag :)

Welkom in het topic Muurp :)

Vanmorgen een sollicitatie gehad. Was een groepsselectie. No offense, maar voelde mij toch wel een beetje buiten de boot tussen allemaal veel jongere mensen die allemaal nog studeren en op school zitten. Kom ik aan met 4 jaar afgestudeerd te zijn.... Vond het een beetje vaag gaan, ze gaan aan de hand van die selectie terugkoppelen ofj e door mag of niet, maar zoveel informatie heb ik niet over mijzelf kunnen vertellen en had eigenlijk het idee dat we al waren aangenomen. NIet wat ik wil, ik weet ook niet of ik het leuk vind, maar het is weer iets. Ik heb de laatste dagen constant in een dubio gezeten. Moet ik het doe, moet ik het niet doen. Ik wil, mocht ik door gaan, even overleggen wat betreft contracten, mocht het dan niet passend zijn dat ik dan wel in de ww kan blijven na het aflopen van mijn contract. Het zet qua ww geen zode aan de dijk, of ik nu die baan naam voor een maand of niet, ww loopt wel door (en ik moet aanvulling krijgen). maar wel weer een ervaring. Stel dat ik na feb nu werkloos ben, kan ik altijd nog op deze sector terugvallen denk ik dan maar.... We gaan het zien :)

Horeca bij de intratuin ben ik niet geworden, wat ik wel had verwacht (te oud) maar had mij wel leuk geleken zo met de kerst weken :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:48

Wat een ellende is zo'n speed date met uitzendbureau's
Echt niets voor mij en ik was binnen 10 minuten weer gevlucht

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:18

Afbeelding

Iemand zocht een juridische functie toch?
Dit is mijn huidige werkgever, wellicht heb je er iets aan.

De legal persoon nu is een gezellig dame :))

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:48

Ohh, ik ben blij en een beetje hyper. Mooie 'afwijzing' in mijn mailbox! De functie war ik op had gereageerd bij dat bedrijf was al vervuld, maar ze waren zo enthousiast over mijn brief en cv dat ze mij voor maandag hebben uitgenodigd voor een andere functie!! Zin in :):) :):)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:30

Tancreda4 schreef:
Ohh, ik ben blij en een beetje hyper. Mooie 'afwijzing' in mijn mailbox! De functie war ik op had gereageerd bij dat bedrijf was al vervuld, maar ze waren zo enthousiast over mijn brief en cv dat ze mij voor maandag hebben uitgenodigd voor een andere functie!! Zin in :):) :):)

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

WAT GAAAAAF!!!

GEFELICITEEEERD!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:33

Oh ja, ik ben helemaal hyper!! :):) Maar hoor morgen ook of ik het ben geworden voor de functie waar ik vanmorgen op gesprek was :') Volgende week donderdag zal de inwerkdag al zijn. Dus dat is wel even dilemma :')

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:51

Jeuh goed nieuws !! :) fijn !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:54

Maandag is nog mooi ruim voor donderdag dat scheelt tancreda :+

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:59

Stamper: Ik heb gisteren ook nog erover opgebeld en ze gaven aan dat ze bang waren wanneer ik in deze functie zal treden ik er geen uitdating meer in zou hebben op korte termijn. We zoeken dan ook weer rustig verder.

Goed nieuws dus Tancreda. :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:31

Tancreda wat super fijn!

Netam Jammer!

Net gesprek gehad bij COA. Gesprek ging wat lastig en ze waren volgens mij een beetje bang voor mijn leeftijd. Daar grepen ze namelijk een paar keer op terug en ze waren erg duidelijk dat het geen makkelijk baantje is. Ze hadden vandaag en morgen nog de hele dag gesprekken, maar ze zouden hun best doen om mij morgenmiddag terug te bellen. Het is wel direct 36 uur en zeer onregelmatig. Ik ben benieuwd.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:36

lovelys, om wat voor functie gaat het?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:48

lovelys schreef:
Tancreda wat super fijn!

Netam Jammer!

Net gesprek gehad bij COA. Gesprek ging wat lastig en ze waren volgens mij een beetje bang voor mijn leeftijd. Daar grepen ze namelijk een paar keer op terug en ze waren erg duidelijk dat het geen makkelijk baantje is. Ze hadden vandaag en morgen nog de hele dag gesprekken, maar ze zouden hun best doen om mij morgenmiddag terug te bellen. Het is wel direct 36 uur en zeer onregelmatig. Ik ben benieuwd.

Even inhakend op leeftijd: draai het om en maak er wat positiefs van. Je bent jong, kneedbaar, opgegroeid met computers (daar waar de wat oudere mede sollicitanten iets meer moeite mee zullen hebben), fris en fruitig. Wat wil een bedrijf nog meer. Natuurlijk valt er nog het één en ander te leren, maar ook de oudere werknemers kunnen van jou leren.

Ik ben wat dat betreft ook maar een ''groentje'' van 23, maar ik heb toch wel een redelijk verantwoordelijke functie en bedrijven zijn dan ook erg te spreken.
Laat leeftijd (of je nu jong of ouder bent) je niet in de weg staan. :-)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:06

Milatje, COA is centraal orgaan asielzoekers, vermoed dat het om een asielzoekers centrum gaat en dan is het heel logisch dat ze leeftijd benoemen, je komt tussen mensen te staan die uit oorlogsgebied kunnen komen met bijbehorende trauma's maar ook heel simpel gezegd , ontheemd zijn... er zitten een heel aantal bevolkingsgroepen bij elkaar die normaal gezien niet zo hutje mutje op elkaar zouden zitten of zelfs niet zo heel fan zijn van elkaar wat op zijn minst tot kleine en grotere confrontaties kan leiden.

Dat je handig bent met computers doet er op dat moment niet zo toe... standvastigheid en veerkracht em levenservaring wel .

Wat ook wel weer dingen zijn om te benoemen in een brief of gesprek :)
Dat je stressbestendig bent etc

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:03

Ik ga inderdaad werken met jongeren die zeer agressief kunnen zijn. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat ik wel wat gewend ben en dat ik mijn mannetje kan staan, maar of dat genoeg is.... We zullen het zien. Ik mocht ook kiezen of ik zeer korte opvang wil doen (de eerste paar dagen) of daarna (3 maanden). Bij de eerste ben je echt meer een regelmiep en bij de tweede kun je ook echt begeleiden en gesprekken met ze aangaan. Ik heb dus mijn voorkeur aangegeven voor de tweede. Het was voor mij een beetje onduidelijk waar ik nu precies voor solliciteerde.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:15

Ik meld me hier ook (weer). Op dit moment een bijbaan naast mijn studie. In februari studeer ik hopelijk af dus ga vast op zoek naar een baan in de richting SJD (in Noord-Holland). Dus als iemand iets weet tegen die tijd.. :D
Kom nu alleen maar vacatures tegen met gevraagde werkervaring.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:19

lovelys, misschien overbodige vragen, maar wat is je werkervaring hierin? Ik zelf zie me ook wel bij het coa werken namelijk, heb 3 jaar in de gehandicaptenzorg gewerkt met agressieve cliënten en psychiatrische problematiek etc.
Vanuit waar solliciteer je?

Nathalie, welkom. Sowieso reageren op vacatures waar ze werkervaring vragen

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:22

Sonja_vR schreef:
Milatje, COA is centraal orgaan asielzoekers, vermoed dat het om een asielzoekers centrum gaat en dan is het heel logisch dat ze leeftijd benoemen, je komt tussen mensen te staan die uit oorlogsgebied kunnen komen met bijbehorende trauma's maar ook heel simpel gezegd , ontheemd zijn... er zitten een heel aantal bevolkingsgroepen bij elkaar die normaal gezien niet zo hutje mutje op elkaar zouden zitten of zelfs niet zo heel fan zijn van elkaar wat op zijn minst tot kleine en grotere confrontaties kan leiden.

Dat je handig bent met computers doet er op dat moment niet zo toe... standvastigheid en veerkracht em levenservaring wel .

Wat ook wel weer dingen zijn om te benoemen in een brief of gesprek :)
Dat je stressbestendig bent etc
Ik heb nergens benoemd dat dat het belangrijkste is. Ik noemde enkel voorbeelden. ;-) Natuurlijk zijn andere aspecten ook van belang maar ik zie niet in waarom een 24 jarige daarin te jong is. Het gaat om hoe je in het leven staat en hoe je in dat soort situaties handelt. Ook dan kan je omgaan met confrontaties en dergelijke.

Anders zou je als jonge kracht in een hoop sectoren niet kunnen werken... Heb ervaren dat dat in de praktijk absoluut wel gebeurd en dat dat geen enkel probleem vormt.