Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 23:37

Wat gaaf paan! Gefeliciteerd!

Maar yucca is een klein stukje/regeltje op je borst dan niet wat? Ik ben het eens met hilda dat je wel iets van herkenning nodig hebt hoor. Niet alleen voor de reclame maar ook voor de mensen op de bruiloft. Dat ze weten met wie ze spreken.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:50

Welkom romancehorse!

Heb net je website beken, handig die dressuur proeven er op. Heb die van mij meteen uitgeprint ;-)
Als tip, wanneer je ze laat openen in een nieuw venster dan heb je meer kans dat mensen bij je home page terug komen. Nu ben je ze sneller kwijt.

Paan @Spannende plannen maak ik er uit op :P

Heb vorig jaar voor het paardenhotel ook dekens, vest en polo's laten bedrukken.
Tot nu toe zit het er nog mooi op. Alleen voor het dekje was het niet mogelijk. Ben nu nog op zoek naar een alternatief. Denk dat ik dat op een patch laat borduren en die op het dekje plaats.

Hier had ik pas een offerte voor laten opvragen, maar dat werd erg duur. Dus nog even door zoeken naar een andere leverancier.

Zooist

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:02

Rosacollection heeft mooie dekjes en dekens.
Kun je helemaal zelf samenstellen.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:16

Zooist schreef:
Rosacollection heeft mooie dekjes en dekens.
Kun je helemaal zelf samenstellen.

Ziet er inderdaad wel goed uit, ik heb al twee nieuwe witte dekjes liggen dus dat zou dan weer zonde zijn.
Thanx voor de leuke tip!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:36

Ik wil graag visitekaartjes met eigen logo, zijn er meer mensen hier die dat hebben? Tips voor een site om dat goed en betaalbaar te ontwerpen en te laten drukken?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 08:44

Drukwerkdeal?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:59

holly schreef:
Drukwerkdeal?

Goeie tip, dankjewel! Ik heb er eigenlijk niet veel nodig maar ze hebben nu een aanbieding: 500 voor €18,50, dus dan neem ik er 500 haha

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:08

Idd Drukwerkdeal

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:19

Ik bestel idd ook altijd bij Drukwerkdeal.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:28

En welke keuzes maken jullie dan wat betreft papiersoort, dikte en afwerking?
Ik heb nu even de standaardopties aangeklikt voor een snelle prijsindicatie, maar is dit aan te raden?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:40

holly schreef:
Wat gaaf paan! Gefeliciteerd!

Maar yucca is een klein stukje/regeltje op je borst dan niet wat? Ik ben het eens met hilda dat je wel iets van herkenning nodig hebt hoor. Niet alleen voor de reclame maar ook voor de mensen op de bruiloft. Dat ze weten met wie ze spreken.

Nee, ik heb nog nooit gehad dat ze me niet herkennen als zijnde prof. fotograaf. Ik vind het niet nodig om op een bruiloft reclame te maken, dat doen mijn foto's nadien wel. En ik heb wel een auto met reclame, vind ik wel genoeg. En daarbij, op de kleding die ik heb gekocht is het echt geen gezicht als je daar reclame opzet...ga echt niet met een Polo of iets naar een bruiloft.

Maargoed, zo denk ik er zelf over, kan iedereen natuurlijk voor zich zelf bepalen.

Even kijken, nu ben ik vergeten waar ik nog meer of wou reageren +)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 12:57

Niets moet, alles mag. Ieder promoot zich op een zelf gekozen manier. Als maar duidelijk is dat jij prof fotograaf bent toch?

Hoe wat wanneer dragen jullie bedrukte kleding?
Alleen als je met je werk bezig bent (fotograferen, stand, etc)
Of ook als je in je vrije tijd een evenement bezoekt, aan het winkelen bent...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:23

Normaal draag ik het alleen als ik op een evenement oid sta. Maar als ik straks mooie kleding heb en ik ga de hond uitlaten, dan draag ik het ook mooi naar het bos en dat soort dingen ;)

@Corelli: Ik heb voor mijn visitekaartjes gewoon de door drukwerkdeal aanbevolen dingen gekozen en daar ben ik dik tevreden over! Binnenkort wil ik flyers bestellen en dan ga ik nog even door hun monsterbox heen om te kijken welke dikte en afwerking ik het mooist vind.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:25

Dankje Joyce!

Pff, ik moet morgen naar de KVK voor inschrijving en volgens anderen is dit echt een peulenschilletje, maar ik probeerde net de voorbereidende papieren invullen en ik loop helemaal vast :\
Domeinnaam en webhosting ben ik nog aan het regelen, dus ik kan nog geen bedrijfsemailadres invullen.. En de vraag: wilt u zich aanmelden bij de belastingdienst? ... HELP :')

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 13:47

Domeinnaam en webpakket kost per jaar amper wat dus leg je nu gewoon even vast. Is ook binnen half uur klaar. Je website erop zetten kun je vervolgens doen wanneer jij wilt.

Als je btw wilt kunnen rekenen is het, ja je je wil ook de belastingdienst.
Schatting omzet gewoon laag houden en hup erheen.
Het is gewoon een invulling van gegevens als naam adres etc. Kvk is de makkelijkste stap

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:00

Bedankt voor je snelle antwoord.. De dienst die ik ga bieden is hoogstwaarschijnlijk vrijgesteld van btw, dus dan kan ik daar "nee" invullen
Ik schrijf "hoogstwaarschijnlijk", want ik heb zelf gevonden dat zorg vrijgesteld is van btw, maar mijn vader (die fiscaal jurist is) zegt dat het nog iets ingewikkelder kan liggen, dus die is het aan het uitzoeken

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 14:03

Even goed uitzoeken idd!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:21

holly schreef:
Niets moet, alles mag. Ieder promoot zich op een zelf gekozen manier. Als maar duidelijk is dat jij prof fotograaf bent toch?

Hoe wat wanneer dragen jullie bedrukte kleding?
Alleen als je met je werk bezig bent (fotograferen, stand, etc)
Of ook als je in je vrije tijd een evenement bezoekt, aan het winkelen bent...

Ik heb speciaal voor mijn paardrijwedstrijden jassen gekocht voor zowel mijn ouders als mij, zodat we met extra reclame rondlopen. Die jas schiet ik heel vaak aan, maar als ik echt naar een zakelijke netwerk evenement ga, doe ik het juist vaak weer niet aan. Dan trek ik een colbertje aan om zakelijker en professioneler over te komen. Ik denk dat ik vaker mijn kleding met logo's niet aan heb als ik aan het werk ben dan wel, maar dat is deels ook omdat ik nog geen kleding heb met mijn 'nieuwe' logo (al weer bijna 2 jaar oud...).

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:32

Overleggen jullie nooit met het bruidspaar zelf wat zij wensen? Ik ga zelf trouwen dit jaar en al vrij veel 'leveranciers' hebben gevraagd wat er verwacht wordt op het gebied van kleding. Dat vind ik wel erg netjes.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:35

Ik vraag wel altijd naar de dresscode. Als het kan, probeer ik daar wel iets mee te doen. Verder heb ik het eigenlijk nog nooit besproken, omdat ik altijd zorg dat ik er netjes en verzorgt op sta. Als ze bijv. een probleem zouden hebben dat ik op zwarte Nikes rond loop die dag, dan heb ik een probleem omdat ik geen andere schoenen heb waar ik het lang genoeg op vol houd. Voor de catering en zo vind ik het wel heel netjes dat ze het vragen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:54

Mellis86 schreef:
Overleggen jullie nooit met het bruidspaar zelf wat zij wensen? Ik ga zelf trouwen dit jaar en al vrij veel 'leveranciers' hebben gevraagd wat er verwacht wordt op het gebied van kleding. Dat vind ik wel erg netjes.

Onder een donkere broek kom je niet onderuit als fotograaf net als gemakkelijke schoenen. Zwart kan in mijn ogen altijd en je kan het eventueel aanvullen met een thema-kleur als ze dat hebben op hun bruiloft. (Zo heb ik wel eens een geel horloge omgedaan op een bruiloft waar het thema geel was.) Maar ik ga als fotograaf zeker niet iets extra's kopen voor een bruiloft of een jurk aandoen. Ken fotografen die dat wel doen, maar ik zou met een jurk echt niet uit de voeten kunnen...

Het kan zijn dat je in het zwart opmerkingen krijgt als: 'goh wat saai' of 'het is geen begrafenis' maar dat liever dan dat je de plank mis slaat.

Wat zou jij willen dat een fotograaf aantrekt op jullie bruiloft? Toch leuk om het meteen even te horen van iemand die gaat trouwen :)

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:05

De vragen richten zich ook meer inderdaad op wat is de stijl van de bruiloft en verwacht je dat we er netjes uit zien of meer casual, dat soort vragen.

Persoonlijk verwacht ik van niemand dat ze dingen speciaal voor onze bruiloft gaan aanschaffen (ook niet van de gasten). En heb ik uiteraard begrip dat een fotograaf niet op hakken aankomt en praktische kleding draagt, maar ook praktische kleding kan netjes zijn.

Wij trouwen op het strand en hebben als dresscode 'summer chique'. Ik verwacht dus van al mijn 'leveranciers' (zo noem ik ze maar even) dat ze er netjes en verzorgd uitzien.

Het ligt ongetwijfeld aan het type bruiloft, maar reclame lopen op onze bruiloft vind ik echt not done. Daarbij hebben we overdag 24 daggasten, maar daarbij een weddingplanner met assistent en een fotograaf met assistent, zou wat zijn als zij met zijn vieren rondlopen met een reclame shirtje. Past ook niet bij de locatie en stijl, dus daar ben ik ook niet bang voor.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:30

Ik probeer idd ook mee te doen met een kleurenthema, maar afgelopen jaar liep ik helemaal vast met een lime-groen thema. Dan maar lekker zwart/wit. Heel neutraal! Ik heb er nog nooit een opmerking over gehoord. Wel een keer een gala gefotografeerd waarbij van te voren was aangegeven dat ik ook netjes moest komen. Na een check bleek een pantalon, zwart shirt en zwarte colbert genoeg te zijn, dus dat doe ik dan ook. Geen problemen mee.
Een jurk moet ik ook niet aan denken bij een bruiloft. Fijn als je even niet oplet en in de meest onmogelijke houding zit. Heb 1 keer een feest gefotografeerd in een kort rokje met legging eronder: Nooit meer! Klim maar eens op een stoel ;-) Paste toen wel bij de sfeer van het feest, maar voelde me echt niet prettig.

@Mellis: Ik denk dat de meeste daar zo over denken idd. Dat de 'leveranciers' er netjes en verzorgt uit moeten zien. Ik ken wel meerdere fotografen die met reclame op een bruiloft fotograferen. Dat is hun keuze. Ik vind het meestal niet passen, ook niet op zakelijke events...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:52

Mellis, op de band aan mijn camera staat schreeuwend groot CANON. Dat is ook reclame. Serverend personeel heeft heel vaak op een bloesje klein staan "restuarant dit en dat" of iets soortgelijks. Zo zijn ze wel herkenbaar maar wel netjes.

Daarnaast "netjes en verzorgd" kan voor de een betekenen in pak met das en voor de ander is dat schone kleren ongeacht welke en voor weer een ander is dat casual en ga zo maar verder.
Neem een schoen. Een nette damesschoen is al gauw voorzien van een hoorbare hak ongeacht de hoogte. Hoogst irritant als je een ceremonie hebt waar de vloer hard is (klik klak klos geluiden gegarandeerd).

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:24

Daarom is het ook fijn om dat even te overleggen met het bruidspaar. Wat zij verwachten en wensen.
Van mijn fotograaf en weddingplanner (en enkele andere) verwacht ik niet dat ze overduidelijk herkenbaar zijn en verwacht ik dat ze zich kleden naar de gelegenheid binnen de mogelijkheden van de functie.

Van de bediening verwacht ik weer juist wel dat ze herkenbaar zijn. Zo is het per 'functie' afhankelijk.

Als andere bruidsparen daar geen problemen mee hebben is het natuurlijk prima. Maar het is gelukkig mijn / onze bruiloft en daar wordt dat niet gewaardeerd. Ik vind het niet passend, prima toch?

In de praktijk denk ik overigens dat het zelden een issue is. Het type leveranciers wat wij kiezen denken er hetzelfde over. En zo geldt dat waarschijnlijk ook voor jouw bruidsparen.
Laatst bijgewerkt door anoniem45673 op 20-03-14 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt