sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elise

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 09:06

Update: bel ik voor een afspraak; morgenmiddag om 14u :S
Nu moet ik dus vrij gaan nemen terwijl de baas er niet is vandaag... ziekmelden kan natuurlijk ook niet want dat valt wel een beetje op, mocht ik spontaan volgende week melden dat ik een gesprek heb gehad en een andere baan aanneem.. pff
Maar hem bellen (hij is bij allerlei lezingen) staat ook zo dringend..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:24

Ze zijn wettelijk verplicht om je vrij te geven voor sollicitaties. Dus als je hem niet te pakken krijgt zou ik het gewoon even overleggen met iemand die boven of onder hem staat, zodat ze in elk geval op de hoogte zijn. Ze kunnen toch niet zeggen 'nee mag niet' Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:25

Tsja, ik heb een keer een sollicitatie verschoven omdat ik een heel belangijke afspraak had op mijn toenmalige werk. De instelling waar ik solliciteerde had er totaal geen moeite mee, het toont natuurlijk ook wel een soort van betrokkenheid die ze zelf ook graag zien als je bij hen zou werken Knipoog

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:30

arabesk: gefeliciteerd met je verjaardag Knipoog

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:41

Arabesk schreef:
Ze zijn wettelijk verplicht om je vrij te geven voor sollicitaties.

Ow dat wist ik niet! Dan ga ik de sol. maar gewoon melden denk ik... Val ik misschien minder met de deur in huis dan wanneer ik opeens kom 'uh, per 1 jan ben ik weg..'. (mocht ik natuurlijk die baan krijgen en willen... *duim*)
Heb namelijk het gevoel dat zij denken dat ik het wel leuk en best vind hier omdat ik steeds om werk kom vragen Knipoog

En p.s. Arabesk, gefeliciteerd!!
en. p.s. 2 geheel offtopic; toen ik pas onderweg was naar m'n dierenarts in R'dam zag ik dat daar een winkel zit die Arabesk heet Knipoog

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:42

oh dat wist ik ook niet..

Ik ga over enkele minuten praten met mn baas of hij zich een keer niet wil houden aan het opzeg termijn. Ben nl aangenomen als ik per januari kan beginnen Haha! Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:45

Elise schreef:
Arabesk schreef:
Ze zijn wettelijk verplicht om je vrij te geven voor sollicitaties.

Ow dat wist ik niet! Dan ga ik de sol. maar gewoon melden denk ik... Val ik misschien minder met de deur in huis dan wanneer ik opeens kom 'uh, per 1 jan ben ik weg..'. (mocht ik natuurlijk die baan krijgen en willen... *duim*)
Heb namelijk het gevoel dat zij denken dat ik het wel leuk en best vind hier omdat ik steeds om werk kom vragen Knipoog

En p.s. Arabesk, gefeliciteerd!!
en. p.s. 2 geheel offtopic; toen ik pas onderweg was naar m'n dierenarts in R'dam zag ik dat daar een winkel zit die Arabesk heet Knipoog

is dat niet die winkel van die puzzels? http://www.arabesk.nl Haha!

Hier gaan ze ook van hun stoel vallen, mijn baas denkt nog steeds dat ik het hier naar mijn zin heb.

Ik ga ook per 1 januari bij mijn nieuwe baan beginnen. Morgen ga ik het mijn baas mededelen (vandaag is hij er toch niet)

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:46

nou dat word een grote verassing ......
Hier overigens ook hoor. Heb tegen niemand iets gezegd.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:48

This_is_me schreef:
nou dat word een grote verassing ......
Hier overigens ook hoor. Heb tegen niemand iets gezegd.

Ik ook niet. Kijk wel lekker uit Clown

Voor een paar collega's zal het geen verrassing zijn, die balen zelf ook als een stekker.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:26

Arabesk schreef:

Ja klopt Knipoog

Heb jij al bedacht hoe je het gaan aankondigen bij je baas? Ik háát dat soort dingen... Bloos

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:09

bij mij zal m'n baas denk ik ook wel opkijken als ik wegga. Ik had het in m'n sollicitatie al wel aangegeven dat ik deze baan voor tijdelijk zag, maar laatst had een collega het er met hem over gehad en toen had hij gezegd dat hij dacht dat ik het zo leuk vond dat ik wel zou blijven voorlopig.... yeah right Clown

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 09:50

This_is_me schreef:
oh dat wist ik ook niet..

Ik ga over enkele minuten praten met mn baas of hij zich een keer niet wil houden aan het opzeg termijn. Ben nl aangenomen als ik per januari kan beginnen Haha! Haha!

Wat is je opzegtermijn dan? Negen van de tien keer is dat een kalendermaand dus als je vóór december opzegt moet je december nog uitwerken en kan je 2 januari bij je nieuwe baan beginnen.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 09:54

Ik heb bericht gekregen over één van mijn twee sollicitatiebrieven. Ik mag dinsdag voor een gesprek komen! Haha!
En idd, volgens het BW is de opzegtermijn 1 maand.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 09:58

Elise schreef:
Arabesk schreef:

Ja klopt Knipoog

Heb jij al bedacht hoe je het gaan aankondigen bij je baas? Ik háát dat soort dingen... Bloos

Nee dat wilde ik net hier komen vragen Scheve mond

Ik ga het vanmiddag vertellen niet nu al anders heb ik de hele dag herrie aan m'n kop, want hij gaat echt boos worden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:13

dingetje schreef:
En idd, volgens het BW is de opzegtermijn 1 maand.

Zelfs wettelijk geregeld dus! Dat dacht ik wel, maar durfde ik niet met zekerheid te zeggen (en heb hier geen naslagwerken bij de hand).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:15

tenzij het anders vermeld staat in je contract

ik heb bijvoorbeeld 2 maanden opzeg termijn, mijn baas het dubbele

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:18

Klopt Evelli! Toevallig heb ik het in mijn CAO-boekje nagekeken!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:01

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:23

Ik ga zo eens bellen over de uitslag van mijn gesprek voor het traineeship. Duim voor me.

Ik ben niet zo'n fan van DHV. Ik ken meerdere mensen die er stage hebben gelopen (waaronder mijn vriend) en de arbeidsvoorwaarden zijn in vergelijking met andere bedrijven in die sector niet je van het.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:27

kwam toevallig de commercial tegen, denk meld het hier eventjes

krijg namelijk alle nieuwe radiocommercials voor utizending op mijn bureau
als ik iets over vacatures krijg meld ik het hier

net als elsevier jobs in finance, voor degene die een financiele baan zoeken (moet je alleen zelf even de link googlen)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:44

Ik krijg net een hele interesante vacature binnen van een W&S bureau over de mail, maar de locatie is eigenlijk te ver voor mij (ivm paard en tevreden houden manlief). Hoe verwoord ik op een goede manier dat dit precies is wat ik zoek, maar dan wat dichterbij?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:46

Evelli, goed dat je de leuke vacatures hier op bokt zet, hebben we allemaal wat aan. Ik heb alleen wat mindere ervaringen met DHV, dat is alles.

@ Falona, gewoon zoals je het nu zegt. Je wilt niet verder reizen dan een bepaald aantal kilometers, maar dit is wel precies de functie en het soort bedrijf dat je zoekt.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:57

Succes vanmiddag Arabesk! Ik ga over 20 minuutjes met de tram, op naar het gesprek, ik heb er wel zin in Clown
Hoop dat ik snel iets weet, of het wel/niet iets wordt, want dan zou ik idd nog vóór eind volgende week op kunnen zeggen en 1 jan kunnen beginnen!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:00

Ik heb nu voorlopig dit staan:
Dit is zeker een hele interesante vacature die precies binnen mijn straatje past qua functieomschrijving en cariere mogelijkheden, helaas is de locatie nog net iets verder dan waar ik nu werk en ik ben bang dat dat teveel druk op mijn relatie gaat zetten (leggen??). Mocht er een vergelijkbare vacature langs komen dichter bij Veldhoven/Eindhoven dan houdt ik me zeker aanbevolen.

Ik baal echt dat dit zo ver weg is. Ik zie me daar echt wel werken met de functiebeschrijving en de cariere mogelijkheden die ze genoemd hebben, maar als het zo ver weg is dan weet ik zeker dat ik binnen no time weer weg ben omdat het mijzelf en mijn relatie opbreekt. Niet dat mijn man altijd even redelijk is in zijn eisen wat dat betreft, maar ik wil wel graag verder met hem dus dan moet ik dat maar voor lief nemen (en af en toe proberen hem te laten zien dat zijn eisen onredelijk zijn Tong uitsteken)

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:30

ik meld me hier ook Lachen
ik ben gstopt met mijn studie, en kan pas in augustus weer verder, maar moet toch wat gaan doen om wat binnen te krijgen..

dus ook ik ben bezig met een aantal sollicitaties.. en ik vind t echt lastig!

ik heb nou 1 sollicitatie weg gedaan, daar krijg ik aankomende week bericht van, en ik heb er nog 2 liggen..
voor 1 een vragenlijst, de ander is een brief.. en dat is nou juist t lastigste..

wel heb ik mijn cv gemaakt, dus dat is iig al iets Ja