Wie gaat er nog meer Dierwetenschappen doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanin

Re: Wie gaat er nog meer Dierwetenschappen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:19

Oh zit de 27e ookal vol Scheve mond !
Dat is ook snel gegaan!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:38

hihi...

Dit keer ga ik echt mama worden tijdens de AID (had dat vorig jaar ook al gezegd, maar toen waren we al te laat Tong uitsteken ) maar nu hebben we ons ook echt opgegeven... wordt kei leuk Haha!

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:42

haha leuk Haha!!
Ik sla AID mama zijn over, heb dan ook buurtfeest enzo. Zonder mama zijn kan ik dus gewoon lekker zijn wáár ik wil zijn Clown

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:45

ff vraagje voor de oudere jaars, we hebben nu mens en dierkunde maar zijn de stukken uit het boek echt héél belangrijk of volstaat dat met n keer doorlezen?(anders ga ik het nl ff samenvatten Tong uitsteken)

EkmiCJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:12

Ik heb me ook opgegeven voor AID mama, hoop dat we nog op tijd waren en dat er genoeg AID-lopers zijn, anders vallen we misschien nog af...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:27

nou, ik heb gisteren iemand van de CAID gesproken... en er hadden zich nu ongeveer 80 mensen aangemeld, en ze hebben er iets van 180 nodig... dus dat komt wel goed hoor Tong uitsteken

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:09

Sodera schreef:
ff vraagje voor de oudere jaars, we hebben nu mens en dierkunde maar zijn de stukken uit het boek echt héél belangrijk of volstaat dat met n keer doorlezen?(anders ga ik het nl ff samenvatten Tong uitsteken)

Ik heb de boeken nooit opengehad geloof ik Bloos (en toch gehaald)

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 09:08

carina schreef:
Sodera schreef:

Ik heb de boeken nooit opengehad geloof ik Bloos (en toch gehaald)

Dat is wel heel persoonsgebonden...
De boeken zijn om de practica en colleges te verduidelijken.
@Sodera; als jij denkt dat 'even' samenvatten zal helpen én je hebt er tijd voor, dan zou ik het doen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:52

"even" samenvatten wordt hem niet, ben er nl niet zo heel goed in Vork! Tijd heb ik eigenlijk ook niet maar goed die moet je dan maar maken Tong uitsteken
Denk dat ik de sv laat zitten, heb nu 2 of 3 hoofdstukken/colleges gedaan en het is grotendeels iets uitgebreider dan de colleges maar echt nieuwe dingen zitten er niet in.....

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:22

genetica: Hamer
gedrag en hormonen: Hamer

Msc-vak Modern Statistics gewoon gehaald... wat klopt er hier niet?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:56

misschien wel gewoon de verkeerde studie fenna Tong uitsteken ...

Ik heb ETH ook niet, maar goed, dat wist ik van tevoren eigenlijk al wel. Immuno heb ik ook niet, maar ik volg nu als keuze vak celbiology and health en daar is het hele immuno gedeelte nog eens langs gekomen en nu ook DUIDELIJK, ipv dat gehak op de tak van henk parmentier. Dus waarschijnlijk wordt dit gewoon een 2 vliegen in 1 klap gebeuren...

Thermo heb ik wel gehaald Lachen

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:20

Ben vandaag toch maar wezen kijken voor Animal Sciences, masterstudie. Wil m'n opties openhouden, zoals dat heet. Denk, als ik écht daadwerkelijk verder ga en wíl Animal Production Systems (of hoe dat ook heet) doen...
Eerst maar eens kijken hoe het met onze VHL-minors gaat enzo Knipoog Wij moeten namelijk ook een "minor" volgen. Kan ook bij de WUR, dus ik ben benieuwd Knipoog

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:57

hoi!

Ik hoop dat er nog iemand van jullie actief is op bokt (A), want ik heb een vraagje Tong uitsteken. Ik ga binnenkort dus Dierwetenschappen studeren en ik zoek een kamer. Nu wil ik graag op zo'n kamer van idealis reageren, maar voordat ik dat doe wil ik weten van degene die daar een kamer bij huurt hoe het je bevalt en waar je dan precies zit. En is bij idealis huren fijner dan bij kamernet.nl o.i.d?

iig bedankt Knipoog

Groetjes Fennie.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:16

Hey Sorla... Ik vind het fijne aan idealis dat alles gewoon goed geregeld is. Geen gezeur geen gedoe, gewoon, contract tekenen en goed wonen. Ik denk dat zo'n 80 tot 90% van de studenten via idealis wonen. Het is wel ietsje duurder dan particulier denk ik, maar het woont wel gewoon prettig.
+ je krijgt een supersnelle internetverbinding, 100mbit, dat is particulier niet te krijgen. Als voorbeeldje. Om een DVD te downloaden (ongeveer 4 gig) doet deze internetverbinding daar ongeveer een half uur a uurtje over...

De prijzen zijn wel een beetje krom, voor sommige kamers kun je huurtoeslag vragen. Zo ken ik dus mensen die via idealis zelfstandig wonen (eigen keuken en badkamertje) en een huur betalen van 320 of zo, maar wel daarbij nog eens 70 euro huurtoeslag in de maand krijgen. Ik betaal voor een combikamer (16m2 en ik deel mijn keuken en badkamertje met 1 ander persoon) 256 euro en dat is maar 30 euro meer dan ik betaalde voor mijn 13m2 kamer met gemeenschapeplijke voorzieningen (keuken en badkamer delen met 7 anderen)

Bovendien kun je bij idealis je kamer zo opzeggen, bij particulieren kan dat nog wel eens rompslomp geven wat betreft borg en zo. (je betaald bij idealis dus geen borg) Ik zou zeggen, reageer gewoon op die kamer en als het je niet bevalt kun je altijd ngo verder zoeken naar iets dat beter bij je past. Als je hier eenmaal woont is het makkelijk verhuizen hoor. Ook binnen idealis gaat dat vrij goed. (alleen niet zo goed in de tijd rond augustus - december omdat er de laatste jaren nogal wat kamer tekorten zijn...

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 08:54

Ja, dat van die prijzen had ik idd ook al gezien, sommige kamers van 13m2 zijn bijna even duur als kamers van 17m2..
in ieder geval heel erg bedankt! Haha!

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 01:14

En, zijn er nog Dierwetenschappers in spé die binnenkort AID komen lopen? Hebben jullie er al zin in? Haha!

@ Sorla; is het uiteindelijk een Idealis kamer geworden? Achteraf had ik liever in het centrum gezeten in een studentenhuis, maar ach het bevalt me nu al 4 jaar prima in een idealis kamer hoor, heb niet echt zin meer om nog te gaan verhuizen Knipoog

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 08:06

Zou iemand mij ook wat informatie willen sturen via pb over dierwetenschappen? En hoe zit het met de aantal jaren, roosters etc. Ik wil eigenlijk diergeneeskunde gaan doen, maar als ik niet word ingeloot lijkt dierwetenschappen mij ook erg leuk. En zou iemand mij misschien kunnen vertellen hoe je dag eruit ziet? En of je na die studie meer kans hebt om ingeloot te worden voor diergeneeskunde?

Danku

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:33

Als je dierwetenschappen doet heb je niet meer kans om het jaar erop wel ingeloot te worden. Je moet gewoon met de normale loting mee doen. Maar als je Dierwetenschappen hebt gedaan zijn er wel vakken waar je misschien vrijstelling voor kunt krijgen omdat je die in Wageningen dan al gehad hebt. Althans, dat heb ik begrepen.

Voor info over dierwetenschappen wil ik je verwijzen naar http://www.dierwetenschappen.nl/NL/ Daar staat een hele hoop informatie.

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:58

Hier meldt zich ook een nieuwe dierwetenschapper aan! Lachen
Heb meegeloot voor diergeneeskunde maar niet ingeloot, ga nu dus dierwetenschappen doen maar dat lijkt me ook wel érg leuk Lachen
Ben nu druk bezig met een kamer zoeken (woon dichtbij Eindhoven dus reistijd is niet bepaald handig). Maak gebruik van Idealis en Kamernet, Idealis heb ik al wel meer over gehoord maar iemand nog goede/slechte ervaringen met Kamernet?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:07

kamernet is niet zo zeer een bedrijf. Kamernet is gewoon een website waar particulieren hun kamers aan kunnen bieden. Vaak krijg je de temaken met individuele verhuurders. Sommige vinden dat een voordeel, ik woon via Idealis en vind dat prima.

Mijn ouders zijn in oktober naar eindhoven verhuisd. Die verbinding is eigenlijk best goed te doen. Voorheen moest ik naar Tilburg en dat was veel vervelender. Met 4 treinen in het uur tussen eindhoven en utrecht en 4 tussen utrecht en wageningen (althans tot een bepaalde tijd) heb je eigenlijk vrijwel altijd goede aansluiting, das wel prettig...

Ga je de AID lopen?

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:16

O dat is wel fijn om te horen Lachen Kan ik als ik zo snel nog geen kamer heb gevonden toch nog redelijk op en neer.

Ik weet nog niet of ik de AID ga lopen, heb net een mailtje gestuurd naar die mensen. Ik ben namelijk t/m 15 augustus op vakantie en dat is dus niet handig. Had dus een mail gestuurd met de vraag of het mogelijk was op bijvoorbeeld alleen de laatste 3 dagen mee te lopen, weet hier iemand of dat zou kunnen?

Ik ga nou trouwens gewoon bij Kamernet en Idealis beide kijken hoe het loopt, wil toch nog wel graag snel een kamer. Dus ik kijk maar gewoon wat het handigste gaat Lachen

EkmiCJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:55

Via Idealis gaat meestal wel snel als je geluk hebt, en niet al te dicht bij woont. Je kan urgentie aanvragen of dat krijg je als je ver genoeg weg woont.

Je kan idd de laatste 3 dagen meelopen met de AID, maar ik zou aanraden om eigenlijk alles mee te lopen. Je komt er anders de laatste dagen bij als een nieuweling in een groepje. Ik word zelf mentor/mama. Ik zou dan zo snel mogelijk proberen te komen. Zaterdag of zondag nog.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:58

Ik ben het met immie eens. Ik wordt ook mama van een AID groepje en het is veel leuker als het groepje gewoon de hele week compleet is.

Ik zou inderdaad ook proberen de zaterdag of zo al te komen. Is misschien wel vermoeiend, maar het is ECHT de moeite waard. je leert kei veel leuke mensen kennen en hebt hartstikke lol. De eerste week is zo veel makkelijker als je via via al gewoon allerlei mensen kent.

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:53

Hmm... Misschien zorg ik dan wel dat ik een dag eerder terugkom van vakantie, zodat ik gewoon de vrijdag al kan komen. Krijg na die verhalen er in ieder geval al heel veel zin in Lachen

Ik geloof dat je zelf iemand moet zoeken om bij te blijven slapen toch?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:23

Als je iets kan regelen is dat super. Maar er zijn ook goede andere regelingen. Verschillende studentenhuizen van studentenverenigingen maken ruimte voor AID lopers ed. Over geen slaapplaats hebben hoef je je geen zorgen te maken. Het is dus altijd fijn als mensen zelf iets regelen, maar als je niks hebt dan wordt dat gewoon geregeld zodra je aankomt.

Ook zal je mentor je benaderen in de tijd voor de AID met oa de vraag of je al een slaapplaats hebt. Vaak wordt geprobeerd om binnen je groepje een plekje voor je te vinden. Misschien moet je ff een melding maken als je je aanmeld dat je vantevoren op vakantie bent en ze je beter via email of zo kunnen benaderen... oid.