veerledec schreef:KimD schreef:Gewoon even ter informatie, álle aangiftes die tot 31 maart zijn ingediend worden op hetzelfde moment verwerkt. Dus of je 1 maart je aangifte doet, of eind maart, dat maakt weinig uit voor de eerste lading definitieve aanslagen die meestal rond de eerste week van mei vallen. Als jij een rechtoe-rechtaan aangifte hebt en deze 31 maart zou indienen kun je alsnog een een aanslag krijgen vanuit de eerste lading.
Omdat 1 maart op een zondag valt verwacht de belastingdienst extreem veel drukte en daarmee dus ook storing.![]()
Mochten er mensen zijn die een M-biljet moeten invullen vanwege emigratie, die is niet beschikbaar! Die komt pas vanaf 1 mei met inleverdatum 1 juli, zonder extra rente!
Geen paniek dus! Misschien een beetje!
Waar staat dat van de rente voor de M biljetten? Ik had dat niet zien staan in de berichtgeving die ik had gelezen maar was er wel benieuwd naar. Geldt niet voor fiscaal dienstverleners verder, maar toch.
https://www.grensinfo.nl/nl/Nieuwsberic ... ?situatie=
"Als uw aangifte op 1 juli 2026 binnen is, betaalt u geen belastingrente over een te betalen aanslag als deze wordt vastgesteld op basis van ongewijzigde gegevens in de aangifte."

Mocht ik wel wakker zijn ga ik alsnog een poging wagen