Hbo 2018/2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LugeaJarig

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:54

Dan is het dus inderdaad iets wat mijn school bedacht heeft. Ik heb het gelukkig gehaald, heb 98% gescoord dus ik mag blijven, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:02

Wij moeten een paper schrijven over een technologische oplossing op het gebied van duurzaamheid en deze oplossing moet geschikt zijn voor problematiek binnen Amsterdam. Daar wordt ons Nederlands op beoordeeld.

LugeaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:05

Wij hebben ook een onderzoeksrapport moeten schrijven waarbij ons Nederlands ook beoordeeld wordt, maar deze toets was extra.

Ik ben wel toe aan de vakantie moet ik zeggen. Morgen nog een lange dag, vrijdag moet ik zelf les geven en daarna eindelijk vakantie. Al moet ik in de vakantie nog redelijk veel voor school doen. :')

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 08:03

Ik weet alleen dat op lerarenopleidingen een landelijke taaltoets wordt afgenomen. Ik hoefde m niet te doen, omdat ik in deeltijd studeer en voor 2004 een wo diploma heb gehaald. Scheelt weer!

Ik heb trouwens nog een andere vrijstelling binnen, waardoor ik nu op 65 studiepunten zit en de volgende tentamenperiode maar 4 tentamens heb ipv 5. Dat zijn toch wel de gelukjes in het leven, mensen _/-\o_

LugeaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 08:20

Dat verklaart iets: ik volg een lerarenopleiding. :)

Wat fijn! Dat scheelt toch weer.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:53

Ik ben woest. Slb gesprek is morgen terwijl er heel duidelijk in de email stond dat het donderdag 20 december was. Ik heb net dus voor niets dat pokke end naar school geweest

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:17

Ik kreeg gisteren een mail van school over de eerste dag, introductie, studiegids etc en ineens werd ik heel zenuwachtig.

Heb me er maanden op verheugd en nu word het toch wel echt.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 14:37

taartjee schreef:
Ik ben woest. Slb gesprek is morgen terwijl er heel duidelijk in de email stond dat het donderdag 20 december was. Ik heb net dus voor niets dat pokke end naar school geweest

Heb m'n slber opgezocht en van alle stress, woede en adrenaline ben ik in de docentenkamer in huilen uitgebarsten omdat het me allemaal echt even teveel werd.
Gelukkig alles goed opgelost en slber heeft gesprek alsnog met mij gevoerd en hebben wat dingen afgesproken. Werd in de tijd dat ik even moest wachten op slber gezelschap gehouden door onze opleidingscoördinator.
Ben heel blij dat het direct werd opgepakt en ik alsnog mijn slbgesprek heb gehad. Ook alvast een nieuwe afspraak gemaakt in het nieuwe jaar om het studiecontract te ondertekenen wat ik deze vakantie ga opstellen.

Maureen_M schreef:
Ik kreeg gisteren een mail van school over de eerste dag, introductie, studiegids etc en ineens werd ik heel zenuwachtig.

Super leuk! En ik snap dat je zenuwachtig wordt, maar zijn wel goede zenuwen toch?

Heb me er maanden op verheugd en nu word het toch wel echt.

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:30

BlijNijn schreef:
Hebben jullie ook Hogeschooltaal Nederlands moeten doen vandaag?

Ik heb eind januari een Hogeschooltaal toets, die moet gewoon gehaald worden en is 1 EC waard.

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:19

Wat een vervelende situatie taartje. Gelukkig heb je het alsnog kunnen oplossen en ben je nu hopelijk een stuk meer opgelucht!

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:54

BlijNijn schreef:
Wij moeten vanuit de opleiding de toets van Hogeschooltaal Nederlands met een score van minimaal 80% op 3F-niveau behalen om op de opleiding te mogen blijven. Ik vroeg me alleen af of dat een landelijk iets is of iets van mijn school. :)

Vervelend taartje. Weet je SLB-er wel dat je een lange reistijd hebt en op dinsdag en donderdag geen lessen volgt? Anders zou ik gewoon mailen met het verzoek op maandag, woensdag of vrijdag een gesprek in te plannen. :j

Ik heb 'm vorige maand moeten doen voor de pabo. Onze school heeft een minimum van 85% ingesteld. Ik had gelukkig 86%. Dus ben heel blij! Wat een rot toets. :7

LugeaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 00:25

Fijn dat het opgelost is taartje. Hopelijk verloopt de communicatie vanaf nu beter.

Begrijpelijk Maureen, het is ook allemaal best spannend.

Ben ik toch niet de enige die de toets moest maken, haha. Ik vond 'm prima te doen eerlijk gezegd, maar heb dan ook eindexamen gedaan op 4F-niveau. Ik had 98% goed, voorafgaand wel wat geoefend, maar niet overdreven veel. Bij ons heeft slechts 43% de toets gehaald, dus denk dat veel mensen er toch problemen mee hadden.

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:06

Heb even de goede student uitgehangen en in de vakantie 4,5 uur gezeten aan een onderzoek waar ik erg tegenop zag. Nu wel zo goed als af, heerlijk gevoel!

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:25

Ik ben zojuist begonnen met leren, over 3 weken tentamen, heb het hard te halen op HBO dus even voor zitten :') Maar met een goede planning kom je een eind. :')

LugeaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:54

Hier ook druk bezig voor school, ondanks de vakantie. :') Na de vakantie nog drie toetsen, twee opdrachten in te leveren en een presentatie.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:36

Goed bezig jullie. Vandaag anderhalf uur geprobeerd om stof door te nemen. Kwam tot de conclusie dat ik nog heel veel moet en mijn SOA (Studie Ontwijkende Aandoening) ook erg aanwezig is.
Maar goed, ik ben ook een aantal dagen goed ziek geweest dus rustig opstarten

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:41

Hahah SOG kende ik, SOA niet :')

Vervelend als je niet tot werk komt, maar jezelf heel hard dwingen als je net ziek bent geweest is ook niet een top oplossing.. idd maar rustig opstarten en eerst de makkelijke dingen aanpakken!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:14

Hoe gaat het hier met iedereen?

Hier lopen we tegen het einde van de tweede periode. Veel verslagen en groepswerk. Blegh, ben blij als ik daar in periode 3 weer even vanaf ben. :))

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:29

Hé, ik was dit topic een beetje kwijt, maar ben er weer!

Hoe is het met iedereen? Leuke dagen gehad en toch nog een beetje kunnen genieten van de vakantie?

Persoonlijk niet erg veel aan de vakantie gehad. Het werk gaat natuurlijk gewoon door hier, ook tijdens Kerst en Oud&Nieuw. Daarnaast ieder vrij uurtje gestopt in een aantal opdrachten die meetelden voor een cijfer. De casusuitwerking klinisch redeneren en de toets EBP moesten ingeleverd worden. EBP gelukkig gehaald, KR hoor ik volgende week.

Hoop dat het met iedereen goed gaat en dat jullie niet teveel last hebben van jullie SOA's en van SOG :P

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:34

Hier alles weer aan t stampen kwa leerstof
Moeten donderdag presentatie geven bij Epb maar ik snap er de ballen van.

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:39

Waar moet je presentatie over gaan Romanoff?

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:46

Ik zat weer vol goede moed achter mijn laptop met mijn boeken klaar, staat mijn lesvoorbereiding niet online... Wel in de les benoemd maar niet online gezet. Heb een medestudent gevraagd wat de voorbereidingen zijn, maar zit daar ook al bijna een uur op te wachten en zit dus al een uur niets te doen terwijl ik mijn voorbereiding al af had kunnen hebben bij wijze van.
Op deze manier vind ik studeren echt zo moeilijk! Vind het al heel moeilijk om motivatie te vinden om te beginnen omdat ik behoorlijke concentratieproblemen heb, en wanneer ik dan allebei beschikbaar heb, kan ik er niets mee omdat ik niet bij mijn voorbereiding kan

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:56

taartje, werken jullie ook via blackboard? Ze moeten je wel hebben... Eerst dat gedoe met je gesprek en nu dit! Concentreren heb ik ook altijd moeite mee hoor. Ik ga of in de stad zitten werken (koffietentje waar vooral studenten en zzp'ers komen om te werken) of bij ons in het ziekenhuis in de academie. Thuis zie ik teveel dingen die ineens nog een sopje nodig hebben, haha

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:07

Bambelien schreef:
taartje, werken jullie ook via blackboard? Ze moeten je wel hebben... Eerst dat gedoe met je gesprek en nu dit! Concentreren heb ik ook altijd moeite mee hoor. Ik ga of in de stad zitten werken (koffietentje waar vooral studenten en zzp'ers komen om te werken) of bij ons in het ziekenhuis in de academie. Thuis zie ik teveel dingen die ineens nog een sopje nodig hebben, haha

Blackboard inderdaad! Echt een rotprogramma.
Gesprek is verder wel echt heel goed gegaan toen, zo goed dat ik inmiddels al een aangepast BSA heb in contract vorm en dit ook al is ondertekend. Moet dit vanavond even met behulp van vader inscannen (printer zit niet meer aan de computer vast en je hebt voor het inscannen een speciaal programma nodig, maar ik heb geen idee waar ik dat ding kan vinden :') ) Dus als dat allemaal is gedaan is het bekend bij de examencommissie en ik kan nu al beginnen met mijn aangepaste programma! Als er dan eenmaal druk achter gezet word (heb direct tijdens het vorige gesprek voor de vakantie een datum gepland voor het ondertekenen van het contract) gaat er ineens een wereld voor me open :Y)
Vriendin van de opleiding zit in hetzelfde schuitje maar zij krijgt de afspraak voor het bespreken van het BSA niet eens gemaakt (zelfde SLBer) dus zij kan ook nog niet beginnen met haar aangepaste programma en ik wel terwijl zij het 10 keer meer nodig heeft)

Concentreren is altijd al mijn zwakke punt geweest, heb de diagnose ADHD dus dat speelt ook lekker mee. Gelukkig heb ik goede medicatie die me goed helpen, maar zelfs dan heb ik van die dagen dat ik niets gedaan krijg en dat er heel veel moet gebeuren en nu hoef ik maar vrij weinig te doen, heb ik hyperfocus {:)-:(
Heb daardoor in mijn planning ook rekening moeten houden met dat soort dagen, dat het geen ramp is mocht ik zo'n dag hebben. Nu met mijn aangepaste programma wordt het helemaal fantastisch, de komende 3 weken nog maar 2 tot 3 keer per week naar school en de rest thuiswerken! Heerlijk!

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:31

Haha, ja blackboard is hier ook wel een dingetje...
Wat super dat het gesprek dus toch zo positief uitgevallen is. Bijzonder dat het dan bij dezelfde SLB'er bij een vriendin weer niet lukt.